YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


POLAQUA wybuduje odcinek Trasy Kaszubskiej
W piątek wybrano ofertę spółki POLAQUA jako najkorzystniejszą w przetargu na realizację drogi ekspresowej S6 na odc. Szemud – Gdynia Wielki Kack (zadanie nr 4). Wartość złożonej oferty to ponad 817 mln zł. [...]

Bariera przeciwodłamkowa Geobrugg zatrzymała blok betonowy ważący 25 t




IX edycja konferencji „Infrastruktura Polska & Budownictwo”, 08.02.2018, Warszawa 2018-02-08
Najważniejsze spotkanie przedstawicieli sektora infrastruktury i budownictwa już w lutym. Kolejna edycja konferencji, organizowana przez Executive Club, odbędzie się 8 lutego 2018 r. w hotelu The Westin w Warszawie. To najbardziej prestiżowe spotkanie liderów infrastruktury o wyjątkowej renomie na rynku, która co roku zrzesza grono reprezentantów największych firm, najwybitniejszych przedstawicieli sektora z Polski i zagranicy. Partnerami tegorocznej edycji są m.in. Dentons, Lafarge, Future Pipe Industries, Strabag, Metro Warszawskie czy Warbud.[...]


ERBUD – potentat na rynku budownictwa kubaturowego
Rozmowa z Walentym Twardym, dyrektorem ds. produkcji firmy Erbud SA.[...]


Rozwój polskiej kolei do 2023 r.
2016 był rokiem przetargów, 2017 – rokiem podpisywania umów, a w roku 2018 będą już prowadzone duże prace budowlane. Wszystko wskazuje na to, że przyszedł w końcu czas na inwestycje na rynku kolejowym. Zdaniem ekspertów, zaangażowanie PKP PLK SA w ich realizację wygląda obiecująco, a zaawansowanie prac przetargowych jest widoczne. Dzięki wielomiliardowym inwestycjom zaplanowanym na kolei do 2023 r. istnieje realna szansa na osiągnięcie w tym obszarze średniego standardu europejskiego.[...]


Soletanche Polska wykonawcą prac fundamentowych przy ArtN
Grupa Capital Park podpisała z firmą Soletanche Polska umowę na realizację specjalistycznych prac fundamentowych w projekcie rewitalizacji wielofunkcyjnego projektu usługowo-handlowo-biurowo-kulturalnego ArtN. Rewitalizacja dawnej Fabryki Norblina ruszyła w połowie listopada i zakończy się w IV kw. 2020 r. [...]



Sprawne ratownictwo techniczne PLK

Szósty specjalistyczny pociąg jeszcze w tym roku wzmocni kolejowe ratownictwo techniczne PLK. Pojazd posiada warsztat i żuraw. Dzięki dodatkowym urządzeniom umożliwi także wycinanie gałęzi, odśnieżanie i holowanie uszkodzonego składu.



W lutym PLK podpisały umowę na dostawę specjalistycznego pociągu wartego 4,5 mln zł.

Samojezdny pojazd kolejowego ratownictwa technicznego wyposażony jest w urządzenia do szybkiego usuwania awarii na sieci kolejowej. Ma ładowności 18 ton i może jechać z prędkością do 80 km/h. Poza kierującym może zabrać siedmioosobową załogę.

Zamontowany na stałe żuraw hydrauliczny pozwala przenosić z torowiska uszkodzone elementy lub wykorzystując czerpak, ładować tłuczeń. Po zainstalowaniu dodatkowego, będącego na wyposażeniu sprzętu, obsługa może obcinać gałęzie i wykonywać prace przy torowisku. Zimą, po podłączeniu frezowej odśnieżarki, można usuwać śnieg. Pojazd może holować tabor o ciężarze 50 ton z prędkością do 60 km/h. Posiada pomieszczenie socjalne oraz magazynowo-warsztatowe. Elektryczna wiertarka, spawarka i szlifierka pozwalają na miejscu wykonać część prac. Zasilanie wewnętrznych i zewnętrznych urządzeń zapewnia agregat prądotwórczy (o mocy 21kVA i napięciu 400/230 V). Ładowanie sprzętu niezbędnego do usuwania skutków zdarzeń ułatwiają hydraulicznie opuszczane i podnoszone burty.

Profesjonalne działanie zespołów technicznych to sprawne podróże

- Dla zarządcy infrastruktury bezpieczeństwo i przejezdność linii kolejowych są bardzo ważne. Dlatego PLK regularnie doposażają jednostki techniczne. Coraz nowocześniejsze i uniwersalne wyposażenie skraca czas i zwiększa sprawność usuwania skutków zdarzeń na torach. Szybko i bezpiecznie prowadzone są akcje w trudnych warunkach atmosferycznych –
mówi Marek Olkiewicz, wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Dla zespołów ratownictwa technicznego kupiono m.in. pompy elektryczne i spalinowe, specjalistyczne mostki do wkolejania pojazdów, wózki holownicze na tor normalny i szeroki. Na wyposażeniu jednostek są też poduszki pneumatyczne i plecakowe aparaty spawalnicze oraz rozpieracze i nożyce hydrauliczne.

Zespoły ratownictwa technicznego PLK są jedynymi w kraju jednostkami wyspecjalizowanymi do działania na liniach kolejowych. To dwadzieścia w pełni wyposażonych załóg, tworzonych przez ponad 500 wyszkolonych pracowników. Pociągi ratownictwa technicznego są rozmieszczone na terenie całego kraju. Ich lokalizacja umożliwia jak najszybszy dojazd na każde miejsce sieci kolejowej.


 
Autor: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.




Reklamy
Mosty Polskie Amago DCS SSAB BASF AARSLEFF Budimex Strabag
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję