






17 sierpnia GDDKiA udostępniła do ruchu ostatnie 9 km drugiej jezdni drogi S7 Pieńki – Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. Od teraz kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Rusza budowa tramwaju na Kasprzaka w Warszawie
5 marca 2022 r. rozpocznie się budowa nowej trasy tramwajowej w Warszawie. Pierwsze zmiany w organizacji ruchu będą polegały na zwężeniu ul. M. Kasprzaka. Tramwaje linii 10 i 11 pojadą objazdami.


Tramwajarze wybudują ok. 2,3 km nowych torów między ulicami Wolską i Skierniewicką oraz zmodernizują ok. 1,2 km istniejącego torowiska w ciągu Wolskiej i M. Kasprzaka. Wybudowane zostaną nowe przystanki przy ul. Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. J.K. Ordona. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do stacji metra Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ.
Budowa nowej trasy ma się zakończyć w 2023 roku. Wykonawca ma 20 miesięcy na realizację zadania od podpisania umowy w październiku 2021 roku. Do tego czasu nie będą wliczane 3-miesięczne okresy zimowe, jeden z nich właśnie się skończył.
Na Prostej bez zmian
5 marca, ok. godz. 1.00 rozpoczną się prace w ul. Prostej i M. Kasprzaka na odcinku od ronda I. Daszyńskiego do ul. Płockiej. Na ul. Prostej wygrodzony zostanie pas dzielący jezdnie od strony północnej, bez ingerencji w jezdnię.
Węziej od skrzyżowania z ul. Karolkową
Obydwie jezdnie ul. M. Kasprzaka zostaną zwężone do dwóch pasów w każdą stronę na odcinku od ul. Karolkowej do Płockiej. Na każdej z jezdni wykonawca wygrodzi pasy przylegające do torowiska.
Kierowcy jadący ul. Prostą od strony ronda I. Daszyńskiego na skrzyżowaniu z ul. Karolkową będą mieli do dyspozycji cztery pasy ruchu: wyłączony z ruchu będzie jeden ze środkowych pasów, tak aby dopasować przekrój jezdni do jej zwężenia za skrzyżowaniem.
Z drugiej strony skrzyżowania, na jezdni ul. M. Kasprzaka w stronę ronda I. Daszyńskiego, dostępne będą trzy pasy: osobne do skrętu w lewo lub prawo w ul. Karolkową i do jazdy prosto.
Na samej ul. Karolkowej układ pasów ruchu się nie zmieni.
Podobne zmiany zostaną wprowadzone na skrzyżowaniu ul. M. Kasprzaka z ulicami Płocką i S. Krzyżanowskiego. Przed skrzyżowaniem na jezdni ul. M. Kasprzaka w stronę ronda I. Daszyńskiego wyłączony z ruchu zostanie jeden ze środkowych pasów. Za skrzyżowaniem kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu.
Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie do końca czerwca. Kolejne etapy wdrażane będą w wakacje.
Źródło: tekst Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl
Budowa nowej trasy ma się zakończyć w 2023 roku. Wykonawca ma 20 miesięcy na realizację zadania od podpisania umowy w październiku 2021 roku. Do tego czasu nie będą wliczane 3-miesięczne okresy zimowe, jeden z nich właśnie się skończył.
Na Prostej bez zmian
5 marca, ok. godz. 1.00 rozpoczną się prace w ul. Prostej i M. Kasprzaka na odcinku od ronda I. Daszyńskiego do ul. Płockiej. Na ul. Prostej wygrodzony zostanie pas dzielący jezdnie od strony północnej, bez ingerencji w jezdnię.
Węziej od skrzyżowania z ul. Karolkową
Obydwie jezdnie ul. M. Kasprzaka zostaną zwężone do dwóch pasów w każdą stronę na odcinku od ul. Karolkowej do Płockiej. Na każdej z jezdni wykonawca wygrodzi pasy przylegające do torowiska.
Kierowcy jadący ul. Prostą od strony ronda I. Daszyńskiego na skrzyżowaniu z ul. Karolkową będą mieli do dyspozycji cztery pasy ruchu: wyłączony z ruchu będzie jeden ze środkowych pasów, tak aby dopasować przekrój jezdni do jej zwężenia za skrzyżowaniem.
Z drugiej strony skrzyżowania, na jezdni ul. M. Kasprzaka w stronę ronda I. Daszyńskiego, dostępne będą trzy pasy: osobne do skrętu w lewo lub prawo w ul. Karolkową i do jazdy prosto.
Na samej ul. Karolkowej układ pasów ruchu się nie zmieni.
Podobne zmiany zostaną wprowadzone na skrzyżowaniu ul. M. Kasprzaka z ulicami Płocką i S. Krzyżanowskiego. Przed skrzyżowaniem na jezdni ul. M. Kasprzaka w stronę ronda I. Daszyńskiego wyłączony z ruchu zostanie jeden ze środkowych pasów. Za skrzyżowaniem kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu.
Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie do końca czerwca. Kolejne etapy wdrażane będą w wakacje.
Źródło: tekst Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.