YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Nowe przystanki na krakowskiej łącznicy kolejowej
Przystanki na Zabłociu i Krzemionkach ułatwią podróże w ruchu aglomeracyjnym oraz międzyregionalnym. Łącznica skróci przejazd z Krakowa do Skawiny, Oświęcimia i Zakopanego. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym 2016 – relacja filmowa




8th International Student Petroleum Congress & Career Expo „East meets West”, 04-07.04.2017, Kraków 2017-04-04
Szanowni Państwo, w imieniu Komitetu Organizacyjnego Kongresu „East meets West” 2017 oraz zarządu Society of Petroleum Engineers AGH UST Student Chapter, zapraszamy na ósmą edycje największej studenckiej konferencji z branży naftowo-gazowniczej w Europie.[...]


Skupiamy się na kontraktach, które pozwolą wykorzystać potencjał firmy
Rozmowa z  mgr. inż. Romanem Rogowskim, wiceprezesem Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB-Podbeskidzie Sp. z o.o.[...]


W Warszawie buduje się taniej niż w większości metropolii UE
Mimo wzrostu średnich kosztów przedsięwzięć budowlanych, Warszawa pozostaje jedną z najbardziej przyjaznych dla nowych inwestycji metropolią Unii Europejskiej, jak podaje najnowszy raport International Construction Costs Index, opublikowany 15 marca przez Arcadis, wiodącą, globalną firmę projektowo-konsultingową. Stolica Polski awansowała w rankingu najdroższych miast z 32. na 29. pozycję w porównaniu do roku ubiegłego, co oznacza, że średni koszt nowych inwestycji wzrósł w porównaniu do innych miast ujętych w zestawieniu.[...]


Budimex zbuduje Trasę Łagiewnicką w Krakowie
Budimex w konsorcjum z Ferrovial Agroman SA zrealizuje jedną z najważniejszych w najbliższych latach inwestycji Krakowa – Trasę Łagiewnicką. 21 marca br. inwestor zawarł z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym oraz Bankiem Gospodarstwa Krajowego umowy na finansowanie drogowego projektu.[...]



Sprawne ratownictwo techniczne PLK

Szósty specjalistyczny pociąg jeszcze w tym roku wzmocni kolejowe ratownictwo techniczne PLK. Pojazd posiada warsztat i żuraw. Dzięki dodatkowym urządzeniom umożliwi także wycinanie gałęzi, odśnieżanie i holowanie uszkodzonego składu.



W lutym PLK podpisały umowę na dostawę specjalistycznego pociągu wartego 4,5 mln zł.

Samojezdny pojazd kolejowego ratownictwa technicznego wyposażony jest w urządzenia do szybkiego usuwania awarii na sieci kolejowej. Ma ładowności 18 ton i może jechać z prędkością do 80 km/h. Poza kierującym może zabrać siedmioosobową załogę.

Zamontowany na stałe żuraw hydrauliczny pozwala przenosić z torowiska uszkodzone elementy lub wykorzystując czerpak, ładować tłuczeń. Po zainstalowaniu dodatkowego, będącego na wyposażeniu sprzętu, obsługa może obcinać gałęzie i wykonywać prace przy torowisku. Zimą, po podłączeniu frezowej odśnieżarki, można usuwać śnieg. Pojazd może holować tabor o ciężarze 50 ton z prędkością do 60 km/h. Posiada pomieszczenie socjalne oraz magazynowo-warsztatowe. Elektryczna wiertarka, spawarka i szlifierka pozwalają na miejscu wykonać część prac. Zasilanie wewnętrznych i zewnętrznych urządzeń zapewnia agregat prądotwórczy (o mocy 21kVA i napięciu 400/230 V). Ładowanie sprzętu niezbędnego do usuwania skutków zdarzeń ułatwiają hydraulicznie opuszczane i podnoszone burty.

Profesjonalne działanie zespołów technicznych to sprawne podróże

- Dla zarządcy infrastruktury bezpieczeństwo i przejezdność linii kolejowych są bardzo ważne. Dlatego PLK regularnie doposażają jednostki techniczne. Coraz nowocześniejsze i uniwersalne wyposażenie skraca czas i zwiększa sprawność usuwania skutków zdarzeń na torach. Szybko i bezpiecznie prowadzone są akcje w trudnych warunkach atmosferycznych –
mówi Marek Olkiewicz, wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Dla zespołów ratownictwa technicznego kupiono m.in. pompy elektryczne i spalinowe, specjalistyczne mostki do wkolejania pojazdów, wózki holownicze na tor normalny i szeroki. Na wyposażeniu jednostek są też poduszki pneumatyczne i plecakowe aparaty spawalnicze oraz rozpieracze i nożyce hydrauliczne.

Zespoły ratownictwa technicznego PLK są jedynymi w kraju jednostkami wyspecjalizowanymi do działania na liniach kolejowych. To dwadzieścia w pełni wyposażonych załóg, tworzonych przez ponad 500 wyszkolonych pracowników. Pociągi ratownictwa technicznego są rozmieszczone na terenie całego kraju. Ich lokalizacja umożliwia jak najszybszy dojazd na każde miejsce sieci kolejowej.


 
Autor: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.




Reklamy
MPWIK Freyssinet Warbud BASF Menard E droga Mosty Polskie Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję