YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Przetarg na rozbudowę DK94 Modlnica – Giebułtów
Wczoraj krakowski Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na zaprojektowanie i przebudowę odcinka drogi krajowej nr 94 Modlnica – Giebułtów. Droga będzie rozbudowana do parametrów drogi dwujezdniowej klasy GP. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”, 17-18.01.2019, Kraków 2019-01-17
W dniach 17-18 stycznia 2019 roku odbędzie się w Krakowie pod patronatem JM Rektora Politechniki Krakowskiej oraz Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej - V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”. Patronat Honorowy nad Konferencją sprawuje Prezes Wyższego Urzędu Górniczego.[...]


Postęp w inżynierii rodzi się w mostownictwie
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Kazimierzem Flagą, dr h.c.m. z Katedry Budowy Mostów i Tuneli Politechniki Krakowskiej, rektorem tej uczelni w latach 1996-2002.[...]


Raport „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”
Oddziaływanie ludzi na środowisko jest coraz większe. Liczba ludności przez ostatnie pół wieku wzrosła dwukrotnie: z 3,7 mld do 7,6 mld. Powoduje to, że zużycie surowców naturalnych wzrasta niewspółmiernie do możliwości regeneracyjnych Ziemi. Zwiększeniu ulega również ilość odpadów, które są nieprawidłowo zagospodarowane, co oznacza duże straty dla środowiska naturalnego. Odpowiedzią na te wyzwania jest gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ). Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”, gospodarka odpadami i zarządzanie surowcami są w Polsce nieefektywne. [...]


Krakowskie inwestycje kolejowe w ramach Krajowego Programu Kolejowego
Nowe perony w Bieżanowie, Prokocimiu i Mydlnikach to jedne z pierwszych efektów miliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w krakowskim węźle kolejowym. Nowe rozwiązania usprawniają komunikację w Małopolsce i jej stolicy. Za kilka miesięcy podróże w aglomeracji i przejazdach dalekobieżnych będą łatwiejsze.[...]



Ruszyła budowa mostu w Białym Dunajcu

12 marca 2018 r. rozpoczęła się budowa mostu w ciągu DK47 w Białym Dunajcu. W związku z tym, że nowy most powstanie w miejscu starej przeprawy nad potokiem Biały Dunajec, inwestycja zacznie się od budowy mostu tymczasowego.



- Rozpoczęcie budowy mostu w Białym Dunajcu to bardzo dobra wiadomość - zarówno dla udających się na wypoczynek do Zakopanego, jak i dla mieszkańców Małopolski i Podhala. Dzięki niemu zwiększy się przepustowość drogi i komfort podróżowania, znikną też uciążliwe korki spowodowane ruchem wahadłowym w tym miejscu – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Wojewoda Małopolski wydał zgodę na realizację mostu w Białym Dunajcu z rygorem natychmiastowej wykonalności. Plac budowy został już przekazany wykonawcy i rozpoczęły się prace porządkowe. Nowy most powstanie w miejscu istniejącego obecnie, stąd konieczność wybudowanie w pierwszej kolejności tymczasowego obiektu, po którym odbywał się będzie ruch w czasie rozbiórki starego mostu i realizacji inwestycji. Nowy most będzie miał konstrukcję łukową, bez podpór w nurcie rzeki, obustronne chodniki, długość ok. 58 metrów i szerokość 18 metrów. Przebudowane zostaną dojazdy po obydwu stronach obiektu.

Wykonawcą projektu i prac budowlanych jest Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie ze Skoczowa. W ramach umowy jego zadaniem było uzyskanie wszystkich niezbędnych opinii, uzgodnień, pozwoleń, decyzji administracyjnych, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Wartość umowy na projekt i budowę nowego mostu to ok. 12 mln zł.

Stary most w Białym Dunajcu, ze względu na jego zły stan techniczny, nie nadawał się do remontu, stąd decyzja o budowie nowego obiektu. Procedury związane z projektowaniem nowego mostu i uzyskiwaniem decyzji koniecznych do jego wybudowania rozpoczęły się w 2008 r., jednak z powodu licznych protestów i odwołań okolicznych mieszkańców budowa mostu rozpoczyna się dopiero teraz.

Most tymczasowy ma powstać w ciągu trzech miesięcy, a nowa przeprawa  udostępniona kierowcom do końca 2018 r.

Autor: Ministerstwo Infrastruktury





Reklamy
Budimex PAM Amago Soletanche Aarsleff MPWiK Kraków Sitech Keller
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję