Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Domy drewniane wciąż mogą być opłacalną inwestycją
Wiosną 2021 r. ceny drewna – konkretnie kontraktów na tarcicę – wystrzeliły w górę i mimo późniejszych spadków wciąż są na poziomach wyższych niż w 2020 roku. W dodatku znowu idą w górę. [...]

Diamenty Infrastruktury i Budownictwa 2021




Multi Konferencja infraBIM 2021 Expo V4 Visegrad Group 2021-12-08
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Budownictwo hydrotechniczne w Polsce
Budownictwo hydrotechniczne staje się coraz ważniejszym segmentem budownictwa. Powodują to przede wszystkim zmiany klimatyczne, których skutkiem są coraz częstsze ekstremalne zjawiska pogodowe – powodzie i susze. Polska jest zagrożona deficytem wody, dlatego zwiększenie retencji to jeden z głównych celów krajowej polityki wodnej.[...]


Fundamenty kompleksu biurowego Studio w rękach Soletanche
Trwa realizacja prac fundamentowych pod kompleksem biurowym Studio w Warszawie. Choć w pierwszej fazie budowy wznoszony będzie obiekt zlokalizowany przy ul. Łuckiej 9, Studio B, to zakres fundamentowy wykonywany będzie pod oboma budynkami na raz. Wykonawcą fundamentowania specjalistycznego jest Soletanche Polska. Prace realizowane są w ramach umowy z budowlaną spółką Skanska w Polsce. Inwestorem jest spółka biurowa Skanska w regionie CEE.[...]



Rusza przebudowa przystanku przy Płockiej w Warszawie

Rusza przebudowa przystanku Płocka, z którego korzysta coraz więcej pasażerów. Przesiadki z tramwajów do metra będą teraz bardziej bezpieczne i wygodniejsze.



  Grafika: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl
Prace na Wolskiej przy Płockiej rozpoczęły się od wyznaczenia i zabezpieczenia  na ulicy miejsca przebudowy. Po otwarciu stacji metra Płocka w kwietniu 2020 roku, to skrzyżowanie stało się głównym węzłem przesiadkowym dla mieszkańców Woli i Bemowa. Jak wynika z zebranych przez warszawski ZTM danych,  liczba pasażerów korzystających ze stacji wzrosła w ciągu ostatniego roku o  40 procent.  Około 66 procent z nich korzysta z wejść obok przystanków tramwajowych.

Poszerzone zostaną obydwie platformy przystankowe, przy których zatrzymują się tramwaje. Jedną do  4,5 metra, a  drugą  do 6,5 metra. Zapewni to pasażerom większą wygodę, nie będą musieli się tłoczyć i przeciskać na wąskim przystanku. Podwyższy to także  poziom bezpieczeństwa. Pojawią się też  inne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo – jednym z nich będzie budowa azylu dla pieszych na przejściu przez ul. Wolską na zachodniej części skrzyżowania.

Dłuższe zielone dla kierowców, dla pieszych tyle samo


Liczba pasów drogowych się nie zmieni. Pozostaną po dwa do jazdy prosto – do centrum i z centrum. Będzie można skręcać w Płocką i w Skierniewicką. Pozostanie oddzielny pas do skrętu w Skierniewicką, a dla skrętu w Płocką zbudowana zostanie zawrotka na wysokości ul. Sokołowskiej. Rozwiązanie jest bezpieczniejsze niż obecna organizacja ruchu na skrzyżowaniu. Kierowcy jadący na wprost do centrum będą mieli dłużej włączone zielone światło o 20 sekund w każdym cyklu zmian świateł, co wpłynie na poprawę warunków przejazdu autem. Piesi będą mieli na przejście  ten sam czas, co dziś.

Terminy


Przebudowa przystanków i zmiana organizacji ruchu drogowego przy Płockiej potrwa maksymalnie  pięć tygodni. Inwestycja w związku ze wzrostem liczby pasażerów  jest prowadzona  na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego  i  została zatwierdzona przez Zarząd Dróg Miejskich i policję.

Wielkie poszerzanie przystanków tramwajowych w Warszawie


Poszerzonych już zostało 14  przystanków na Grochowskiej. Dzięki temu mogą z nich korzystać osoby z niepełnosprawnościami, osoby opiekujące się dziećmi w wózkach oraz także seniorzy.

Tramwaje Warszawskie przygotowują także dokumentację dwóch kolejnych tras, gdzie poszerzone zostaną perony przystankowe. Pierwsza to Jana Pawła II, od kina Femina do ronda Babka. Złożony został wniosek o decyzję środowiskową, po zakończonych pracach nad raportem oddziaływania inwestycji na środowisko.  Druga z nich to Grójecka i Krakowska – przygotowana została już koncepcja, nad którą tramwajarze będą wspólnie pracować z miejskimi drogowcami.

Poszerzanie przystanków tramwajowych przygotowują nie tylko w Tramwajach Warszawskich.  Modernizacją Alej Jerozolimskich  między rondem Czterdziestolatka a Mostem Poniatowskiego zajmie się Zarząd Dróg Miejskich. Inwestycja obejmie także przebudowę torów tramwajowych i wszystkich przystanków.

Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl
 




Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa Soletanche Keller Porr Ecol Unicon SG Pam Geobrugg Keramo
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję