


























Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]




[...]


Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]
Ruszyła przebudowa dworca w Rzepinie
Spółka PKP przekazała plac budowy wykonawcy, który przebuduje dworzec kolejowy w Rzepinie. Wartość inwestycji w Rzepinie to 12,6 mln zł. Inwestycja zostanie zakończona w pierwszej połowie 2023 r.


Dworzec w Rzepinie to jeden z ośmiu obiektów w województwie lubuskim objętych Programem Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dzięki niej pochodzącemu z końca XIX wieku dworcowi zostanie przywrócone jego historyczne piękno oraz stanie się on obiektem nowoczesnym. Renowację przejdzie elewacja, gdzie planuje się usunięcie tynków. Dzięki temu odzyska ona swój pierwotny ceglany wygląd. Odnowione, a w przypadku, gdy będzie to konieczne, odtworzone na wzór historycznych, zostaną detale architektoniczne, w tym m.in. tzw. palmety, czyli ozdobne elementy w formie stylizowanych liści palmowych na narożach budynku i ścianie szczytowej. Planowane jest również odtworzenie świetlika nad holem oraz kominów. Poddaną renowacji elewację podkreśli nowa iluminacja nocna budynku.
- Rozpoczęcie przebudowy dworca w Rzepinie to kolejny element wielkiej modernizacji polskiej kolei. Mieszkańcy powiatu słubickiego zyskają dzięki temu dostęp do bezpiecznej i komfortowej infrastruktury kolejowej. Mam nadzieję, że zmodernizowany historyczny budynek dworca stanie się wizytówką Rzepina, ważnym centrum społeczności lokalnej i ułatwi pasażerom podróżowanie do Kostrzyna, Poznania i Zielonej Góry. Wszystko to dzięki Programowi Inwestycji Dworcowych, w ramach którego polski rząd przeznaczy do 2023 r. prawie 2 mld zł na modernizację blisko 200 dworców – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
- Przebudowa dworca w Rzepinie to kolejna inwestycja, którą rozpoczynamy w ostatnim czasie. Dzięki niej XIX-wieczny dworzec odzyska nie tylko swój historyczny blask, ale zostanie również dostosowany do współczesnych standardów obsługi podróżnych. Jestem przekonany, że po zakończeniu inwestycji dworzec będzie dobrze służył mieszkańcom i stanie się wizytówką kolei – mówi Ireneusz Maślany, członek zarządu Polskich Kolei Państwowych S.A.
- Fundusze Europejskie od momentu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej wspierają polską kolej. Modernizacja magistrali kolejowej E-20, z uwagi na jej ogromne znaczenie dla transportu, była jednym z pierwszych obszarów wsparcia funduszy Unii Europejskiej w Polsce. Już w 2001 roku objęto ją programami unijnego wsparcia (PHARE). Dziś UE poza modernizacją linii kolejowych, współfinansuje również modernizację dworców kolejowych w Polsce. Nie inaczej jest z dworcem w Rzepinie, który otrzyma unijne wsparcie poprzez polski Program Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Cieszę się, że ten kolejny, tak ważny dla podróżnych element infrastruktury kolejowej odzyska swój XIX wieczny blask – mówi Christopher Todd, dyrektor Wydziału ds. Polski w Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej i Miejskiej Komisji Europejskiej.
Metamorfozę przejdzie wnętrze dworca. Przestrzeń obsługi podróżnych będzie stanowił hol pełniący jednocześnie funkcję poczekalni. Zostanie on wyposażony m.in. w ławki, gabloty na rozkład jazdy, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów oraz nowy system informacji głosowej. Na parterze budynku zaprojektowano również pomieszczenia kas biletowych, toalety ogólnodostępne, lokale komercyjne oraz te przeznaczone dla przewoźników kolejowych.
Dzięki przebudowie dworzec w Rzepinie stanie się przyjazny dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. W ramach modernizacji planowana jest likwidacja barier architektonicznych. Wprowadzonych zostanie również szereg usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku pojawią się windy, ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących, mapy z planem dotykowym dworca oraz oznakowanie w alfabecie Braille’a. Ponadto w projekcie dostosowano wysokość okienek kasowych do obsługi osób poruszających się na wózkach, a także zastosowano drzwi automatyczne, ułatwiające dostęp do budynku.
Przy okazji przebudowy dworzec stanie się też bardziej ekologiczny i bezpieczny. Planowane jest wykonanie energooszczędnego oświetlenia w technologii LED wraz z automatyką sterującą. Natomiast w celu ograniczenia strat ciepła zaprojektowano ocieplenie budynku od wewnątrz oraz montaż stolarki okiennej i drzwiowej o niskim współczynniku przenikalności ciepła. W celu optymalizacji zużycia energii elektrycznej, cieplnej i wody zamontowane w budynku urządzenia i systemy będą nadzorowane przy pomocy systemu BMS (Building Management System). Istotnym elementem inwestycji jest również poprawa bezpieczeństwa osób i mienia, w tym montaż nowych systemów: monitoringu, kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu oraz przeciwpożarowych.
Inwestycja obejmie również najbliższe otoczenie dworca w Rzepinie. Będzie ono stanowić całość kompozycyjną z wcześniej przebudowaną przez samorząd lokalny przestrzenią. W zakresie prac ujęto położenie nowej nawierzchni oraz montaż elementów małej architektury (ławek, koszy, oświetlenia). W pobliżu budynku powstanie również wiata rowerowa.
Koszt przebudowy dworca w Rzepinie to 12,6 mln złotych brutto. Inwestorem są Polskiej Koleje Państwowe S.A., wykonawcą robót budowlanych LK INWEST Sp. z o. o. z Wrocławia, a dokumentację projektową przygotowała pracownia architektoniczna PAS PROJEKT Sp. z o.o. z Nadarzyna. Planowany termin zakończenia inwestycji to pierwsza połowa 2023 roku.
Źródło: tekst PKP S.A., www.pkp.pl
- Rozpoczęcie przebudowy dworca w Rzepinie to kolejny element wielkiej modernizacji polskiej kolei. Mieszkańcy powiatu słubickiego zyskają dzięki temu dostęp do bezpiecznej i komfortowej infrastruktury kolejowej. Mam nadzieję, że zmodernizowany historyczny budynek dworca stanie się wizytówką Rzepina, ważnym centrum społeczności lokalnej i ułatwi pasażerom podróżowanie do Kostrzyna, Poznania i Zielonej Góry. Wszystko to dzięki Programowi Inwestycji Dworcowych, w ramach którego polski rząd przeznaczy do 2023 r. prawie 2 mld zł na modernizację blisko 200 dworców – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
- Przebudowa dworca w Rzepinie to kolejna inwestycja, którą rozpoczynamy w ostatnim czasie. Dzięki niej XIX-wieczny dworzec odzyska nie tylko swój historyczny blask, ale zostanie również dostosowany do współczesnych standardów obsługi podróżnych. Jestem przekonany, że po zakończeniu inwestycji dworzec będzie dobrze służył mieszkańcom i stanie się wizytówką kolei – mówi Ireneusz Maślany, członek zarządu Polskich Kolei Państwowych S.A.
- Fundusze Europejskie od momentu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej wspierają polską kolej. Modernizacja magistrali kolejowej E-20, z uwagi na jej ogromne znaczenie dla transportu, była jednym z pierwszych obszarów wsparcia funduszy Unii Europejskiej w Polsce. Już w 2001 roku objęto ją programami unijnego wsparcia (PHARE). Dziś UE poza modernizacją linii kolejowych, współfinansuje również modernizację dworców kolejowych w Polsce. Nie inaczej jest z dworcem w Rzepinie, który otrzyma unijne wsparcie poprzez polski Program Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Cieszę się, że ten kolejny, tak ważny dla podróżnych element infrastruktury kolejowej odzyska swój XIX wieczny blask – mówi Christopher Todd, dyrektor Wydziału ds. Polski w Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej i Miejskiej Komisji Europejskiej.
Metamorfozę przejdzie wnętrze dworca. Przestrzeń obsługi podróżnych będzie stanowił hol pełniący jednocześnie funkcję poczekalni. Zostanie on wyposażony m.in. w ławki, gabloty na rozkład jazdy, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów oraz nowy system informacji głosowej. Na parterze budynku zaprojektowano również pomieszczenia kas biletowych, toalety ogólnodostępne, lokale komercyjne oraz te przeznaczone dla przewoźników kolejowych.
Dzięki przebudowie dworzec w Rzepinie stanie się przyjazny dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. W ramach modernizacji planowana jest likwidacja barier architektonicznych. Wprowadzonych zostanie również szereg usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku pojawią się windy, ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących, mapy z planem dotykowym dworca oraz oznakowanie w alfabecie Braille’a. Ponadto w projekcie dostosowano wysokość okienek kasowych do obsługi osób poruszających się na wózkach, a także zastosowano drzwi automatyczne, ułatwiające dostęp do budynku.
Przy okazji przebudowy dworzec stanie się też bardziej ekologiczny i bezpieczny. Planowane jest wykonanie energooszczędnego oświetlenia w technologii LED wraz z automatyką sterującą. Natomiast w celu ograniczenia strat ciepła zaprojektowano ocieplenie budynku od wewnątrz oraz montaż stolarki okiennej i drzwiowej o niskim współczynniku przenikalności ciepła. W celu optymalizacji zużycia energii elektrycznej, cieplnej i wody zamontowane w budynku urządzenia i systemy będą nadzorowane przy pomocy systemu BMS (Building Management System). Istotnym elementem inwestycji jest również poprawa bezpieczeństwa osób i mienia, w tym montaż nowych systemów: monitoringu, kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu oraz przeciwpożarowych.
Inwestycja obejmie również najbliższe otoczenie dworca w Rzepinie. Będzie ono stanowić całość kompozycyjną z wcześniej przebudowaną przez samorząd lokalny przestrzenią. W zakresie prac ujęto położenie nowej nawierzchni oraz montaż elementów małej architektury (ławek, koszy, oświetlenia). W pobliżu budynku powstanie również wiata rowerowa.
Koszt przebudowy dworca w Rzepinie to 12,6 mln złotych brutto. Inwestorem są Polskiej Koleje Państwowe S.A., wykonawcą robót budowlanych LK INWEST Sp. z o. o. z Wrocławia, a dokumentację projektową przygotowała pracownia architektoniczna PAS PROJEKT Sp. z o.o. z Nadarzyna. Planowany termin zakończenia inwestycji to pierwsza połowa 2023 roku.
Źródło: tekst PKP S.A., www.pkp.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.