YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Powstają nowe przystanki na kolei
Sucha Beskidzka Zamek, Wólka Orłowska, Gorzów Wielkopolski Wschodni to nowe przystanki, które już służą podróżnym w Małopolsce i Lubuskiem oraz na Lubelszczyźnie. [...]

Walenty Twardy – Spotkanie prasowe SPBT




XVII Międzynarodowa Konferencja Technicznej Kontroli Zapór, 19-22.09.2017, Beskid Żywiecki 2017-09-19
W imieniu Komitetu Organizacyjnego XVII Międzynarodowej Konferencji Technicznej Kontroli Zapór pod hasłem Budowle Piętrzące Eksploatacja i Monitoring serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w kolejnej edycji konferencji, która odbędzie się w dniach 19-22 września 2017 r. w Beskidzie Żywieckim w ośrodku konferencyjno-szkoleniowym Beskidzki Raj (Zawoja).[...]


ViaCon – 20 lat sukcesów na polskim rynku
Rozmowa z Michałem Mońką, prezesem zarządu ViaCon Polska Sp. z o.o.[...]


Rozliczanie usług budowlanych w świetle nowelizacji ustawy o podatku VAT. Co się zmienia dla przedsiębiorcy?
Z początkiem roku weszła w życie nowelizacja ustawy o podatku VAT. Jedna z najważniejszych zmian dotyczy rozszerzenia katalogu czynności rozliczanych w ramach procedury odwrotnego obciążenia, który teraz obejmuje usługi budowlane. Nowe prawo może mieć znaczenie m.in. dla podmiotów budujących nową obwodnicę Wałbrzycha, która pochłonie blisko 300 mln zł, czy też dla firm wznoszących mieszkania komunalne w tym mieście. Zmiany bowiem zostały wprowadzone niedawno i jeszcze nie wszyscy przedsiębiorcy z branży wiedzą, jak rozliczyć swoją działalność według nowego prawa. O pomyłki w interpretacji przepisów jednak nietrudno.[...]


Zmodernizowany dworzec kolejowy Szczecin Główny
Dworzec PKP Szczecin Główny to jedna z najstarszych stacji kolejowych w Polsce. W sierpniu 1843 roku na ówczesny Berlinerbahnhof wjechał pierwszy pociąg, dając tym samym początek liniom kolejowym na Pomorzu. Budynek dworca, którego historia sięga około 1900 roku, odbudowywany został po zniszczeniach, którym uległ podczas II wojny światowej.[...]



Sprawne ratownictwo techniczne PLK

Szósty specjalistyczny pociąg jeszcze w tym roku wzmocni kolejowe ratownictwo techniczne PLK. Pojazd posiada warsztat i żuraw. Dzięki dodatkowym urządzeniom umożliwi także wycinanie gałęzi, odśnieżanie i holowanie uszkodzonego składu.



W lutym PLK podpisały umowę na dostawę specjalistycznego pociągu wartego 4,5 mln zł.

Samojezdny pojazd kolejowego ratownictwa technicznego wyposażony jest w urządzenia do szybkiego usuwania awarii na sieci kolejowej. Ma ładowności 18 ton i może jechać z prędkością do 80 km/h. Poza kierującym może zabrać siedmioosobową załogę.

Zamontowany na stałe żuraw hydrauliczny pozwala przenosić z torowiska uszkodzone elementy lub wykorzystując czerpak, ładować tłuczeń. Po zainstalowaniu dodatkowego, będącego na wyposażeniu sprzętu, obsługa może obcinać gałęzie i wykonywać prace przy torowisku. Zimą, po podłączeniu frezowej odśnieżarki, można usuwać śnieg. Pojazd może holować tabor o ciężarze 50 ton z prędkością do 60 km/h. Posiada pomieszczenie socjalne oraz magazynowo-warsztatowe. Elektryczna wiertarka, spawarka i szlifierka pozwalają na miejscu wykonać część prac. Zasilanie wewnętrznych i zewnętrznych urządzeń zapewnia agregat prądotwórczy (o mocy 21kVA i napięciu 400/230 V). Ładowanie sprzętu niezbędnego do usuwania skutków zdarzeń ułatwiają hydraulicznie opuszczane i podnoszone burty.

Profesjonalne działanie zespołów technicznych to sprawne podróże

- Dla zarządcy infrastruktury bezpieczeństwo i przejezdność linii kolejowych są bardzo ważne. Dlatego PLK regularnie doposażają jednostki techniczne. Coraz nowocześniejsze i uniwersalne wyposażenie skraca czas i zwiększa sprawność usuwania skutków zdarzeń na torach. Szybko i bezpiecznie prowadzone są akcje w trudnych warunkach atmosferycznych –
mówi Marek Olkiewicz, wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Dla zespołów ratownictwa technicznego kupiono m.in. pompy elektryczne i spalinowe, specjalistyczne mostki do wkolejania pojazdów, wózki holownicze na tor normalny i szeroki. Na wyposażeniu jednostek są też poduszki pneumatyczne i plecakowe aparaty spawalnicze oraz rozpieracze i nożyce hydrauliczne.

Zespoły ratownictwa technicznego PLK są jedynymi w kraju jednostkami wyspecjalizowanymi do działania na liniach kolejowych. To dwadzieścia w pełni wyposażonych załóg, tworzonych przez ponad 500 wyszkolonych pracowników. Pociągi ratownictwa technicznego są rozmieszczone na terenie całego kraju. Ich lokalizacja umożliwia jak najszybszy dojazd na każde miejsce sieci kolejowej.


 
Autor: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.




Reklamy
Lloyd Polska Soletanche Uponor DCS SSAB Mosty Polskie Amago Sitech Polska
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję