YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Kolej zwiększy możliwości przewozów między Śląskiem a portami morskimi
Modernizacja Węglówki za ponad 1,8 mld zł poprawi ofertę przewozów pasażerskich oraz istotnie zwiększy możliwości transportowe kolei między Śląskiem a portami Trójmiasta. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VI Warmińsko-Mazurskie Forum Drogowe „Bezpieczne Drogi Przyszłości”, 22-24.09.2019, Mikołajki 2019-09-22
Polski Kongres Drogowy i Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie zapraszają na VI Warmińsko-Mazurskie Forum Drogowe „Bezpieczne drogi przyszłości”, które odbędzie się w dniach 22-24 września 2019 r. w Mikołajkach. Konferencja będzie mieć międzynarodowy zasięg, będzie to największe tegoroczne wydarzenie z obszaru bezpieczeństwa drogowego w Polsce.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


Kontrakty budowlane z nową klauzulą waloryzacyjną
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – w porozumieniu z przedstawicielami branży, m.in. z Polskim Związkiem Pracodawców Budownictwa, Ogólnopolską Izbą Gospodarczą Budownictwa, a także we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury, Urzędem Zamówień Publicznych czy Głównym Urzędem Statystycznym – wypracowała nową klauzulę waloryzacyjną, która jest stosowana w przypadku wszystkich kontraktów podpisywanych od 21 stycznia 2019 roku.[...]


Mostostal Warszawa przebuduje dworzec PKP Gdańsk Główny
27 sierpnia 2019 roku Mostostal Warszawa SA i Polskie Koleje Państwowe SA zawarły kontrakt na przebudowę dworca kolejowego Gdańsk Główny. Wartość umowy wynosi 99,6 mln zł brutto.[...]



Ruszyła budowa S7 Szczepanowice – Widoma

11 września 2019 r. symbolicznym wbicie łopaty rozpoczęto budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Szczepanowice – Widoma. Spółka Mota-Engil Centra Europe zrealizuje ten odcinek drogi S7 do 2021 r.



Budujemy kolejny odcinek S7 w Małopolsce

Rozpoczęto prace na S7 Szczepanowice – Widoma, fot. MIDroga ekspresowa S7 na odcinku od węzła Szczepanowice do węzła Widoma będzie miała 13,1 km długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Wybudowane zostaną dwa węzły: Szczepanowice i Widoma. Z obydwóch węzłów zjechać będzie można na drogę krajową nr 7. Powstanie 10 wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada. Estakada w Szczepanowicach będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, o długości 681 m w przypadku nitki lewej i 689 m nitki prawej. Przebiegać będzie nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą.

Zakres inwestycji:

- budowa drogi ekspresowej S7 z pasem dzielącym ziemnym oraz pasami awaryjnymi,
- budowa węzłów drogowych łączących S7 z istniejącym układem komunikacyjnym oraz obiektów inżynierskich w ciągu planowanej drogi ekspresowej i dróg krzyżujących się z nią (wraz z wykonaniem, w niezbędnym zakresie, korekty przebiegu tych dróg na odcinkach dojazdów do obiektów),
- budowę elementów odwodnienia drogi i obiektów towarzyszących, dróg dojazdowych, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, infrastruktury technicznej.

Parametry techniczne drogi ekspresowej S7:

- prędkość projektowa 100 km/h (na terenie Krakowa 80 km/h),
- szerokość pasa ruchu 3,5 m, pasa dzielącego jezdnie (z opaskami) 12 m, pasy awaryjne 2×2,5 m,
- minimalna szerokość pobocza gruntowego 0,75 m,
- skrajnia pionowa (wysokość od nawierzchni do spodu wiaduktu) minimum 5 metrów, a na terenie kolejowym minimum 7 m.

Koszt inwestycji wynosi ponad 508 mln zł, a gwarancja jakości 10 lat.

Kalendarium

15 stycznia 2015 r. – uzyskanie decyzji środowiskowej
8 stycznia 2018 r. – podpisanie umowy na projekt i budowę (Mota-Engil Central Europe S.A.)
23 sierpnia 2019 r. – uzyskanie decyzji ZRID,
28 sierpnia 2019 r. – przekazanie wykonawcy placu budowy,
11 września 2019 r. – wbicie pierwszej łopaty,
2021 r. – zakończenie realizacji inwestycji.

Małe odcinki realizacyjne


Blisko 56 kilometrowy odcinek S7 od granicy województwa świętokrzyskiego do Krakowa został podzielony na mniejsze odcinki realizacyjne: Miechów-Szczepanowice, węzeł Szczepanowice (z węzłem) – węzeł Widoma (z węzłem), węzeł Widoma (bez węzła) – Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska. Droga ekspresowa stanowić będzie jednocześnie obwodnice dla trzech miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. Nowa droga będzie miała osiem węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, węzeł zespolony Kraków Mistrzejowice, węzeł zespolony Kraków Grębałów.

Ekspresowe połączenie Warszawy z Krakowem


Droga ekspresowa S7 powstaje, by usprawnić ruch na kierunku północ-południe. Połączy bezpośrednio Gdańsk, Warszawę i Kraków. Wybudowanie drogi ekspresowej S7 przyczyni się do skrócenia czasu podróży, zwiększenia przepustowości i płynności ruchu, poprawy bezpieczeństwa ruchu na drodze istniejącej, zmniejszenia wypadkowości, poprawy warunków życia mieszkańców miejscowości zlokalizowanych w sąsiedztwie istniejącej drogi krajowej nr 7, aktywizacji gospodarczej terenów położonych w otoczeniu inwestycji, uporządkowania układu komunikacyjnego w północno-wschodnim obszarze Krakowa oraz odciąży miasto z ruchu tranzytowego. Poprzez węzeł Mistrzejowice połączy się z drogą ekspresową S52 (Północną Obwodnicą Krakowa), odciążając Południową Autostradową Obwodnicą Krakowa.

Tekst: GDDKiA O/Kraków
Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury





Reklamy
Basf MPWiK Kraków Llloyd Acoustics Uponor PAM Geobrugg DCS Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję