Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


XXXIII konferencja Europa Karpat
Międzynarodowa konferencja Europa Karpat zgromadziła polityków, naukowców i samorządowców z krajów regionu karpackiego: Polski, Ukrainy, Słowacji, Czech, Litwy, Węgier, Rumunii, Mołdawii, a także przedstawicieli Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


Ekoprzemiana w budownictwie
Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


Ryzyko w budownictwie tunelowym, cz. 2
W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


STRABAG zmodernizował stopień wodny Przegalina
Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]



Rusza przebudowa przystanku przy Płockiej w Warszawie

Rusza przebudowa przystanku Płocka, z którego korzysta coraz więcej pasażerów. Przesiadki z tramwajów do metra będą teraz bardziej bezpieczne i wygodniejsze.



  Grafika: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl
Prace na Wolskiej przy Płockiej rozpoczęły się od wyznaczenia i zabezpieczenia  na ulicy miejsca przebudowy. Po otwarciu stacji metra Płocka w kwietniu 2020 roku, to skrzyżowanie stało się głównym węzłem przesiadkowym dla mieszkańców Woli i Bemowa. Jak wynika z zebranych przez warszawski ZTM danych,  liczba pasażerów korzystających ze stacji wzrosła w ciągu ostatniego roku o  40 procent.  Około 66 procent z nich korzysta z wejść obok przystanków tramwajowych.

Poszerzone zostaną obydwie platformy przystankowe, przy których zatrzymują się tramwaje. Jedną do  4,5 metra, a  drugą  do 6,5 metra. Zapewni to pasażerom większą wygodę, nie będą musieli się tłoczyć i przeciskać na wąskim przystanku. Podwyższy to także  poziom bezpieczeństwa. Pojawią się też  inne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo – jednym z nich będzie budowa azylu dla pieszych na przejściu przez ul. Wolską na zachodniej części skrzyżowania.

Dłuższe zielone dla kierowców, dla pieszych tyle samo


Liczba pasów drogowych się nie zmieni. Pozostaną po dwa do jazdy prosto – do centrum i z centrum. Będzie można skręcać w Płocką i w Skierniewicką. Pozostanie oddzielny pas do skrętu w Skierniewicką, a dla skrętu w Płocką zbudowana zostanie zawrotka na wysokości ul. Sokołowskiej. Rozwiązanie jest bezpieczniejsze niż obecna organizacja ruchu na skrzyżowaniu. Kierowcy jadący na wprost do centrum będą mieli dłużej włączone zielone światło o 20 sekund w każdym cyklu zmian świateł, co wpłynie na poprawę warunków przejazdu autem. Piesi będą mieli na przejście  ten sam czas, co dziś.

Terminy


Przebudowa przystanków i zmiana organizacji ruchu drogowego przy Płockiej potrwa maksymalnie  pięć tygodni. Inwestycja w związku ze wzrostem liczby pasażerów  jest prowadzona  na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego  i  została zatwierdzona przez Zarząd Dróg Miejskich i policję.

Wielkie poszerzanie przystanków tramwajowych w Warszawie


Poszerzonych już zostało 14  przystanków na Grochowskiej. Dzięki temu mogą z nich korzystać osoby z niepełnosprawnościami, osoby opiekujące się dziećmi w wózkach oraz także seniorzy.

Tramwaje Warszawskie przygotowują także dokumentację dwóch kolejnych tras, gdzie poszerzone zostaną perony przystankowe. Pierwsza to Jana Pawła II, od kina Femina do ronda Babka. Złożony został wniosek o decyzję środowiskową, po zakończonych pracach nad raportem oddziaływania inwestycji na środowisko.  Druga z nich to Grójecka i Krakowska – przygotowana została już koncepcja, nad którą tramwajarze będą wspólnie pracować z miejskimi drogowcami.

Poszerzanie przystanków tramwajowych przygotowują nie tylko w Tramwajach Warszawskich.  Modernizacją Alej Jerozolimskich  między rondem Czterdziestolatka a Mostem Poniatowskiego zajmie się Zarząd Dróg Miejskich. Inwestycja obejmie także przebudowę torów tramwajowych i wszystkich przystanków.

Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl
 




Reklamy
Porr Wodociągi Miasta Krakowa GEO-Instruments Keller Geobrugg Soletanche SG Pam
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję