REKLAMA
Drogi Wiadomości
3 Minuty czytania

Rozstrzygnięto Konkurs „Innowacje w drogownictwie”

GDDKiA rozstrzygnęła Konkurs „Innowacje w drogownictwie”. We wszystkich trzech kategoriach zgłoszonych zostało w sumie 40 prac. Spośród nich Kapituła Konkursu wyłoniła zwycięzców.

 
Grafika: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Grafika: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/

Konkurs „Innowacje w drogownictwie”

Chcąc wykorzystać potencjał polskich uczelni technicznych, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił I edycję Konkursu pod nazwą Innowacje w drogownictwie. Konkurs adresowany był do studentów bądź absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia, stacjonarnych lub niestacjonarnych w latach akademickich 2017/2018 – 2020/2021. Celem Konkursu było wyłonienie najlepszych prac dyplomowych (magisterskich, inżynierskich, licencjackich), których wyniki mogą być zastosowane w drogownictwie. To również promowanie idei przedsiębiorczości i innowacyjności wśród społeczności akademickiej.

Konkurs obejmował prace dyplomowe w następujących kategoriach:
– materiały i technologie drogowe,
– inżynieria ruchu i rozwiązania BRD,
– drogowe obiekty inżynierskie.

Zwycięzcy Konkursu „Innowacje w drogownictwie”. Gratulujemy!

Kapituła Konkursu „Innowacje w drogownictwie” oceniała prace dyplomowe uczestników zakwalifikowanych do II etapu. Na ostateczny wynik Konkursu, w każdej z trzech kategorii, składała się suma punktów uzyskanych na poszczególnych jego etapach.

Pod przewodnictwem prof. Janusza Rymszy, Kapituła wyłoniła laureatów na najlepszą pracę dyplomową w obszarze drogownictwa. Poniżej prezentujemy laureatów w poszczególnych kategoriach.

Materiały i technologie drogowe

I miejsce
Michał Wróbel, praca magisterska pt. „Wpływ modyfikatorów otrzymanych z surowców ekologicznych na właściwości lepiszczy bitumicznych” (Politechnika Lubelska) – 36,33 pkt.
Promotor: dr inż. Agnieszka Woszuk

II miejsce

Jakub Krasowski, praca magisterska pt. „Propozycja typowych konstrukcji górnych warstw nawierzchni podatnych z podbudową z mieszanki wykonanej w technologii recyklingu na zimno” (Politechnika Świętokrzyska) – 34,00 pkt.
Promotor: dr inż. Przemysław Buczyński

III miejsce

Adrian Pluta, praca inżynierska pt. „Przebudowa ronda w technologii betonowej ze zbrojeniem ciągłym” (Politechnika Śląska) – 33 pkt.
Promotor: dr inż. Bartłomiej Grzesik

Inżynieria ruchu i rozwiązania BRD

I miejsce

Wojciech Margol, praca inżynierska pt. „Projekt systemu wizyjnej identyfikacji typów pojazdów” (Politechnika Warszawska) – 35 pkt.
Promotor: dr hab. inż. Jacek Dybała, prof. PW

II miejsce

Igor Knoff, praca magisterska pt. „Metodyka planowania sieci tras dla pieszych na przykładzie miasta Pruszcz Gdański” (Politechnika Gdańska) – 34,33 pkt.
Promotor: dr hab. inż. Kazimierz Jamroz, prof. PG

III miejsce

Miłosz Michalski, praca magisterska pt. „Studia ruchowe na skrzyżowaniu z wykorzystaniem modelu symulacyjnego” (Politechnika Wrocławska) – 32,67 pkt.
Promotor: dr hab. inż. Maciej Kruszyna, prof. PWr

Drogowe obiekty inżynierskie

I miejsce
Michał Kij, praca magisterska pt. „Analiza stanu naprężeń w skrajnej poprzecznicy estakady E5 w Koninie wykonanej w technologii nasuwania podłużnego” (Politechnika Gdańska) – 34,50 pkt.
Promotor: dr hab. inż. Mikołaj Miśkiewicz, prof. PG

II miejsce
Adam Kasprzak, praca magisterska pt. „Wpływ sezonowych zmian temperatury na grunt zasypowy w moście zintegrowanym” (Politechnika Warszawska) – 33,17 pkt.
Promotor: dr hab. inż. Grzegorz Kacprzak

III miejsce
Jan Chmieliński, Mikołaj Jemielniak, praca inżynierska pt. „Wstępny wybór rozwiązań technicznych dla budowy metra w warunkach geotechnicznych miasta Kraków” (Akademia Górniczo-Hutnicza) – 31,83 pkt.
Promotor: dr inż. Agnieszka Stopkowicz

Nagrody

Nagrody w Konkursie Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad zostały przyznane w każdej z trzech kategorii tematycznych w wysokości:
– I miejsce – 5 000 zł
– II miejsce – 3 000 zł
– III miejsce – 2 000 zł

GDDKiA jeszcze raz gratuluje laureatom konkursu „Innowacje w drogownictwie” i ich promotorom. GDDKiA dziękuje członkom Kapituły i wszystkim uczestnikom. Jak widać po punktacji, rywalizacja była wyrównana, a to świetna wiadomość dla przyszłości polskiego drogownictwa.

Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA