Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa budowa drogi S3 Bolków – Kamienna Góra
Mimo przerwy zimowej prace na budowie drogi ekspresowej S3 idą pełną parą. Wykonawca nie poprzestaje tylko na drążeniu tunelu, ale prowadzi także prace w zakresie robót drogowych oraz mostowych. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Rozpoczyna się przebudowa dworca w Pucku

Spółka PKP przekazała plac budowy wykonawcy, który przebuduje dworzec kolejowy w Pucku. Inwestycja będzie realizowana w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023.



  Wizualizacja: TPF Sp. z o.o. i BiARCHITEKCI Sp. z o.o.
Pierwszą widoczną zmianą po przebudowie dworca będzie wygląd elewacji. Odzyska ona swój historyczny ceglany wygląd. Renowacji poddane zostaną wykonane z cegły łukowate nadproża umiejscowione nad oknami i drzwiami. Na wzór historycznych odtworzone zostaną także okna i drzwi. Na elewacji od strony miasta zaprojektowano również zegar, a   poniżej niego podświetlany, przestrzenny napis „dworzec kolejowy”. Nową, aluminiowo-szklaną fasadę zyska również, znajdująca się od południowej strony przybudówka, czyli dawny magazyn ekspedycji. Całość uzyskanego w ten sposób efektu estetycznego podkreśli nowa iluminacja.

- Rozpoczęcie przebudowy dworca w Pucku to kolejny element wielkiej modernizacji polskiej kolei. Mieszkańcy kolejnego miasta powiatowego zyskają dzięki temu dostęp do bezpiecznej i komfortowej infrastruktury kolejowej. Mam nadzieję, że zmodernizowany historyczny budynek dworca stanie się wizytówką Pucka, ważnym centrum społeczności lokalnej i ułatwi pasażerom podróżowanie po Pomorzu, a turystom nad morze. Wszystko to dzięki Programowi Inwestycji Dworcowych, w ramach którego polski rząd przeznaczy do 2023 r. prawie 2 mld zł na modernizację blisko 200 dworców –
mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

- Przebudowa dworca w Pucku to kolejna inwestycja, którą rozpoczynamy w województwie pomorskim. Dzięki niej budynek odzyska swój historyczny wygląd i stanie się obiektem spełniającym współczesne standardy obsługi podróżnych, czyli komfortowym, dostępnym dla wszystkich grup podróżnych, w tym osób z niepełnosprawnościami oraz bezpiecznym –
mówi Ireneusz Maślany, członek zarządu PKP S.A.

Zmian będzie zdecydowanie więcej. Na parterze historycznego dworca znajdzie się przestrzeń obsługi podróżnych składająca się z holu, poczekalni sezonowej, toalet oraz pomieszczeń kas biletowych. Wykończenie holu i poczekalni zaprojektowano w sposób nowoczesny i utrzymano w  odcieniach bieli i szarości z nawiązaniem do ceglanej elewacji dworca w detalu ścian. Ciekawie zaprojektowano oświetlenie wnętrza w formie podwieszanych na linkach kwadratowych lamp zbudowanych z pasków LED. Przestrzenie obsługi podróżnych będą wyposażone ponadto w  ergonomiczne ławki, kosze na śmieci, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów oraz gabloty ścienne na rozkłady jazdy. Na parterze przewidziano również pomieszczenia dla jednej ze spółek kolejowych oraz prawie dwustumetrowy lokal na wynajem. Tego rodzaju powierzchnie znajdą się również na piętrze historycznego budynku.

Jednym z celów inwestycji jest dostosowanie budynku i jego otoczenia do potrzeb osób o  ograniczonej sprawności ruchowej oraz eliminacja barier architektonicznych. Nowymi elementami, ułatwiającym przemieszczanie się w jego przestrzeni osobom niewidomym i niedowidzącym, będą ścieżki prowadzące z polami uwagi, oznaczenia w alfabecie Braille’a oraz mapy dotykowe z planem dworca. Dodatkowo dużym atutem dla osób z dysfunkcjami wzroku będzie również kontrastowa kolorystyka wnętrz. W projekcie przebudowy zaplanowano również wprowadzenie przy okienkach kas biletowych urządzeń wzmacniających sygnał aparatów słuchowych, obniżenie blatów umożliwiające obsługę osób na wózkach, a także przystosowanie toalet.

Przebudowa dworca zakłada również wprowadzenie rozwiązań, dzięki którym stanie się on bardziej przyjazny środowisku i bezpieczny. Budynek zostanie ocieplony, a nowa stolarka o wysokich współczynnikach termoizolacyjności przyczyni się do ograniczenia strat energii cieplnej. Ponadto, w  obiekcie, co jest standardem przy inwestycjach prowadzonych przez PKP S.A., zaprojektowano nowoczesne, energooszczędne oświetlenie w technologii LED wraz z automatyką sterującą. Dworzec planuje się wyposażyć w system BMS (Building Management System) zarządzający instalacjami i urządzeniami, dzięki czemu możliwe będzie ograniczenie zużycia energii elektrycznej, cieplnej oraz wody. Dzięki montażowi nowoczesnych systemów – monitoringu, kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu oraz przeciwpożarowych – poprawi się bezpieczeństwo podróżnych i mienia.

Metamorfozę przejdzie również najbliższe otoczenie dworca. Oprócz standardu, którym jest ułożenie nowej nawierzchni oraz wprowadzenie elementów małej architektury (ławki, kosze, oświetlenie), od  strony północnej elewacji zaplanowano budowę zadaszonej wiaty rowerowej. Ciekawostką jest również zostawienie niewielkiego placu pomiędzy dworcem a wiatą, gdzie możliwe będzie ustawienie food trucków w sezonie letnim.

Łączny koszt przebudowy dworca w Pucku to prawie 11 mln złotych brutto. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A., wykonawcą robót konsorcjum firm PBE ELBUD GDAŃSK S.A. i Modanta Sp. z o.o. z Zielonki, a projekt przebudowy dworca przygotowała pracownia architektoniczna TPF Sp. z o.o. z Warszawy oraz BiARCHITEKCI Sp. z o.o. z Gdańska. Planowany termin zakończenia inwestycji to pierwsza połowa 2023 roku.

Źródło: tekst PKP S.A., www.pkp.pl




Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa Porr GEO-Instruments Optem Geobrugg SG Pam Soletanche Keller
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję