Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa kolejny etap Przekopu Mierzei
Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Ruszyła budowa przystanku Rzeszów Wschodni

Rozpoczęła się budowa nowego przystanku Rzeszów Wschodni w ramach PKA. Rzeszów Wschodni z dwoma peronami, przejściem podziemnym i windami zwiększy dostęp do kolei. Projekt PLK jest współfinansowany z POIiŚ.



  Zdjęcie: Wojciech Gwizdak, www.plk-sa.pl
W przyszłym roku mieszkańcy zyskają nowy przystanek Rzeszów Wschodni. Podróżni łatwiej skorzystają z pociągów na trasie Rzeszów – Przeworsk. Będzie atrakcyjny dojazd koleją do centrum Rzeszowa oraz miejscowości na trasie do Przeworska.

Na nowym przystanku zaplanowano dwa wyższe perony, które ułatwią wsiadanie do pociągu. Będą wiaty i ławki oraz tablice informacyjne i oznakowanie. Dostępność wszystkich podróżnych, w tym osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się zwiększą 3 windy - przy wyjściach na perony oraz w nowym przejściu podziemnym. Dla osób niedowidzących, istotnym udogodnieniem będzie system ścieżek dotykowych.

Wykonawca rozpoczął roboty. Zabezpieczana jest sieć trakcyjna i demontowany tor. Przygotowywane jest zabezpieczenie czynnego toru. Do prac wykorzystywana jest palownica. Roboty prowadzone głównie nocą, by nie wpływać na przejazdy pociągów. W październiku przewidziano prace, związane z budową przejścia podziemnego pod jednym z torów.

14 nowych przystanków i dodatkowe perony na Podkarpaciu zwiększą dostępność


Na trasie z Rzeszowa do Przeworska i Dębicy lepszy dostęp do kolei - oprócz Rzeszowa Wschodniego zapewnią nowe przystanki Rzeszów Północny Baranówka oraz Rzeszów Dworzysko i Sędziszów Małopolski Wschodni. Na trasie z Rzeszowa do Strzyżowa podróżni zyskają pięć nowych przystanków. W samej stolicy województwa będą dwa: Rzeszów Galeria i Rzeszów Os. Dąbrowskiego. Ponadto, na linii zaplanowano jeszcze trzy nowe: Boguchwała, Lutoryż, Żarnowa. W stronę Kolbuszowej dostępność do kolei zwiększą nowe przystanki Rzeszów Północny, Głogów Małopolski Os. Niwa oraz Kolbuszowa Górna. Perony będą dostępne dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się oraz wyposażone w tablice informacyjne i system oznakowania dotykowego. Zainstalowane zostaną stojaki rowerowe.

PLK wybudują blisko 5 km połączenie Rzeszowa z nową stacją Port Lotniczy Rzeszów. Na trasie będzie nowy przystanek Park technologiczny.

Budowa i modernizacja linii kolejowych oraz infrastruktury przystankowej realizowana jest w ramach projektu „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej” za 299 593 495,93 PLN (netto). Współfinansowanie to środki unijne z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dofinansowanie unijne wynosi 209,6 mln zł.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl




Reklamy
GEO-Instruments Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa Porr Soletanche SG Pam Keller
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję