Minister Adamczyk podkreślił także, że strategiczna lokalizacja geopolityczna Polski oraz trzech państw bałtyckich wymusza na decydentach konieczność zapewnienia odpowiedniej infrastruktury transportowej. W tym kontekście ważna jest rola projektów takich jak: Rail Baltica, Via Carpatia i Via Baltica.
W trakcie spotkania minister Adamczyk wygłosił prezentację poświęconą rozwojowi szlaku Via Carpatia – zwiększeniu liczby potencjalnych członków, a także możliwościach dla przedsiębiorców, jakie stwarza realizacja tego projektu w Polsce.
Ministrowie omówili postęp prac Rady UE ds. transportu nad Pakietem Mobilności. Minister Adamczyk podkreślił, że Polsce będzie zależało na poddaniu pod szerszą dyskusję postulatów, które nie znalazły się w podejściu ogólnym Rady.
– Polska liczy, że Parlament Europejski przyjmie bardziej zrównoważone rozwiązania. Pakiet w przedstawionej formie zamiast zwiększenia konkurencyjności sektora transportu drogowego w UE, spowoduje ograniczenie dostępu do rynków krajowych ze strony unijnej konkurencji, co będzie miało negatywne konsekwencje na kondycję firm transportowych, zatrudnienie w sektorze, a tym samym na gospodarki naszych państw i UE – mówił minister Adamczyk.
Autor: Ministerstwo Infrastruktury