YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wyniki ekspertyzy A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie
Zakończyła się aktywność chemiczna materiałów wykorzystanych do wykonania podbudowy autostrady A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie, która przyczyniła się do powstania nierówności nawierzchni trasy. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




XIII Świąteczna Konferencja Naukowo-Techniczna PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019, 11-12.12.2019, Kraków 2019-12-11
nbi med!a oraz Infrastruktura Komunikacyjna Sp. z o.o. serdecznie zapraszają do udziału w XIII Świątecznej Konferencji Naukowo-Technicznej „PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019”, która odbędzie się w dniach 11-12 grudnia 2019 r. w Krakowie w Centrum Dydaktyki AGH. Dzień przed konferencją, 10 grudnia 2019 r. odbędą się warsztaty z zakresu projektowania przepustów i przejść dla zwierząt w infrastrukturze komunikacyjnej.[...]


Profesora Jana Biliszczuka poznałem…
[...]


Fundamenty na palach
Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Wydrążono jedną nitkę tunelu pod Luboniem
Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]



Ruszyła przebudowa stacji Kraków Płaszów

Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły przebudowę stacji Kraków Płaszów. W ramach inwestycji powstanie dodatkowy peron, 200-metrowe wiaty, wygodnie przejście podziemne oraz nowoczesny system informacji.



Stacja Kraków Płaszów, fot. PKP PLKPrzebudowa stacji Kraków Płaszów to element największej inwestycji PLK w Krakowie – modernizacji linii E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, wraz z dobudową torów dla kolei aglomeracyjnej. Wykonawca rozpoczął prace od rozbiórki jednego z dwóch, znajdujących się na stacji, peronów wyspowych. Równolegle wymieniane są tory. Prace obejmują demontaż i montaż kabli i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Harmonogram robót został tak przygotowany, by nie przerywać ruchu pociągów.

Wygodniej dla pasażerów i dodatkowy peron


Po zakończeniu prac, w 2021 roku, stacja stanie się nowoczesnym, zapewniającym łatwe przesiadki, węzłem komunikacyjnym. Wybudowany będzie dodatkowy czwarty peron. Stacja będzie mogła jednocześnie obsłużyć więcej pociągów. Podróżni skorzystają z wygodnych peronów - dotychczasowe konstrukcje zostaną zastąpione nowymi, o długości 400 metrów.

Perony zostaną wyposażone w nowe oświetlenie, monitoring i systemy nagłaśniające. Pojawi się nowoczesny system informacji pasażerskiej. Przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi podróżnych chronić będą 200-metrowe wiaty. Wyremontowane i powiększone zostanie również przejście podziemne, które zapewni szybkie dojście do poszczególnych peronów, dworca, ul. Dworcowej i Prokocimskiej.

Stacja dostępna będzie dla wszystkich podróżnych. Na peronach i w przejściu podziemnym pojawią się ścieżki naprowadzające. Nowe rozwiązania, przygotowane przez PLK, pozwolą swobodnie przemieszczać się osobom o ograniczonej mobilności.

Zmodernizowana zostanie nie tylko infrastruktura dla pasażerów. Wykonawca ma za zadanie przebudować cały węzeł kolejowy. Wymienione zostaną tory, rozjazdy, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W pobliżu stacji budowane jest nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania, w którym kolejarze będą zarządzać ruchem pociągów.

Łatwe podróże małe i duże


Po zakończeniu inwestycji krakowianie zyskają kolejny wygodny węzeł przesiadkowy. Na stacji Kraków Płaszów zatrzymują się zarówno pociągi dalekobieżne, jak i aglomeracyjne. Pasażerowie mogą podróżować w kierunku Rzeszowa, Tarnowa, Zakopanego, Wieliczki czy Skawiny. Obsługę na stacji ułatwia wyremontowany kilka lat temu przez PKP S.A. budynek dworca, a dzięki estakadzie Lipska – Wielicka podróżni mogą się w łatwy sposób przesiadać z pociągu do tramwaju.

Poza przebudowa stacji Kraków Płaszów w ramach inwestycji „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” wybudowane zostaną dwa nowe przystanki kolejowe (Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień), a sześć zostanie odnowionych. Pomiędzy stacjami Kraków Główny i Kraków Płaszów powstają dwa nowe tory kolejowe, dzięki którym przewoźnicy będą mogli uruchomić więcej pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych, które sprawniej przejadą przez Kraków. Główne prace budowlane zakończą się w 2020 r. Ich wartość wynosi niemal 1 mld zł.

Tekst i zdjęcie: Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Uponor Keller Soletanche PAM Geobrugg Aarsleff DCS MPWiK Kraków
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję