Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Dwujezdniowa droga S7 Napierki – Płońsk
17 sierpnia GDDKiA udostępniła do ruchu ostatnie 9 km drugiej jezdni drogi S7 Pieńki – Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. Od teraz kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Szansa na nową wizytówkę miasta – Krakowska Kamienica pod Wawelem
Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]



Ruszył II konkurs w ramach programu RID

Dyrektor NCBR i Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad podjęli decyzję o kontynuacji współpracy w ramach wspólnego przedsięwzięcia, którego celem jest wsparcie badań naukowych lub prac rozwojowych w obszarze drogownictwa.



  Grafika: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
31 marca 2022 r. rozpoczął się II konkurs w ramach programu RID – Rozwój Innowacji Drogowych.

Nowoczesna infrastruktura drogowa i sprawny system transportowy to warunki konieczne do zapewnienia nie tylko zrównoważonego rozwoju gospodarczego kraju, ale też zagwarantowania jego mieszkańcom dostępu do usług i produktów. Nic więc dziwnego, że inwestycje w projekty w tym obszarze realizowane są na całym świecie. Również na polskich uczelniach i w jednostkach naukowych rodzą się doskonałe pomysły oraz rozwiązania w zakresie budowy nowych dróg, a także utrzymania istniejącej infrastruktury drogowej.   Pokazała to pierwsza – rozpoczęta w 2015 roku – edycja konkursu pn. RID, organizowanego w ramach Wspólnego przedsięwzięcia NCBR i GDDKiA, w ramach której powstały rozwiązania m.in. pozwalające na obliczanie przepustowości i ocenę warunków dla dróg poza miastami, prognozujące ruch drogowy z uwzględnieniem innych środków transportu czy dobierające dopuszczalne prędkości ruchu na drogach.

Głównym celem Wspólnego Przedsięwzięcia NCBR – GDDKiA jest poprawa efektywności zarządzania planowaną, przygotowywaną, realizowaną oraz istniejącą siecią drogową w Polsce w perspektywie do 2030 roku. Aby cel ten osiągnąć konieczny jest nie tylko wzrost liczby projektów innowacyjnych w obszarze drogownictwa, ale też zwiększenie aktywności jednostek naukowych w pracach B+R, ukierunkowanych na potrzeby tego sektora.

- Wspólne przedsięwzięcie pn. RID – Rozwój Innowacji Drogowych to kolejna inicjatywa NCBR kierowana bezpośrednio do środowiska naukowego –
mówi dr Remigiusz Kopoczek, p. o. Dyrektor NCBR. - Chcemy wykorzystać potencjał polskich inżynierów, liczymy na powstanie nowatorskich rozwiązań. Współpraca z naszym partnerem czyli Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, zapewni szybkie i praktyczne wdrożenie tych projektów – dodaje.

W ramach przedsięwzięcia RID planowane jest wdrożenie wyników projektów badawczych z zakresu efektywności systemu zarządzania ruchem, w tym opracowanie normatywów i standardów planowania, projektowania, technologii oraz budowy i eksploatacji dróg w Polsce. Na ten cel w ramach II konkursu przeznaczonych zostanie 11,6  mln zł, z czego 5,8 mln zł zapewni NCBR i 5,8 mln zł GDDKiA. O środki te mogą starać się jednostki naukowe wnioskujące o granty samodzielnie lub w składających się maksymalnie z 5 podmiotów konsorcjach.

- Ogłoszony dzisiaj II konkurs, realizowany w ramach naszej współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, to kolejny dowód na to, że patrzymy w przyszłość. Na rynku budowlanym mamy obecnie bardzo dynamiczną sytuację i musimy reagować na nią na bieżąco. Nie zapominamy jednak też o tym, co przed nami. To ważne, aby wspierać nowe kierunki badań naukowych i prace rozwojowe w obszarze drogownictwa –
powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

- Drogownictwo musi być gotowe na innowacje. Podczas spotkań z branżą zachęcamy wykonawców, aby byli otwarci na nowe rozwiązania i technologie. Ten konkurs to doskonała okazja dla jednostek naukowych, aby wytyczyć nowe szlaki i zoptymalizować rozwiązania dotyczące rozwoju i trwałości sieci drogowej –
dodał Szef GDDKiA.

W ramach II konkursu finansowaniem objęte mogą być zarówno badania podstawowe (maks. do 10% całkowitych kosztów kwalifikowalnych projektu), jak i badania przemysłowe oraz eksperymentalne prace rozwojowe. Obligatoryjnym elementem projektu są badania przemysłowe albo eksperymentalne prace rozwojowe. Na wsparcie mogą liczyć badacze pracujący nad zagadnieniami w ramach następujących obszarów tematycznych:
- Technologia budowy oraz remontu dróg i obiektów inżynierskich;
- Przygotowanie i realizacja inwestycji drogowych w oparciu o najefektywniejsze metody badawcze;
- Metodyka projektowania i zarządzania siecią drogową;

Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/




Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg Porr SG Pam Keller GEO-Instruments Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję