REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Remont wiaduktu kolejowego nad ul. Puławską w Warszawie

Pociągi metra i pojazdy techniczne kursują już po nowym torze na wiadukcie kolejowym nad ulicą Puławską, łączącym Okęcie z Kabatami. Główne prace remontowe zostały już wykonane, pozostała tylko „wykończeniówka”.

 
Wiadukt nad ul. Puławską, fot. ZTM Warszawa
Wiadukt nad ul. Puławską, fot. ZTM Warszawa
Nowy tor na wiadukcie kolejowym, fot. ZTM Warszawa
Nowy tor na wiadukcie kolejowym, fot. ZTM Warszawa
Zarząd Transportu Miejskiego „opiekuje się” wiaduktem kolejowym nad ulicą Puławską, który łączy stację kolejową Warszawa Okęcie ze Stacją Techniczno-Postojową Metra Warszawskiego na Kabatach. Wiadukt umożliwia dostarczanie po torach nowych pociągów metra oraz wysyłanie wagonów na przeglądy, naprawy i modernizacje. Z torów korzystają także pojazdy techniczne metra.

W kwietniu ZTM podpisał umowę na remont wiaduktu z konsorcjum firm z Warszawskim Przedsiębiorstwem Mostowym MOSTY jako liderem. Po czterech miesiącach większość prac już została wykonana, m.in.: rozebrano stary tor i zastąpiono go nowym, po którym już mogą kursować pociągi, przygotowano konstrukcję oporowych ścian żelbetowych i stalowych, usprawniono system odwodnienia oraz wykonano zabezpieczenie antykorozyjne dwóch z czterech przęseł. Teraz remontowane są podpory pośrednie i przyczółki oraz kontynuowane jest zabezpieczanie antykorozyjne. Remont wiaduktu będzie kosztował prawie 3,2 mln zł.

Wiadukt kolejowy nad ulicą Puławską, łączący Okęcie z Kabatami, został wybudowany w 1984 roku. Jest to czteroprzęsłowa, jednotorowa konstrukcja z chodnikami służbowymi. Jej długość to 104,8 m. Wiaduktem tym m.in. dotarło na Kabaty w 1990 roku pierwszych dziesięć wagonów metra produkcji rosyjskiego Metrowagonmaszu. Tą samą drogą dostarczono także kilka lat temu składy Inspiro.

Tekst i zdjęcia: Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA