


























Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Rusza przebudowa przepustu na DK31
Od 5 października zamknięta zostanie droga krajowa nr 31 Witniczka – Witnica. Utrudnienie związane są z przebudową przepustu zlokalizowanego na rzece Stubia, w pobliżu miejscowości Witniczka.


Objazdy dla pojazdów osobowych i ciężarowych
Trasy objazdu podzielono ze względu na rodzaj pojazdów:
- dla pojazdów ciężarowych - drogami krajowymi 23 i 26 przez m. Dębno i m. Myślibórz (w miejscowości Sarbinowo pojazdy ciężarowe kierowane są na drogę krajowa nr 23 i dalej na drogę 26 do miejscowości Chojna),
- dla pojazdów osobowych - drogami wojewódzkimi 125 i 126 oraz drogą powiatową na odcinku Moryń – Mętno (na skrzyżowaniu w m. Wierzchlas, pojazdy kierowane są na drogę wojewódzką nr 125 w kierunku m. Moryń, dalej drogą powiatową do m. Mętno i drogą wojewódzką nr 124 w kierunku m. Chojna).
Planowany czas trwania utrudnień to około pięć tygodni. Objazd dla samochodów osobowych wydłuży przejazd o około 22 kilometry, a dla pojazdów ciężarowych o około 62 kilometry. Pod koniec listopada droga powinna być przejezdna.
Zakres prac
Przepust na rzece Stubia został wybudowany w pierwszej połowie ubiegłego wieku. Obecnie jego konstrukcje stanowi ceglane sklepienie oparte o masywne konstrukcje kamienne. W ramach przebudowy przepust zostanie wyposażony w konstrukcję ze stalowej rury, która zostanie wsunięta w jego światło. Wykonane zostaną również niezbędne prace wzmacniające oraz nowe schody skarpowe od strony wlotu. Ułożona zostanie także nowa nawierzchnia jezdni nad przepustem i na przyległych dojazdach.
Źródło: tekst GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/
Trasy objazdu podzielono ze względu na rodzaj pojazdów:
- dla pojazdów ciężarowych - drogami krajowymi 23 i 26 przez m. Dębno i m. Myślibórz (w miejscowości Sarbinowo pojazdy ciężarowe kierowane są na drogę krajowa nr 23 i dalej na drogę 26 do miejscowości Chojna),
- dla pojazdów osobowych - drogami wojewódzkimi 125 i 126 oraz drogą powiatową na odcinku Moryń – Mętno (na skrzyżowaniu w m. Wierzchlas, pojazdy kierowane są na drogę wojewódzką nr 125 w kierunku m. Moryń, dalej drogą powiatową do m. Mętno i drogą wojewódzką nr 124 w kierunku m. Chojna).
Planowany czas trwania utrudnień to około pięć tygodni. Objazd dla samochodów osobowych wydłuży przejazd o około 22 kilometry, a dla pojazdów ciężarowych o około 62 kilometry. Pod koniec listopada droga powinna być przejezdna.
Zakres prac
Przepust na rzece Stubia został wybudowany w pierwszej połowie ubiegłego wieku. Obecnie jego konstrukcje stanowi ceglane sklepienie oparte o masywne konstrukcje kamienne. W ramach przebudowy przepust zostanie wyposażony w konstrukcję ze stalowej rury, która zostanie wsunięta w jego światło. Wykonane zostaną również niezbędne prace wzmacniające oraz nowe schody skarpowe od strony wlotu. Ułożona zostanie także nowa nawierzchnia jezdni nad przepustem i na przyległych dojazdach.
Źródło: tekst GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.