YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


I Kongres Rozwoju Kolei
23 stycznia 2019 r. w Warszawie odbył się I Kongres Rozwoju Kolei „Przyszłość i perspektywy”. Organizatorem były spółki z Grupy PKP: PKP S.A., PKP Cargo S.A., PKP Intercity S.A. oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




III Forum Gospodarcze Budownictwa „Build4Future”, 11-12.02.2019, Poznań 2019-02-11
Najważniejszym wydarzeniem towarzyszącym targom Budma 2019 jest III edycja Forum Gospodarczego Budownictwa „Build4Future”, które zainauguruje święto branży budowlanej już 11-12 lutego 2019 roku w Poznaniu. Ciekawy program merytoryczny spotkania zapewnią, nie tylko prezentacje przedstawiane przez ekspertów, ale przede wszystkim panele dyskusyjne, które będą idealną okazją do merytorycznej dyskusji przedstawicieli administracji publicznej z przedsiębiorcami.[...]


Postęp w inżynierii rodzi się w mostownictwie
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Kazimierzem Flagą, dr h.c.m. z Katedry Budowy Mostów i Tuneli Politechniki Krakowskiej, rektorem tej uczelni w latach 1996-2002.[...]


Raport „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”
Oddziaływanie ludzi na środowisko jest coraz większe. Liczba ludności przez ostatnie pół wieku wzrosła dwukrotnie: z 3,7 mld do 7,6 mld. Powoduje to, że zużycie surowców naturalnych wzrasta niewspółmiernie do możliwości regeneracyjnych Ziemi. Zwiększeniu ulega również ilość odpadów, które są nieprawidłowo zagospodarowane, co oznacza duże straty dla środowiska naturalnego. Odpowiedzią na te wyzwania jest gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ). Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”, gospodarka odpadami i zarządzanie surowcami są w Polsce nieefektywne. [...]


Krakowskie inwestycje kolejowe w ramach Krajowego Programu Kolejowego
Nowe perony w Bieżanowie, Prokocimiu i Mydlnikach to jedne z pierwszych efektów miliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w krakowskim węźle kolejowym. Nowe rozwiązania usprawniają komunikację w Małopolsce i jej stolicy. Za kilka miesięcy podróże w aglomeracji i przejazdach dalekobieżnych będą łatwiejsze.[...]



Skanska wybudowała rondo na Bielanach

Nie ma śladu po niebezpiecznym skrzyżowaniu u zbiegu ulic Klaudyny i Rudzkiej na warszawskich Bielanach. Skanska, która w sąsiedztwie realizuje Osiedle Mickiewicza, przebudowała ten odcinek drogi, poprawiając tym samym płynność i bezpieczeństwo ruchu.



Z nowej infrastruktury skorzystają nie tylko kierowcy, ale również amatorzy jednośladów bowiem spółka wydzieliła w ramach inwestycji osobne ścieżki dla cyklistów, które uzupełniły istniejącą sieć ścieżek rowerowych w Warszawie.

Rozbudowa infrastruktury drogowej to niezwykle ważna część powstawania całego osiedla. Rondo sfinansowała spółka mieszkaniowa Skanska, która w pobliżu buduje Osiedle Mickiewicza. Usprawni ono komunikację u zbiegu ulic Klaudyny i Rudzkiej oraz znacznie podniesie poziom bezpieczeństwa. Na rondzie oraz dojazdach do niego Skanska wybudowała po jednym pasie ruchu dla samochodów. Na rowerzystów czekają zaś osobne wyjazdy we wszystkich kierunkach: ul. Rudzkiej, Trasy AK w kierunku ul. Hłaski oraz ul. Klaudyny. Czwarty zjazd z ronda prowadzi w stronę ul. Gwiaździstej. Cała inwestycja zajmuje obszar 12.000 mkw. i jest w pełni przejezdna.

Rondo powstało w porozumieniu z Zarządem Dróg Miejskich, Urzędem m. st. Warszawy – Dzielnica Bielany i GDDKiA. Podczas jego realizacji swoje siły połączyły dwie spółki z grupy Skanska w Polsce – deweloper mieszkaniowy oraz generalny wykonawca. Połączenie pracy różnych jednostek Skanska w ramach jednego kontraktu to stała praktyka firmy w ramach założonej strategii „Budujemy miasta”. Wspólne działanie w różnych obszarach, w tym przypadku deweloperskim i wykonawczym, to bezpośredni zysk dla otoczenia i przyszłych mieszkańców. Niewątpliwą korzyścią płynącą z tej synergii jest nie tylko wymiana doświadczeń i wiedzy, która niejednokrotnie już odzwierciedliła się w powstaniu ciekawych i innowacyjnych projektów w Warszawie (takich jak Jaśminowy Mokotów, Park Ostrobramska czy Atrium 1 i 2), ale przede wszystkim budowanie w oparciu o te same wartości.

- Spółka budowlana Skanska S.A. jest generalnym wykonawcą wszystkich naszych inwestycji mieszkaniowych. Wspólna realizacja ronda była kolejnym krokiem w stronę synergii działań Grupy Skanska w Polsce. Modernizacja warszawskiego skrzyżowania to także nasz wspólny wkład w polepszenie warunków na drogach –
dodaje Aleksandra Sokołowska, menadżer projektu w Skanska Residential Development Poland.

Wartość inwestycji drogowej przy Osiedlu Mickiewicza to 3,3 mln zł. Prace trwały trzy miesiące.

Osiedle połączone z miastem


Osiedle przy ul. Rudzkiej jest pierwszym w Polsce osiedlem z certyfikatem BREEAM potwierdzającym realizację projektu z poszanowaniem środowiska naturalnego i zdrowia ludzi.

- Osiedle Mickiewicza, jak i infrastruktura wokół inwestycji, są przykładem realizacji szwedzkiej idei Öppet för livet, która oznacza otwarcie ludzi na miasto i miasta na ludzi. Ten projekt to nie tylko pierwsze certyfikowane eko-osiedle Skanska w Polsce, ale także wyraz naszej troski o różnorodne potrzeby mieszkańców i lokalnej społeczności. Warszawa zyskała bowiem nowe osiedle oraz infrastrukturę drogową usprawniającą komunikację –
dodaje Aleksandra Sokołowska.

Pierwszy etap Osiedla Mickiewicza Skanska oddała do użytku w IV kw. 2016 roku. Obecnie w realizacji jest druga i trzecia faza projektu. W jej ramach spółka wybuduje pięć budynków, czyli łącznie 258 mieszkań o metrażu od 27 mkw. po apartamenty mierzące 113 mkw. Deweloper planuje oddać drugi etap do użytkowania w III kw. 2019 roku. Rok później Skanska zakończy trzeci etap inwestycji, który właśnie trafił do sprzedaży.

Autor: Anna Strożek, Skanska S.A.





Reklamy
Budimex Aarsleff MPWiK Kraków Strabag Keller Amago PAM Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję