Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Rozpoczyna się przebudowa dworca w Łowiczu

Spółka PKP podpisała umowę na przebudowę dworca kolejowego Łowicz Główny. Wartość inwestycji to prawie 11 mln zł. Inwestycja zostanie zakończona do drugiej połowy 2023 roku.



  Wizualizacja: Domagało Wnuk Architekci, www.pkp.plWizualizacja: Domagało Wnuk Architekci, www.pkp.pl
Polskie Koleje Państwowe S.A. podpisały umowę z wykonawcą prac budowlanych oraz inżynierem kontraktu, a także przekazały plac budowy. Dzięki realizowanej obecnie inwestycji obiekt w Łowiczu zmieni swoje oblicze. Z całą pewnością po przebudowie dworca uwagę pasażerów przyciągnie interesujący wygląd zewnętrzny. Będzie to połączenie zachowanych XIX-wiecznych fragmentów elewacji dworca z dobudowaną później, bardziej nowoczesną i modernistyczną częścią. Elewacja historyczna odzyska swoje dawne piękno. Odtworzone zostaną na niej między innymi boniowania, pilastry, sztukaterie czy gzymsy. Z kolei w projekcie wykończenia części nowoczesnej zastosowano okładziny elewacyjne z płyt włókno-cementowych w naturalnym piaskowym wybarwieniu. W miejscu istniejących horyzontalnych przeszkleń planowane jest wprowadzenie rytmicznych, pojedynczych otworów okiennych, wkomponowanych w układ okładziny elewacyjnej. Węższe przeszklenia, oprócz walorów wizualnych, zapewnią również dowolność w kształtowaniu układu pomieszczeń na pierwszym piętrze budynku. Ciekawym akcentem będzie motyw zaczerpnięty z ludowej wycinanki łowickiej. Pojawi się on w górnych narożnikach elewacji. Pomyślano również o efektownym podświetleniu nocnym elewacji.

Sporo zmian czeka na podróżnych wewnątrz budynku. Przestrzeń obsługi pasażerów zostanie zaaranżowana nowocześnie i w neutralnej kolorystyce. Wykończenie podłóg i częściowo ścian zaprojektowano z naturalnego kamienia kontrastującego z bielą sufitu listwowego z wkomponowanymi w niego podłużnymi oprawami oświetleniowym. We wnętrzu znajdą się również ergonomiczne ławki z drewnianymi siedziskami, gabloty na rozkłady jazdy oraz elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów. Na parterze oprócz poczekalni – holu, zlokalizowano toalety, pomieszczenia kas biletowych, lokal komercyjny oraz posterunek Straży Ochrony Kolei. Na piętrze zaplanowano duży lokal na wynajem i pomieszczenia dla spółek kolejowych. Ważnym usprawnieniem jest połączenie budynku dworca z przejściem do tunelu prowadzącego na perony.

- Rozpoczęcie przebudowy dworca Łowicz Główny to kolejny element wielkiej modernizacji polskiej kolei. Mieszkańcy kolejnego miasta powiatowego zyskają dzięki temu dostęp do bezpiecznej i komfortowej infrastruktury kolejowej. Mam nadzieję, że modernizowany historyczny budynek dworca stanie się wizytówką Łowicza, ważnym centrum społeczności lokalnej i ułatwi pasażerom podróżowanie koleją do Warszawy i Łodzi. Wszystko to dzięki Programowi Inwestycji Dworcowych, w ramach którego polski rząd przeznaczy do 2023 r. prawie 2 mld zł na modernizację blisko 200 dworców – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

- Łowicz Główny to czwarty dworzec w województwie łódzkim, po Rogowie, Wilkoszewicach i Gorzkowicach, gdzie ruszają prace budowlane w ramach Programu Inwestycji Dworcowych. To budynek szczególny, na wpół historyczny i współczesny, który przejdzie kompleksową przebudową, stając się dzięki niej obiektem nowoczesnym i spełniającym najwyższe standardy obsługi podróżnych. Akcentem lokalnym będzie umieszczenie w narożnikach elewacji dworca motywu z ludowej wycinanki łowickiej –
mówi Ireneusz Maślany, członek zarządu PKP S.A.

Podczas przebudowy budynku planuje się usunięcie barier architektonicznych oraz wprowadzenie szeregu usprawnień dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, takich jak ścieżki   prowadzące, mapy dotykowe, oznaczenia w alfabecie Braille’a dla osób niewidomych i niedowidzących oraz windy. Do potrzeb osób z niepełnosprawnościami zostaną przystosowane również toalety.

Na dworcu zostanie wdrożonych szereg technologii, które sprawią, że stanie się on bardziej ekologiczny. Oświetlenie będzie wykonane z zastosowaniem energooszczędnych źródeł światła LED, a także zoptymalizowane dzięki zastosowaniu automatyki   w postaci czujników zmierzchowych i obecności. Ponadto na dachu budynku zaprojektowano 68 paneli fotowoltaicznych do pozyskiwania „zielonej energii”. Z kolei poprzez ocieplenie budynku, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej oraz montaż kurtyn powietrznych przy wejściach do strefy obsługi podróżnych ograniczone zostaną straty ciepła. Natomiast system BMS (Building Management System) nadzorujący pracę urządzeń i instalacji pozwoli zadbać o optymalizację zużycia energii elektrycznej, cieplnej oraz wody w budynku.

Przebudowa dworca Łowicz Główny obejmie również jego bezpośrednie otoczenie, gdzie ułożona zostanie nowa nawierzchnia, a także zamontowane zostaną elementy małej architektury (ławki, kosze, oświetlenie) oraz uporządkowana zieleń.

Planowany termin zakończenia inwestycji to druga połowa 2023 roku. Jest ona finansowana ze środków własnych PKP S.A, a łączna wartość robót budowlanych to prawie 11 mln zł brutto. Dokumentację projektową przebudowy dworca opracowała pracownia Domagało Wnuk Architekci, a prace budowlane wykona Przedsiębiorstwo Budowlane Częstobud Damian Świącik z Częstochowy.

Źródło: tekst PKP S.A., www.pkp.pl




Reklamy
Keller Porr SG Pam Soletanche Optem Wodociągi Miasta Krakowa GEO-Instruments Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję