Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


POLAQUA zaprojektuje i zbuduje S19 Dukla – Barwinek
Rzeszowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki POLAQUA jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę 18 km drogi ekspresowej S19 Dukla – Barwinek (granica państwa). [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Ruszyła przebudowa stacji Olsztyn Główny

Spółka PLK rozpoczęła przebudowę stacji kolejowej Olsztyn Główny. Pasażerowie będą wygodniej korzystać ze stacji Olsztyn Główny dzięki nowym peronom windom i schodom ruchomym. Wartość inwestycji to 382,1 mln zł.



  Zdjęcie: Martyn Janduła, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Rozpoczęła się przebudowa stacji Olsztyn Główny. Przed budową nowych peronów, które będą wyposażone w windy i schody ruchome, zdemontowane będą stare konstrukcje. Rozbierane są tory: szyny i podkłady. Prace przy peronach zaczną się od peronu nr 4. Wykonawca zabezpieczy zabytkowe wiaty na peronie nr 2 i 4. Na budowie wykorzystywane jest kilkadziesiąt specjalistycznych maszyn. W pracach uczestniczy około 130 pracowników.

Pomimo szerokiego zakresu prac utrzymany jest dostęp do pociągów.

- Modernizacja stacji Olsztyn Główny oznacza dla pasażerów oczekiwany komfort obsługi. Dzięki windom i schodom ruchomym perony będą dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Czytelne oznakowanie oraz pełna informacja wizualna i głosowa ułatwią orientację w podróży. Olsztyn Główny to kolejna stacja, którą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują dzięki wykorzystaniu środków unijnych i budżetowych – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszy dostęp na perony. Ułatwieniem będą windy na każdy z peronów oraz schody ruchome. Dobrą orientację na stacji dla osób niewidzących lub słabowidzących zapewnią ścieżki naprowadzające oraz oznaczenia w języku Braille’a. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewnią bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku. Zabytkowe wiaty zostaną poddane renowacji. PLK zadbają aby został zachowany ich historyczny charakter.

Dodatkowy dostęp na perony od strony ul. Marii Zientary-Malewskiej. PLK wybudują nowe przejście podziemne o długości 140 metrów – o 100 metrów dłuższe niż obecne. Dzięki temu również mieszkańcy osiedla Zatorze zyskają wygodne dojście – dostosowane do potrzeb osób o ograniczanych możliwościach poruszania się. Przejście będzie szersze oraz wyższe.

Zwiększy się możliwości sprawnego prowadzenia ruchu na stacji dzięki wymianie ok. 30 km torów, 116 rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Docelowo o bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zadba Lokalne Centrum Sterowania w Olsztynie. Inwestycja – dzięki zwiększeniu atrakcyjności kolei, korzystnie wpłynie na gospodarczą atrakcyjność regionu.

Przebudowa stacji Olsztyn Główny jest kolejnym etapem projektu „Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn”. Ponad 80-kilometrowa trasa została przez PLK przystosowana do szybszych i wygodniejszych podróży pociągami. Zwiększyła się dostępność do kolei dzięki przebudowie wszystkich stacji i przystanków na linii.

Wartość przebudowy stacji Olsztyn Główny to 382,1 mln zł netto. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2024 roku. Przebudowa stacji jest dofinansowana w wysokości 126,8 mln zł z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl




Reklamy
Soletanche Geobrugg GEO-Instruments Porr Wodociągi Miasta Krakowa Keller SG Pam
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję