YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wywiady


Nowe stacje w Koninie, Kutnie i Łowiczu 2017-12-15
Widać efekty prac na linii kolejowej Poznań – Warszawa. W Koninie i Łowiczu budowane są nowe perony. Na szlakach, po demontażu starych elementów toru i sieci trakcyjnej położono nowe podkłady i szyny. [...]

Bariera przeciwodłamkowa Geobrugg zatrzymała blok betonowy ważący 25 t




IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Budownictwo – Infrastruktura – Górnictwo „Monitoring, profilaktyka i zabezpieczanie infrastruktury budowlanej na terenach górniczych i pogórniczych”, 11-12.01.2018, Kraków 2018-01-11
W dniach 11-12 stycznia 2018 roku odbędzie się w Krakowie pod patronatem JM Rektora Politechniki Krakowskiej oraz Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej - IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Budownictwo – Infrastruktura – Górnictwo pt. „Monitoring, profilaktyka i zabezpieczanie infrastruktury budowlanej na terenach górniczych i pogórniczych”. Patronat Honorowy nad Konferencją sprawuje Prezes Wyższego Urzędu Górniczego.[...]


ERBUD – potentat na rynku budownictwa kubaturowego
Rozmowa z Walentym Twardym, dyrektorem ds. produkcji firmy Erbud SA.[...]


Rozwój polskiej kolei do 2023 r.
2016 był rokiem przetargów, 2017 – rokiem podpisywania umów, a w roku 2018 będą już prowadzone duże prace budowlane. Wszystko wskazuje na to, że przyszedł w końcu czas na inwestycje na rynku kolejowym. Zdaniem ekspertów, zaangażowanie PKP PLK SA w ich realizację wygląda obiecująco, a zaawansowanie prac przetargowych jest widoczne. Dzięki wielomiliardowym inwestycjom zaplanowanym na kolei do 2023 r. istnieje realna szansa na osiągnięcie w tym obszarze średniego standardu europejskiego.[...]


STRABAG wybudował drogę S7 Rychnowo – Olsztynek
STRABAG zakończył budowę ponad 11-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 z Rychnowa do Olsztynka, udostępniając tym samym trasę, stanowiącą przedłużenie wcześniej oddanego fragmentu drogi Ostróda Płd. – Rychnowo o długości 8,8 km. Realizację inwestycji wykonawca rozpoczął w kwietniu 2015 r. Zadanie o wartości 388,5 mln zł brutto wykonano na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.[...]



Rynek maszyn do fundamentowania prężnie się rozwija

Rozmowa z Łukaszem Staniszewskim, szefem Działu Maszyn Fundamentowych Amago Sp. z o.o.
Mariusz Karpiński-Rzepa, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne



Łukasz Staniszewski, szef Działu Maszyn Fundamentowych AmagoW ramach struktury spółki Amago od dawna istnieje Dział Maszyn Fundamentowych. Jaka jest oferta firmy w tym zakresie?

Dział Maszyn Fundamentowych wraz z Działem Maszyn Wiertniczych stanowią już od wielu lat bardzo ważny element struktury firmy. W zasadzie to jej rdzeń – początkowo bowiem spółka zajmowała się właśnie sprzedażą sprzętu wiertniczego i fundamentowego. Z czasem oferta zaczęła się rozrastać i wtedy wprowadzono m.in. maszyny budowlane i geosyntetyki.

Obecnie w Dziale Maszyn Fundamentowych posiadamy w sprzedaży maszyny marek MAIT, PTC, FRASTE, MECBO oraz BSP. Ponadto oczywiście oferujemy osprzęt uznanych dostawców do wszystkich proponowanych maszyn.

Zacznijmy od maszyn marki MAIT. Co oferuje ten producent?


Jesteśmy przedstawicielem marki od 2015 r. MAIT to włoska rodzinna firma, producent urządzeń do każdej technologii fundamentowania, co sprawia, że są one konkurencyjne zarówno na rynku europejskim, jak i światowym. Dużą zaletą wiertnic MAIT jest ich wielofunkcyjność – jedna baza dzięki odpowiedniemu doposażeniu może być z powodzeniem stosowana do każdej technologii, co z punktu widzenia ekonomicznego ma z pewnością niebagatelne znaczenie dla klienta. Tym bardziej że technologie fundamentowania stale się rozwijają. Maszyny MAIT dorównują im kroku, a ich przezbrojenie nie stanowi żadnego problemu. Sprawdzą się w przypadku pali CFA, wielkośrednicowych, wbijanych, wierconych, ścianek szczelnych, technologii DSM, jet grouting i innych. Na masztach mogą także zostać zamontowane wibromłoty do pogrążania rur czy grodzic.

Jeśli chodzi o gabaryty, maszyny MAIT ważą od kilku do ponad 130 t. Obecnie największym powodzeniem cieszą się ok. 75-tonowa HR 260 oraz trochę mniejsza HR 180, o dużej mocy i momencie obrotowym na głowicy. Marka MAIT jest bardzo popularna w Indiach i krajach azjatyckich z uwagi na połączenie prostoty i efektywności, idące w parze z atrakcyjną ceną i bezawaryjnością, pomimo panujących tam trudnych warunków klimatycznych. Większość podzespołów produkowana jest przez MAIT w fabryce w Ankonie we Włoszech, co jest niewątpliwie dużą zaletą, ponieważ firma nie jest w tak dużym stopniu uzależniona od zewnętrznych dostawców.

