
























W 2020 r. GDDKiA udostępniła do ruchu niemal 140 km nowych dróg, a wraz z ich budową powstało wiele, mniejszych lub większych mostów, estakad i przepustów. W 2020 r. zbudowano, wyremontowano lub przebudowano 43 mosty na istniejącej sieci dróg krajowych. [...]




Uwaga: zmiana terminu![...]


Rozmowa z Arnoldem Bresch, członkiem zarządu, dyrektorem ds. realizacji inwestycji w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A.[...]


Branża IT, budownictwo i nieruchomości oraz e-commerce i digital marketing wbrew kryzysowi w górę. Za to w turystyce, gastronomii, hotelarstwie, retailu oraz produkcji seryjnej – zarobki lecą w dół. Sprawdzamy, jak pandemia zmieniła wynagrodzenia w poszczególnych sektorach rynku pracy. Oto dane z najnowszego raportu płacowego Devire.[...]


- Przekop Mierzei Wiślanej to strategiczna inwestycja dla regionu i całego naszego kraju. Koronawirus nie zatrzymuje polskich budów: trwają one w całym kraju – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.[...]
Ruszyła przebudowa węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice
Rozpoczęły się prace m.in. na szlaku Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. To I etap realizowanej przez PLK za 1,4 mld zł przebudowy węzła kolejowego w Czechowicach-Dziedzicach.


Pierwsze prace obejmują mosty. Widać już roboty na ponad 150-metrowym moście nad Wisłą. Nowy obiekt zastąpi zlokalizowany w sąsiedztwie most, tworząc połączenie między stacją Czechowice-Dziedzice a przystankiem Goczałkowice Zdrój. Nowa przeprawa kolejowa zapewni bezpieczny transport dla mieszkańców regionu i przewozu towarów. Dodatkowo, dzięki przywróceniu pierwotnej lokalizacji mostu, zostanie zlikwidowany łuk torów, co pozwoli na podniesienie prędkości pociągów. W ramach inwestycji powstało już specjalne zabezpieczenie istniejącego nasypu nad rzeką Młynówką Komorowicką, a obecnie prowadzone są prace przy wbijaniu pali podtrzymujących przyszłą konstrukcję mostu. Także dwa nowe mosty powstaną nad rzeką Iłownicą.
Przebudowywany jest układ torowy na stacji Czechowice-Dziedzice. Trwa demontaż starych torów i rozjazdów, które zostaną zastąpione nowymi. Roboty modernizacyjne prowadzone są na odcinku Czechowice-Dziedzice – Brzeszcze Jawiszowice, demontaż toru i sieci obejmuje też odcinek szlaku Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg.
Co będzie w Czechowicach-Dziedzicach
W Czechowicach-Dziedzicach wszystkie perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ułatwią to windy oraz pochylnie. Dla osób niedowidzących i niewidomych dostępne będą tablice informacyjne z alfabetem Braille’a. W ramach prowadzonych prac perony zostaną wyposażone w nowoczesne elementy informacji wizualnej jak tablice informacyjne, gabloty. Będą nowe wiaty i ławki. Dla zwiększenia bezpieczeństwa przewidziano monitoring.
Na stacji zostaną wymienione tory, rozjazdy i sieć trakcyjna. Powstanie Lokalne Centrum Sterowania w Czechowicach-Dziedzicach, które po uruchomieniu będzie dbać o bezpieczeństwo pociągów na odcinku Goczałkowice Zdrój – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. Przewidziano też odnowienie przystanków Goczałkowice Zdrój i Zabrzeg.
Sprawniejsze podróże z Katowic do Zebrzydowic i Wisły Głębce
Sprawniej pojadą pociągi na trasie z Katowic do Zebrzydowic i Wisły Głębce, nawet z prędkością do 160 km/h i towarowych do 120 km/h. Projekt przewiduje wymianę prawie 47 km torów i 56 km sieci trakcyjnej. Wymiana 122 rozjazdów zapewni płynny przejazd pociągów przez stację i przystanki. Dzięki inwestycji poprawi się przepustowość szlaków kolejowych oraz zwiększy efektywność wykorzystania węzła w Czechowicach-Dziedzicach, a nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym zapewnią wyższy poziom bezpieczeństwa. Na zwiększenie bezpieczeństwa przewozu podróżnych i ładunków pozytywnie wpłynie przebudowa 3 przejazdów kolejowo-drogowych.
Wartość prac to 1,4 mld zł. Projekt „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice: LOT C na odcinku podg. Most Wisła – Czechowice – Dziedzice - Zabrzeg” współfinansowany jest przez Unię Europejską z Instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Roboty powinny zakończyć się do października 2023 roku. Wykonawcą jest firma Budimex Budownictwo Sp. z o.o.
Tekst: Katarzyna Głowacka, Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcia: Łukasz Hachuła, PKP PLK
Przebudowywany jest układ torowy na stacji Czechowice-Dziedzice. Trwa demontaż starych torów i rozjazdów, które zostaną zastąpione nowymi. Roboty modernizacyjne prowadzone są na odcinku Czechowice-Dziedzice – Brzeszcze Jawiszowice, demontaż toru i sieci obejmuje też odcinek szlaku Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg.
Co będzie w Czechowicach-Dziedzicach
W Czechowicach-Dziedzicach wszystkie perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ułatwią to windy oraz pochylnie. Dla osób niedowidzących i niewidomych dostępne będą tablice informacyjne z alfabetem Braille’a. W ramach prowadzonych prac perony zostaną wyposażone w nowoczesne elementy informacji wizualnej jak tablice informacyjne, gabloty. Będą nowe wiaty i ławki. Dla zwiększenia bezpieczeństwa przewidziano monitoring.
Na stacji zostaną wymienione tory, rozjazdy i sieć trakcyjna. Powstanie Lokalne Centrum Sterowania w Czechowicach-Dziedzicach, które po uruchomieniu będzie dbać o bezpieczeństwo pociągów na odcinku Goczałkowice Zdrój – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. Przewidziano też odnowienie przystanków Goczałkowice Zdrój i Zabrzeg.
Sprawniejsze podróże z Katowic do Zebrzydowic i Wisły Głębce
Sprawniej pojadą pociągi na trasie z Katowic do Zebrzydowic i Wisły Głębce, nawet z prędkością do 160 km/h i towarowych do 120 km/h. Projekt przewiduje wymianę prawie 47 km torów i 56 km sieci trakcyjnej. Wymiana 122 rozjazdów zapewni płynny przejazd pociągów przez stację i przystanki. Dzięki inwestycji poprawi się przepustowość szlaków kolejowych oraz zwiększy efektywność wykorzystania węzła w Czechowicach-Dziedzicach, a nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym zapewnią wyższy poziom bezpieczeństwa. Na zwiększenie bezpieczeństwa przewozu podróżnych i ładunków pozytywnie wpłynie przebudowa 3 przejazdów kolejowo-drogowych.
Wartość prac to 1,4 mld zł. Projekt „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice: LOT C na odcinku podg. Most Wisła – Czechowice – Dziedzice - Zabrzeg” współfinansowany jest przez Unię Europejską z Instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Roboty powinny zakończyć się do października 2023 roku. Wykonawcą jest firma Budimex Budownictwo Sp. z o.o.
Tekst: Katarzyna Głowacka, Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcia: Łukasz Hachuła, PKP PLK

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.