English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Nowy prezes PKP LHS 2014-10-24
Zgromadzenie Wspólników powołało Łukasza Górnickiego na stanowisko prezesa PKP LHS. Dotychczasowa prezes, Grażyna Kuś, złożyła rezygnację ze względu na inne plany zawodowe. Pozostali członkowie zarządu będą nadal zajmować swoje stanowiska. [...]

Podwodne betonowanie - Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku




Kujawsko-Pomorskie Forum Drogowe Innowacyjne metody utrzymania dróg: finansowanie i technologie, 28-29.10.2014, Toruń 2014-10-28
Stowarzyszenie Polski Kongres Drogowy i Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy zapraszają do udziału w Kujawsko-Pomorskim Forum Drogowym Innowacyjne metody utrzymania dróg: finansowanie i technologie, które odbędzie się pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego.[...]


Cenię sobie współpracę ze środowiskiem górnictwa odkrywkowego
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Wiesławem Koziołem z Katedry Górnictwa Odkrywkowego Akademii Górniczo-Hutniczej.[...]


Geosyntetyki Cz. 2. Zastosowanie – podział według PN-EN ISO 10318:2007
W pierwszej części artykułu [„Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne”, nr 4 (55) lipiec – sierpień 2014, s. 48–51], dotyczącej charakterystyki i funkcji geosyntetyków według PN-EN ISO 10318:2007, omówiono liczne zalety tych produktów, dzięki którym wyroby geosyntetyczne znajdują coraz szersze zastosowanie w różnych konstrukcjach inżynieryjnych. Trzeba jednak pamiętać, że analiza celowości zastosowania geosyntetyku wymaga wiedzy na temat funkcji, jaką mogą pełnić geosyntetyki w danej konstrukcji inżynieryjnej, znajomości zasad projektowania oraz umiejętności określenia kluczowych parametrów geosyntetyku w kontekście późniejszej bezpiecznej eksploatacji obiektu.[...]


Baumit modernizuje Śluzy Rędzińskie
Modernizacja Wrocławskiego Węzła Wodnego to największe tego typu przedsięwzięcie na Dolnym Śląsku od 100 lat. Realizowana jest w ramach wartego łącznie ponad 2,5 mld złotych Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej Dorzecza Odry, będącego najrozleglejszą obecnie inwestycją hydrotechniczną w Polsce. Zapewni ona bezpieczeństwo prawie 2,5 mln mieszkańców w 3 województwach: śląskim, opolskim i dolnośląskim. Wśród wielu budowanych i remontowanych obiektów znajdują się także zabytkowe Śluzy Rędzin, położone we Wrocławiu w sąsiedztwie spektakularnego Mostu Rędzińskiego. Przy ich modernizacji wykonawcy zaufali firmie Baumit, wykonując klinkierowe powierzchnie przy użyciu trasowanej zaprawy Baumit Klinker S. [...]



Rozjazdy na „wiedence” dla Grupy KZN Bieżanów

Prawie 150 rozjazdów kolejowych zostanie zabudowanych przez spółkę KZN Rail na odcinku Koluszki-Częstochowa linii kolejowej nr 1. Znaczną część z nich wyprodukuje lider Grupy KZN Bieżanów – spółka Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów”.
Autor: Remigiusz Tytuła, Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” Sp. z o.o.



Realizowane już od miesiąca zadanie jest efektem umowy pomiędzy generalnym wykonawcą inwestycji „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu  technicznego linii kolejowej nr 1 na odcinku Koluszki-Częstochowa” - konsorcjum  firm Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „POL-AQUA” (lider), Dragados S.A; Vias y Construcciones S.A. oraz  Electren S.A., a obiema ww. spółkami Grupy KZN Bieżanów. W wyniku porozumienia do końca pierwszej połowy 2015 roku KZN Rail kompleksowo zabuduje roku 142 rozjazdy kolejowe.

- Tak duża ilość rozjazdów do zabudowy, to dla nas bardzo ciekawe wyzwanie inwestycyjne. Tym bardziej, że są to zróżnicowane konstrukcje wśród, których są rozjazdy o promieniu 500 metrów czy rozjazdy typu Rkpd  – mówi Grzegorz Leszczyński, Prezes Zarządu KZN Rail. -  Ale ten kontrakt, to dowód, że oferta wyspecjalizowanej w zabudowie węzłów stacyjnych i głowic rozjazdowych spółki, w krótkim czasie znalazła istotnych odbiorców na rynku kolejowym – zaznacza Leszczyński.

Łatwość z jaką KZN Rail wszedł do tego trudnego przecież sektora wynika z oparcia jakie stanowi dla niego Grupa KZN Bieżanów, a zwłaszcza jej lider Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów”. - To dobry przykład tego jak nasza kompleksowa oferta wpasowuje się w oczekiwania rynku. Kontrahenci mogą zlecać na nam produkcję i zabudowę rozjazdów, czyli newralgicznych i skomplikowanych elementów na szlaku kolejowym – podkreśla Michał Gawroński, dyrektor handlowy KZN „Bieżanów”. - Dodatkowo poprzez pozostałe spółki grupy kapitałowej oferujemy im wszystkie istotne elementy kolejowej nawierzchni, a w ramach rozbudowywanej sekcji mostowej także produkty i usługi związane z obiektami inżynieryjnymi na kolejowym szlaku – wylicza Gawroński.

Zdjęcie: Remigiusz Tytuła, Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” Sp. z o.o.




Reklamy
Freyssinet Keller Cemex Mosty Polskie Amago E-droga
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2014
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję