Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Podpisano umowę na przedłużenie ul. Światowida w Warszawie 2022-05-26
24 maja warszawski Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę ze spółką PORR na budowę przedłużenia ulicy Światowida do Modlińskiej i skrzyżowania obu ulic. Wartość inwestycji to ponad 23 mln zł. [...]

125 lat Grupy Brugg




IV Międzynarodowe Forum Tunelowe 2022-05-30
[...]


NO-DIG POLAND już we wrześniu
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Wojna w Ukrainie zagrożeniem dla rentowności polskiego budownictwa
Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


Powstają kolejne budynki Europejskiego Centrum Rodziny INVICTA w Sopocie
Trwa rozbudowa kompleksu budynków realizowanych w ramach budowy Europejskiego Centrum Rodziny INVICTA. Inwestycja jest wynikiem potrzeb wyznaczania nowych standardów opieki oraz opracowania innowacyjnych technik i eksperymentalnych terapii w dziedzinie leczenia zaburzeń płodności. [...]



Skanska zbuduje nowy most w Rogaliniku

Już w kwietniu 2022 roku podróżujący drogą wojewódzką nr 431 przejadą przez Wartę w m. Rogalinek k. Poznania nowym mostem o łącznej długości 315,5 m. Projektowany obiekt mostowy zostanie wybudowany przez Skanska jako pięcioprzęsłowa przeprawa o najwyższej klasie nośności „A” (obciążenia taborem samochodowym 50 ton i pojazdem STANAG 150), która połączy trasę między m. Mosiną a Kórnikiem.
Skanska S.A.



   
- Realizowany przez nas obiekt mostowy zwiększy komfort jazdy i podniesie poziom bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu, kierowców, rowerzystów oraz pieszych, a także pozwoli sprawniej przemieszczać się ramach aglomeracji poznańskiej – mówi Piotr Subczak, Dyrektor Obszaru Budownictwa Inżynieryjnego Wrocław-Poznań, Skanska. - Cieszę się, że w ramach tej ważnej, kolejnej w Wielkopolsce inwestycji przyczyniamy się do dalszego rozwoju regionu i podnoszenia jakości życia jego mieszkańców.



Wartość umowy podpisanej 2 lipca przez Skanska i Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu wynosi ponad 63 mln PLN brutto. Część obiektu nad terenem zalewowym to konstrukcja o przekroju belkowym sprężonym. Konstrukcja przęsła nurtowego o długości 100 m oraz dwóch przęseł sąsiednich po 50 m jest zaprojektowana o przekroju skrzynkowym sprężonym. Przez most wraz z dojazdami poprowadzi jezdnia o szerokości 7 m i długości blisko 800 m wraz ze ścieżką pieszo-rowerową po obu stronach. W zakres rzeczowy robót budowlanych wchodzi również przebudowa sieci gazowej, teletechnicznej i elektroenergetycznej, jak również budowa instalacji kanalizacji deszczowej i oświetlenia wewnątrz konstrukcji nośnej. Wszystkie roboty budowlane zostaną zakończone w październiku 2022 r.

   

Nowy most powstanie po północnej stronie starego obiektu mostowego, który w końcowej fazie budowy zostanie wyburzony po wcześniejszym uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie nowej, wybudowanej przez Skanska pięcioprzęsłowej przeprawy. Klasa nośności istniejącego obiektu jest niewystarczająca w stosunku do dzisiejszego zapotrzebowania komunikacyjnego. Ze względu na jego stan techniczny i bezpieczeństwo użytkowników w ostatnim czasie wprowadzono znaczne ograniczenie jego nośności, do 20 ton. Istniejący obiekt posiada szerokość użytkową do 11 m, natomiast nowo wybudowany most będzie posiadać całkowitą szerokość użytkową 16 m, co w znaczny sposób poprawi komfort przemieszczania się wszystkich uczestników ruchu. Jednocześnie zasadniczej zmianie ulegnie usytuowanie filarów. W dotychczasowym obiekcie światło pomiędzy podporami pośrednimi wynosi tylko 42 m, natomiast w nowym moście będzie to 100 m. Pozwoli to uzyskać wymaganą skrajnię żeglowną i w znaczny sposób poprawi parametry dla śródlądowej drogi wodnej na Warcie.



- Budowa nowej przeprawy na Warcie w Rogalinku była społecznie oczekiwana. Szczególnie dla mieszkańców Mosiny i Puszczykowa to ważna inwestycja, która bez wątpienia podniesie konkurencyjność regionu, da potencjał do dalszego rozwoju, wzmocni układ lokalnej sieci drogowej, co zaskutkuje szybkim i bezpiecznym połączeniem. Rozwój sieci drogowej powinien być wynikiem myślenia strategicznego, długofalowego. Działania Samorządu Województwa Wielkopolskiego charakteryzują się właśnie takim myśleniem. Mamy nadzieję, że most w Rogalinku będzie pierwszym, ważnym elementem rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 431 w gminach Kórnik, Puszczykowo i Mosina –
podkreśla Paweł Katarzyński, Dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu.

Zdjęcia: Archiwum WZDW i Urzędu Marszałkowskiego Poznań




Reklamy
Keller Soletanche GEO-Instruments Geobrugg SG Pam Porr Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję