YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Raporty


Przetarg na zaprojektowanie obwodnicy Sztumu 2020-11-27
GDDKiA wysłała do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE ogłoszenie o przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej obwodnicy Sztumu w ciągu DK55. Droga powstanie w ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. [...]

Awaria w „Czajce”, czyli kto się boi plastiku




Nowoczesne Technologie i Systemy Zarządzania w Transporcie Szynowym NOVKOL 2020, 2.12.2020 2020-12-02
[...]


Pomagamy łączyć Polskę, realizując fundamenty strategicznych obiektów infrastrukturalnych
Rozmowa z Hubertem Tomczakiem, dyrektorem zarządzającym Soletanche Polska Sp. z o.o.[...]


Pale i mikropale
Posadowienia głębokie w budownictwie należą obecnie do powszechnie stosowanych praktyk. Coraz więcej inwestycji wymaga przekazania obciążeń zewnętrznych na warstwy zalegające w głębi podłoża gruntowego lub polepszenia jego cech mechanicznych. Inżynierowie mają do dyspozycji szeroki zakres pali, co zawdzięczają transferowi nowych technologii oraz aktualnym możliwościom sprzętowym.[...]


Przegląd inwestycji tunelowych
Tunel ma wzmocnioną budowę wewnętrzną. Wykonawca oczyścił jej ceglaną powierzchnię, usunął poluzowane elementy i uzupełnił spoiny. [...]



Redukcja CO₂ globalnym problemem na miarę pandemii

Od jakiegoś czasu zmagamy się z zagrożeniem spowodowanym działaniem wirusa SARS CoV2. Za chwilę będziemy mierzyć się z kryzysem ekonomiczno-gospodarczym wywołanym działaniami prewencyjnymi. Nie mniej jednak globalne epidemie to nie jedyny problem współczesnego świata. Odłożony nieco na półkę temat konieczności redukcji CO₂, w skali globalnej to jeden z głównych priorytetów i wyzwań, przed którymi staje budownictwo. Rozwiązaniem jest inwestycja w transport szynowy oraz obiekty wspierające rozwój tego sektora – mówi Piotr Szturmowski, Dyrektor Oddziału Północ, Soletanche Polska.
Autor: Soletanche Polska Sp. z o.o.





Piotr Szturmowski, Dyrektor Oddziału Północ, Soletanche PolskaObecne spowolnienie gospodarcze i zredukowany transport paradoksalnie w bardzo pozytywny sposób wpływa na obniżenie emisji dwutlenku węgla. Nie mniej jednak na dłuższą metę rezygnacja z podroży jest równoznaczna z dalszym zastojem. Aby biznes i przemysł mógł się rozwijać potrzebuje się przemieszczać.

Branża transportowa (w tym transport drogowy, kolejowy, wodny i lotniczy), rozwija się w bardzo szybkim tempie, staje dziś w obliczu wyzwania jakim jest zobowiązanie do stopniowego ograniczania emisji gazów cieplarnianych do atmosfery (najważniejszym ich składnikiem jest dwutlenek węgla - CO₂). Transport odpowiada aż za 20-25 proc. światowej emisji tych gazów. Co więcej, rozwój gospodarczy powoduje wzrost ruchliwości i przewozów ładunków, owocujący wzrostem zapotrzebowania na energię, której głównym źródłem jest węgiel i paliwa ropopochodne.

My… ludzie potrzebujemy się przemieszczać w celach biznesowych, prywatnych czy rekreacyjnych (turystyka). Stajemy więc przez odwiecznym pytaniem jak mieć ciastko i jednocześnie zjeść ciastko?

W eksperckim gronie szczegółowo przeanalizowano kwestie skutecznej, proekologicznej organizacji ruchu na lądzie, wodzie i w powietrzu. Wnioski są takie, że priorytetem musi być przejście z dróg na szyny, transport multimodalny, transport publiczny w miastach z parkingami przy peryferyjnych przystankach (ang. park & ride) oraz ograniczenia wjazdu do centrum miast, w tym opłaty. To rozwiązania, które są przyszłością.
  Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy
Jako Soletanche Polska przyjęliśmy w ramach naszej globalnej strategii za priorytet ograniczenie emisji CO₂ nie tylko w codziennym funkcjonowaniu firmy, ale również szukamy takich rozwiązań w naszych procesach budowlanych już na etapie projektowym, przygotowując dla naszych klientów optymalizacje, które zakładają np. zmniejszenie użycia betonu. Co ma tak naprawdę dwie strony. Proekologiczną jak również ekonomiczną (zmniejszenie ilości surowca użytego do realizacji jest równoznaczne z oszczędnościami budżetowymi). Obiekty podziemne w tym również wielokondygnacyjne parkingi to przyszłość. Widać to chociażby po dużych metropoliach  jak Warszawa, aglomeracja Śląska czy Trójmiasto. Tu inwestycje w Szybką Kolej Miejską (SKM), Warszawska Kolej Dojazdową (WKD),  czy Łódzką Kolej Aglomeracyjną są coraz powszechniejsze. Nowoczesne projekty zakładające połączenie transportu kolejowego z autobusowym czy miejskim transportem publicznym to coraz częściej ich wspólny mianownik i jednocześnie wyzwanie dla wykonawców.
  Budowa węzła integracyjnego w Gdyni Chyloni
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
W regionie, za który odpowiadam (woj. Pomorskie, Zachodnio-Pomorskie, Kujawsko-Pomorskie, Warmińsko-Mazurskie)  obserwuję, że jest ogłaszanych i realizowanych coraz więcej przetargów związanych z obiektami wspierającymi mariaż komunikacyjny (transportu drogowego z kolejowym). Obecnie realizujemy fundamentowanie specjalistyczne węzła integracyjnego w Gdyni – Chyloni. Powstający parking typu „park&ride” ma zapewnić miejsca dla 140 samochodów oraz 48 rowerów. Dzięki zaplanowanemu podziemnemu łącznikowi kierowcy oraz ich pasażerowie będą mogli przejść z parkingu bezpośrednio na perony. Nad obiektem zaplanowano pętle autobusową. Realizacja inwestycji ma na celu zintegrowanie transportu kolejowego, trolejbusowego oraz autobusowego. Jest to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji przez gdynian. Aby usprawnić prace i zredukować czas realizacji zastosowaliśmy w tym projekcie technologię ścian szczelinowych. Dzięki temu raz zrealizowany fundament będzie pełnił nie jedną, a dwie funkcje: obudowę wykopu oraz docelowych ścian parkingu podziemnego.

Stawianie na nowoczesną infrastrukturę wspierającą transport szynowy jest światowym trendem, który będzie umacniał się przez najbliższe lata. Jestem przekonany, że ta strategia w sposób znaczący przełoży się na redukcję emisji CO₂. Dzięki temu nie będziemy musieli więcej sięgać po maseczki antysmogowe – podsumowuje Piotr Szturmowski.
 
Zdjęcia: Soletanche Polska




Reklamy
Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa Palisander Keller Eurovia Luxo Noe PPI Chrobok
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję