






17 sierpnia GDDKiA udostępniła do ruchu ostatnie 9 km drugiej jezdni drogi S7 Pieńki – Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. Od teraz kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Rusza przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki
PLK wybuduje przejście podziemne z windami i dwa nowe perony na stacji w Ożarowie Mazowieckim. Przebudowa torów usprawni dojazd do stolicy oraz poprawi przepustowość linii kolejowej między Warszawą a Kutnem.


Na stacji w Ożarowie Mazowieckim dwa nowe wyspowe perony zastąpią jeden stary. Będą wyposażone w funkcjonalne oświetlenie, tablice informacyjne, ławki oraz nowe wiaty, które swoją formą i kształtem będą nawiązywały do pierwotnego zadaszenia stacji. Dotychczasowy peron i wiata zostaną rozebrane.
Bezpieczne dojście do pociągów zapewni przejście podziemne wyposażone w windy i schody. Zlikwidowana zostanie stara kładka. Przebudowany zostanie układ torów i rozjazdów oraz wymieniona sieć trakcyjna. Dzięki przebudowie stacji powstaną 2 tory tzw. odstawcze, co umożliwi wykorzystanie jej jako stacji końcowej dla pociągów aglomeracyjnych.
Modernizacja stacji w Ożarowie Mazowieckim to kolejny projekt realizowany przez PLK w obrębie aglomeracji warszawskiej, który usprawni dojazd do stolicy. Przebudowa torów w obrębie stacji umożliwi wprowadzenie większej liczby pociągów i sprawniejsze przejazdy między Warszawą a Kutnem.
Na stacji kończą się prace przy budowie nowej nastawni. Kolejno będą w niej montowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zaplanowano, że nastawnia zostanie uruchomiona we wrześniu br.
Zmiany w rozkładzie jazdy, zmienia się dojście na stację
Do 13 marca wykonawca przygotuje tymczasowy peron służący do obsługi pociągów w kierunku Sochaczewa. Na peronie będą gabloty informacyjne, oznakowanie, oświetlenie i nagłośnienie. Na obecnym peronie dostępna będzie jedna z dwóch krawędzi dla podróżnych jadących w stronę Warszawy.
Dojście do stacji będzie możliwe tylko od strony ul. Kolejowej. Przejście dla pieszych od strony ul. Żeromskiego zostanie zamknięte. Od strony ul. Żeromskiego będzie dojście przez przejazd kolejowo-drogowy na ul. Mickiewicza.
Na dotychczasowy peron będzie się można dostać kładką nad torami tylko od strony ulicy Kolejowej. Druga część kładki od ulicy Żeromskiego zostanie zdemontowana. Jednocześnie zacznie się budowa przejścia podziemnego.
Do tymczasowego peronu będzie utwardzony chodnik od budynku dworca, wzdłuż terenu kolejowego i parkingu „parkuj i jedź”.
Zmiany w obsłudze podróżnych planowane są do III kwartału tego roku. Następnie rozpocznie się drugi etap prac na stacji. Zakończenie modernizacji zaplanowane jest w połowie 2023 roku.
Zakończenie projektu „Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Kutno etap I Prace na linii kolejowej nr 3 na odc. Warszawa – granica LCS Łowicz” finansowanego w 85% ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zaplanowane jest w 2023 roku.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Bezpieczne dojście do pociągów zapewni przejście podziemne wyposażone w windy i schody. Zlikwidowana zostanie stara kładka. Przebudowany zostanie układ torów i rozjazdów oraz wymieniona sieć trakcyjna. Dzięki przebudowie stacji powstaną 2 tory tzw. odstawcze, co umożliwi wykorzystanie jej jako stacji końcowej dla pociągów aglomeracyjnych.
Modernizacja stacji w Ożarowie Mazowieckim to kolejny projekt realizowany przez PLK w obrębie aglomeracji warszawskiej, który usprawni dojazd do stolicy. Przebudowa torów w obrębie stacji umożliwi wprowadzenie większej liczby pociągów i sprawniejsze przejazdy między Warszawą a Kutnem.
Na stacji kończą się prace przy budowie nowej nastawni. Kolejno będą w niej montowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zaplanowano, że nastawnia zostanie uruchomiona we wrześniu br.
Zmiany w rozkładzie jazdy, zmienia się dojście na stację
Do 13 marca wykonawca przygotuje tymczasowy peron służący do obsługi pociągów w kierunku Sochaczewa. Na peronie będą gabloty informacyjne, oznakowanie, oświetlenie i nagłośnienie. Na obecnym peronie dostępna będzie jedna z dwóch krawędzi dla podróżnych jadących w stronę Warszawy.
Dojście do stacji będzie możliwe tylko od strony ul. Kolejowej. Przejście dla pieszych od strony ul. Żeromskiego zostanie zamknięte. Od strony ul. Żeromskiego będzie dojście przez przejazd kolejowo-drogowy na ul. Mickiewicza.
Na dotychczasowy peron będzie się można dostać kładką nad torami tylko od strony ulicy Kolejowej. Druga część kładki od ulicy Żeromskiego zostanie zdemontowana. Jednocześnie zacznie się budowa przejścia podziemnego.
Do tymczasowego peronu będzie utwardzony chodnik od budynku dworca, wzdłuż terenu kolejowego i parkingu „parkuj i jedź”.
Zmiany w obsłudze podróżnych planowane są do III kwartału tego roku. Następnie rozpocznie się drugi etap prac na stacji. Zakończenie modernizacji zaplanowane jest w połowie 2023 roku.
Zakończenie projektu „Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Kutno etap I Prace na linii kolejowej nr 3 na odc. Warszawa – granica LCS Łowicz” finansowanego w 85% ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zaplanowane jest w 2023 roku.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.