Obecnie w Polsce jest duże zapotrzebowanie na palownice przystosowane do pracy w budownictwie kolejowym. MAIT ma w swojej ofercie tego typu urządzenie, spełniające oczywiście wszystkie normy. W kolejnictwie ogłaszanych jest teraz wiele przetargów, za czym idzie zainteresowanie klientów odpowiednim sprzętem. MAIT proponuje w tym zakresie maszynę, która może zarówno wbijać pale fundamentowe prefabrykowane, jak i wykonywać pale CFA.

Kwestią istotną z punktu widzenia klienta jest serwis maszyn. Jak to wygląda w przypadku sprzętu marki MAIT?


Nasz serwis został przeszkolony w fabryce MAIT, gdyż zgodnie z przyjętą przez nas procedurą, zanim rozpoczniemy współpracę z danym dostawcą, nasi serwisanci zostają odpowiednio przygotowani do obsługi jego maszyn. Ponadto większość naszych serwisantów przez 19 lat zajmowała się serwisem palownic marki SOILMEC, więc siłą rzeczy mamy ponad 20-letnie doświadczenie w obsłudze tego rodzaju sprzętu.

W Cholerzynie znajduje się magazyn części zamiennych, co pozwala zagwarantować klientowi wysyłkę w ciągu jednego dnia roboczego lub, w razie dużych awarii, mamy możliwość przesłania odpowiedniej części pocztą lotniczą bezpośrednio z Włoch. Dzięki temu klient nie musi się obawiać długich przestojów na budowie, a co za tym idzie, strat. Nasz serwis w tej chwili pracuje w Gdańsku, Szczecinie, Warszawie, Poznaniu oraz w naszej bazie w Cholerzynie. Wszyscy serwisanci są mobilni, więc zapewniamy szybką reakcję i pomoc na terenie całej Polski.

W ofercie Amago znajdują się także maszyny PTC. Proszę powiedzieć o nich coś więcej.


Francuska firma PTC jest doświadczonym producentem hydraulicznych wibromłotów nasadowych, obecnym na rynku już od ponad 80 lat. W ofercie posiadamy wibromłoty, jak również młoty hydrauliczne, montowane na palownicach lub wolno wiszące na koparkach. Z marką współpracujemy od 2012 r., czyli ponad pięć lat, w ciągu których możemy się pochwalić wieloma sukcesami sprzedażowymi.

Nowym produktem firmy jest wibrolanca montowana na koparce lub palownicy. Chciałbym zwrócić szczególną uwagę na model VL18BSF. Jest to jedyne tego typu urządzenie montowane na koparce, oferowane w regularnej sprzedaży klientom w Polsce. Wibrolanca to urządzenie do wykonywania kolumn żwirowych – ten konkretny model pozwala na pracę do głębokości 8 m i o średnicy od 450 do 800 mm. Kolumny żwirowe wykonuje się w gruntach niespoistych, tam gdzie wymagana jest wibroflotacja.

Oprócz MAIT włoską marką jest także Fraste. Jakiego rodzaju sprzęt oferuje?


Fraste produkuje m.in. kotwiarki, wiertnice do mikropali oraz jet groutingu. Jest to marka o światowym i europejskim zasięgu, istniejąca już ponad 60 lat.

Firma Mecbo to kolejny włoski akcent?


Mecbo jest uznanym włoskim producentem pomp, gruszek i pompogruszek do betonu. Dzięki naszym działaniom w zakresie promowania marki każda wiodąca firma zajmująca się w Polsce fundamentowaniem posiada w swoim parku maszyn pompę MECBO. Obecnie kilka z nich, m.in. pompa na gąsienicach model P6.90, pracuje na budowie S7.

W ofercie Amago znajduje się także sprzęt angielskiego producenta młotów hydraulicznych i sprzętu do zagęszczania.

Historia BSP sięga początku XX w. Producent oferuje głównie młoty hydrauliczne do montowania zarówno na palownicach, koparkach, jak i wolno wiszące na dźwigach.

Jak Pan ocenia koniunkturę na rynku maszyn do fundamentowania?


Uważam, że generalnie jest coraz lepiej. Zastanawia mnie, co będzie po zakończeniu budowy S7 – co się stanie z pracującymi tam maszynami, których jest naprawdę sporo. Po takiej inwestycji na rynku zostanie dużo maszyn, więc za kilka miesięcy będziemy musieli się z tym wyzwaniem zmierzyć.

Natomiast sam rynek maszyn do fundamentowania dosyć prężnie się rozwija. Po gorszym okresie w latach 2013–2015 sytuacja zmienia się na lepsze. Co ważne, sami klienci inaczej patrzą na inwestycje w sprzęt. Coraz częściej zamiast kupna, decydują się na wynajem z możliwością wykupu. Klienci coraz częściej są zainteresowani wynajmem krótkoterminowym. Śledząc trendy na rynku, będziemy rzecz jasna wychodzić im naprzeciw.

Mając wieloletnie doświadczenie w branży, jaki zakup doradziłby Pan klientowi noszącemu się z zamiarem kupna maszyny do robót fundamentowych?

Powinno to być urządzenie ważące w granicach 50–60 t, przystosowane do wykonywania prac w przynajmniej jednej z trzech obecnie najpopularniejszych technologii – pali CFA, przemieszczeniowych i DSM, oczywiście marki MAIT.

Dziękuję za rozmowę.
 
Zdjęcie: Amago Sp. z o.o.



Reklamy
BASF AARSLEFF Strabag SSAB Amago DCS Mosty Polskie Budimex
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję