YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Nowy wiadukt na ul. Rydla w Krakowie
PLK informują, że w drugiej połowie maja nowy wiadukt na ul. Rydla w Krakowie ułatwi komunikację kierowcom i pieszym, zwiększy poziom bezpieczeństwa oraz zapewni sprawny przejazd pociągów na linii E30 Kraków – Katowice. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




XXV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego Autostrada-Polska, 14-16.05.2019, Kielce 2019-05-14
Potężne maszyny, konkurs dla operatorów koparek i rozmowy 
o tematach palących dla branży – tak zapowiadają się jubileuszowe, XXV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA–POLSKA, które odbędą się od 14 maja do 16 maja w Targach Kielce. Wystawa nazywana przez specjalistów „kieleckim świętem drogownictwa” to miejsce, gdzie od lat wskazywane są kierunki rozwoju tego sektora w Europie Środkowo-Wschodniej. [...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Mieszkanie z fabryki? Bardzo chętnie
Nowoczesne bloki i domy lubiane szczególnie w Skandynawii już teraz powstają w polskich fabrykach, a wygląda na to, że rodzime zakłady będą produkować coraz więcej również na krajowe potrzeby. W badaniu zrealizowanym na zamówienie Stowarzyszenia Producentów Cementu aż 43% respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że prefabrykacja betonowa może pomóc rozwiązać problemy mieszkaniowe w Polsce.[...]


Budowa drogi ekspresowej S2 Puławska – Lubelska
Południowa Obwodnica Warszawy jest z pewnością jedną z najbardziej wyczekiwanych inwestycji ostatnich lat. Co więcej, trasa planowana była już od lat 70. XX w. jako część autostrady A2 wschód – zachód. Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku węzeł Puławska – węzeł Lubelska to 18,5 km drogi ekspresowej, której realizacja została podzielona na trzy zadania.[...]



Ruszyło dalsze drążenie tunelu w Naprawie

Zgodnie z zapowiedziami w zeszłym tygodniu wznowiono prace przy drążeniu tunelu pod górą Mały Luboń, w ciągu budowanej drogi ekspresowej S7 Lubień – Rabka-Zdrój, na odcinku Naprawa – Skomielna Biała.



Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków6 i 7 lutego br. trwały prace przygotowawcze, a od 8 lutego br. wiercone są otwory strzałowe w portalach północnych. Od strony południowej 7 lutego rozpoczęły się wiercenia pali wielkośrednicowych.

Prace przy drążeniu tunelu prowadzone będą przez całą dobę, włącznie z sobotami i niedzielami, natomiast pale wielkośrednicowe przy portalu południowym tunelu wykonywane będą po 12 godzin dziennie. Zadaniem pali wielkośrednicowych będzie zabezpieczenie osuwisk usytuowanych przy południowym wlocie do tunelu. Po zabezpieczeniu osuwisk rozpocznie się drążenie czwartego otworu. Zabezpieczą one także budynek wentylatorowni, który usytuowany będzie przez wlotem do tunelu. Powstanie 150 pali, o średnicy 1,20 m każdy, wiercone na głębokości od 14 do 30 metrów.

W środę i czwartek trwały przygotowania do wznowienia drążenia tunelu od strony północnej. W piątek 8 lutego rozpoczęły się wiercenia otworów strzałowych i wieczorem nastąpiło odstrzeliwanie skał od masywu górotworu. Trwają też prace przy wykonywaniu zbrojenia obudowy tunelu.

Zdjęcie: GDDKiA O/KrakówDo tej pory w dwóch nitkach wydrążono 2087 m tunelu pod Małym Luboniem, wykonano 1807 m obudowy tunelu po linii łuku i w poziomie 2041 m obudowy.

Prac przy drążeniu tunelu nie prowadzono od stycznia 2019 r. z powodu braku stalowych profili, które miał dostarczyć włoski podwykonawca. Profile te instalowane są na łuku tunelu (tzw. kalocie) i stanowią część konstrukcyjną obudowy, wzmacniają sklepienie. Obudowa robiona jest na bieżąco, po wydrążeniu określonej ilości tunelu. Stalowe profile zostały już dostarczone na budowę.

Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Kraków





Reklamy
MPWiK Kraków Basf DCS poland Keller Soletanche PAM Geobrugg Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję