






19 maja 2022 r. białostocki Oddział GDDKiA podpisała umowę z firmą PUT Intercor na budowę prawie 13-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61 Łomża Zachód – Kolno. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


W Zakładzie Uzdatniania Wody Raba w Dobczycach rozpoczęła się modernizacja systemu ozonowania wody, polegająca na zastąpieniu wyeksploatowanej instalacji nową, wytwarzającą ozon z ciekłego tlenu. Inwestycja ma na celu dostosowanie obiektu do obowiązujących oraz przewidzianych do wprowadzenia w nieodległej przyszłości wymagań prawnych. Przeprowadzona modernizacja pozwoli na utrzymanie bardzo wysokiego poziomu bezpieczeństwa i jakości wody dostarczanej mieszkańcom Krakowa.[...]
Skanska dokończy TAT we Wrocławiu
Spółka Skanska podpisała umowę na budowę trzeciego, ostatniego odcinka trasy autobusowo-tramwajowej (TAT) we Wrocławiu. Inwestycja o wartości 72,5 mln zł powstanie na zlecenie Miasta Wrocław. Trasa połączy osiedle Nowy Dwór z centrum Wrocławia.


Inwestycja zostanie wykonana w 15 miesięcy. W jej ramach powstaną nowe torowisko, pętla tramwajowa, parking P&R (Parkuj i jedź), a także przebudowany będzie układ drogowy.
Finał kluczowej inwestycji
Trzeci i jednocześnie ostatni odcinek TAT, który wykona Skanska, powstanie od skrzyżowania Rogowska-Strzegomska do pętli autobusowej przy ul. Zemskiej. - To strategiczny etap całej inwestycji, który będzie zakończony pętlą tramwajową, umożliwiającą pełne użytkowanie całej trasy TAT na Nowy Dwór – podkreśla Jarosław Kowalski, Menadżer Projektów, Skanska. - Wybudujemy nowe torowisko, cztery pary przystanków tramwajowo-autobusowych, ścieżkę rowerową, nowe chodniki.
Zakres prac zakłada ponadto przebudowę jezdni, wykonanie oświetlenia oraz zagospodarowania pasa drogowego i nasadzenia zieleni. Ważnym elementem inwestycji będzie parking P&R na 70 samochodów i z miejscami do ładowania autobusów elektrycznych.
Inwestycja dofinansowana jest z funduszy unijnych w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. - To historyczny moment. Tą umową stawiamy kropkę na „i” w tej wielkiej inwestycji. Przypomnę, że TAT to w sumie blisko 7 kilometrowa trasa autobusowo-tramwajowa. Jedna z największych, ale i najdroższa inwestycja w powojennej historii miasta. Jak ważna dla układu komunikacji zbiorowej Wrocławia widać to od czerwca minionego roku. Pasażerowie korzystają już z pierwszego odcinka TAT od placu Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej, a pozwala nam na to wykonywanie prac remontowych m.in. na placu Jana Pawła II. Co ważne, mimo tych robót tramwaje jeżdżą z zachodniej części miasta do centrum – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Nowy Dwór lepiej skomunikowany
TAT na Nowy Dwór we Wrocławiu to jedna z największych komunikacyjnych inwestycji w historii miasta, dla którego transport miejski jest priorytetem. Realizacja całej trasy przyniesie korzyści mieszkańcom Nowego Dworu, ale także osobom dojeżdżającym do Wrocławia, które będą mogły pozostawić swoje samochody na parkingu P&R, by przesiąść się na tramwaj i jechać dalej do centrum szybkim i bardziej ekologicznym środkiem transportu. Realizacja przedsięwzięcia przyczyni się także do skrócenia czasu dojazdu z Nowego Dworu do centrum miasta.
Źródło: tekst Skanska, www.skanska.pl
Finał kluczowej inwestycji
Trzeci i jednocześnie ostatni odcinek TAT, który wykona Skanska, powstanie od skrzyżowania Rogowska-Strzegomska do pętli autobusowej przy ul. Zemskiej. - To strategiczny etap całej inwestycji, który będzie zakończony pętlą tramwajową, umożliwiającą pełne użytkowanie całej trasy TAT na Nowy Dwór – podkreśla Jarosław Kowalski, Menadżer Projektów, Skanska. - Wybudujemy nowe torowisko, cztery pary przystanków tramwajowo-autobusowych, ścieżkę rowerową, nowe chodniki.
Zakres prac zakłada ponadto przebudowę jezdni, wykonanie oświetlenia oraz zagospodarowania pasa drogowego i nasadzenia zieleni. Ważnym elementem inwestycji będzie parking P&R na 70 samochodów i z miejscami do ładowania autobusów elektrycznych.
Inwestycja dofinansowana jest z funduszy unijnych w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. - To historyczny moment. Tą umową stawiamy kropkę na „i” w tej wielkiej inwestycji. Przypomnę, że TAT to w sumie blisko 7 kilometrowa trasa autobusowo-tramwajowa. Jedna z największych, ale i najdroższa inwestycja w powojennej historii miasta. Jak ważna dla układu komunikacji zbiorowej Wrocławia widać to od czerwca minionego roku. Pasażerowie korzystają już z pierwszego odcinka TAT od placu Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej, a pozwala nam na to wykonywanie prac remontowych m.in. na placu Jana Pawła II. Co ważne, mimo tych robót tramwaje jeżdżą z zachodniej części miasta do centrum – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Nowy Dwór lepiej skomunikowany
TAT na Nowy Dwór we Wrocławiu to jedna z największych komunikacyjnych inwestycji w historii miasta, dla którego transport miejski jest priorytetem. Realizacja całej trasy przyniesie korzyści mieszkańcom Nowego Dworu, ale także osobom dojeżdżającym do Wrocławia, które będą mogły pozostawić swoje samochody na parkingu P&R, by przesiąść się na tramwaj i jechać dalej do centrum szybkim i bardziej ekologicznym środkiem transportu. Realizacja przedsięwzięcia przyczyni się także do skrócenia czasu dojazdu z Nowego Dworu do centrum miasta.
Źródło: tekst Skanska, www.skanska.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.