Rusza przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki
PLK wybuduje przejście podziemne z windami i dwa nowe perony na stacji w Ożarowie Mazowieckim. Przebudowa torów usprawni dojazd do stolicy oraz poprawi przepustowość linii kolejowej między Warszawą a Kutnem.
Bezpieczne dojście do pociągów zapewni przejście podziemne wyposażone w windy i schody. Zlikwidowana zostanie stara kładka. Przebudowany zostanie układ torów i rozjazdów oraz wymieniona sieć trakcyjna. Dzięki przebudowie stacji powstaną 2 tory tzw. odstawcze, co umożliwi wykorzystanie jej jako stacji końcowej dla pociągów aglomeracyjnych.
Modernizacja stacji w Ożarowie Mazowieckim to kolejny projekt realizowany przez PLK w obrębie aglomeracji warszawskiej, który usprawni dojazd do stolicy. Przebudowa torów w obrębie stacji umożliwi wprowadzenie większej liczby pociągów i sprawniejsze przejazdy między Warszawą a Kutnem.
Na stacji kończą się prace przy budowie nowej nastawni. Kolejno będą w niej montowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zaplanowano, że nastawnia zostanie uruchomiona we wrześniu br.
Zmiany w rozkładzie jazdy, zmienia się dojście na stację
Do 13 marca wykonawca przygotuje tymczasowy peron służący do obsługi pociągów w kierunku Sochaczewa. Na peronie będą gabloty informacyjne, oznakowanie, oświetlenie i nagłośnienie. Na obecnym peronie dostępna będzie jedna z dwóch krawędzi dla podróżnych jadących w stronę Warszawy.
Dojście do stacji będzie możliwe tylko od strony ul. Kolejowej. Przejście dla pieszych od strony ul. Żeromskiego zostanie zamknięte. Od strony ul. Żeromskiego będzie dojście przez przejazd kolejowo-drogowy na ul. Mickiewicza.
Na dotychczasowy peron będzie się można dostać kładką nad torami tylko od strony ulicy Kolejowej. Druga część kładki od ulicy Żeromskiego zostanie zdemontowana. Jednocześnie zacznie się budowa przejścia podziemnego.
Do tymczasowego peronu będzie utwardzony chodnik od budynku dworca, wzdłuż terenu kolejowego i parkingu „parkuj i jedź”.
Zmiany w obsłudze podróżnych planowane są do III kwartału tego roku. Następnie rozpocznie się drugi etap prac na stacji. Zakończenie modernizacji zaplanowane jest w połowie 2023 roku.
Zakończenie projektu „Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Kutno etap I Prace na linii kolejowej nr 3 na odc. Warszawa – granica LCS Łowicz” finansowanego w 85% ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zaplanowane jest w 2023 roku.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl