YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Otwarto oferty na budowę A1 Piotrków Trybunalski – Kamieńsk
Łódzki Oddział GDDKiA otworzył oferty w powtórzonym przetargu na zaprojektowanie i budowę autostrady A1 na odc. węzeł Piotrków Trybunalski – węzeł Kamieńsk o dł. 24,2 km. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




X edycja Konferencji „Infrastruktura Polska i Budownictwo”, 20.02.2019, Warszawa 2019-02-20
20 lutego 2019 r. w Warszawie odbędzie się jubileuszowa X edycja Konferencji „Infrastruktura Polska i Budownictwo”. Infrastruktura Polska i Budownictwo to spotkanie liderów branży o wyjątkowej renomie na rynku, które co roku przyciąga najważniejszych przedstawicieli sektora. Jubileuszowa edycja będzie okazją do dyskusji na tematy związane z innowacjami, które opanowują rynek budownictwa, nowymi technologiami w służbie infrastruktury oraz dynamiką rozwoju inwestycji krajowego transportu.[...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Bezpieczeństwo na budowie
Praca na budowie wiąże się z ryzykiem wypadku, dlatego każdy z pracowników powinien znać i przestrzegać zasad bhp, a pracodawca zapewniać odpowiednie warunki pracy. Warto także pamiętać, że każda budowa jest inna, w związku z czym są różne warunki pracy i zagrożenia zawodowe. By unikać wypadków, należy mieć świadomość tych zagrożeń, ale przede wszystkim stosować się do przepisów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.[...]


Sweco Engineering zaprojektuje rozbudowę DK8 Szczytna – Kłodzko
3 stycznia 2019 r. spółka Sweco Engineering podpisało umowę na opracowanie dokumentacji projektowej, tym razem dla rozbudowy drogi krajowej nr 8 na odcinku Szczytna – Kłodzko. Zleceniodawcą zadania jest wrocławski Oddział GDDKiA. Głównym celem inwestycji jest rozbudowa DK8 tak, aby uległo poprawie bezpieczeństwo ruchu.[...]



Ruszyło dalsze drążenie tunelu w Naprawie

Zgodnie z zapowiedziami w zeszłym tygodniu wznowiono prace przy drążeniu tunelu pod górą Mały Luboń, w ciągu budowanej drogi ekspresowej S7 Lubień – Rabka-Zdrój, na odcinku Naprawa – Skomielna Biała.



Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków6 i 7 lutego br. trwały prace przygotowawcze, a od 8 lutego br. wiercone są otwory strzałowe w portalach północnych. Od strony południowej 7 lutego rozpoczęły się wiercenia pali wielkośrednicowych.

Prace przy drążeniu tunelu prowadzone będą przez całą dobę, włącznie z sobotami i niedzielami, natomiast pale wielkośrednicowe przy portalu południowym tunelu wykonywane będą po 12 godzin dziennie. Zadaniem pali wielkośrednicowych będzie zabezpieczenie osuwisk usytuowanych przy południowym wlocie do tunelu. Po zabezpieczeniu osuwisk rozpocznie się drążenie czwartego otworu. Zabezpieczą one także budynek wentylatorowni, który usytuowany będzie przez wlotem do tunelu. Powstanie 150 pali, o średnicy 1,20 m każdy, wiercone na głębokości od 14 do 30 metrów.

W środę i czwartek trwały przygotowania do wznowienia drążenia tunelu od strony północnej. W piątek 8 lutego rozpoczęły się wiercenia otworów strzałowych i wieczorem nastąpiło odstrzeliwanie skał od masywu górotworu. Trwają też prace przy wykonywaniu zbrojenia obudowy tunelu.

Zdjęcie: GDDKiA O/KrakówDo tej pory w dwóch nitkach wydrążono 2087 m tunelu pod Małym Luboniem, wykonano 1807 m obudowy tunelu po linii łuku i w poziomie 2041 m obudowy.

Prac przy drążeniu tunelu nie prowadzono od stycznia 2019 r. z powodu braku stalowych profili, które miał dostarczyć włoski podwykonawca. Profile te instalowane są na łuku tunelu (tzw. kalocie) i stanowią część konstrukcyjną obudowy, wzmacniają sklepienie. Obudowa robiona jest na bieżąco, po wydrążeniu określonej ilości tunelu. Stalowe profile zostały już dostarczone na budowę.

Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Kraków





Reklamy
Freyssinet Soletanche MPWiK Kraków Geobrugg DCS poland PAM Aarsleff Keller
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję