






24 lutego 2021 r. GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Opatowa. W przetargu wpłynęło 7 ofert. Obwodnica Opatowa powstanie w ciągu drogi ekspresowej S74 i drogi krajowej nr 9. [...]




[...]


Rozmowa z Sebastianem Lewińskim szefem Działu BHP, oraz Jakubem Kuligiem, kierownikiem Zespołu ds. Wdrożenia BIM z firmy Warbud SA.[...]


Jakie działki są najbardziej poszukiwane? Popyt na grunty inwestycyjne wciąż jest bardzo duży. Działki poszukiwane są głównie pod inwestycje magazynowe, mieszkaniowe oraz nieduże projekty handlowe typu retail park.[...]


W ramach kontraktu Soletanche zaprojektuje i wykona następujące zadania: posadowienie kładki dla pieszych oraz przyszłego zadaszenia peronów. Zrealizuje poziomą przesłonę przeciwfiltracyjną niezbędną ze względu na wysoki poziom wód gruntowych. Najważniejszym zadaniem będzie wykonanie ściany tunelu dla pieszych oraz podziemnego przystanku tramwajowego. [...]
Reach stacker w terminalu PKP CARGO Connect w Gliwicach
Terminal PKP CARGO Connect w Gliwicach inwestuje w nowoczesny sprzęt, aby zwiększyć przepustowość. To ważne, gdyż rośnie znaczenie Gliwic na międzynarodowych szlakach handlowych.


Gliwicki terminal został wyposażony w nowoczesny reach stacker KALMAR DRG450, który jest jednym z dwóch, jakie wspierać będą m.in. obsługę pociągów operatorskich PKP CARGO Connect. Sieć pociągów Connect Operator jest stale rozszerzana, a terminal w Gliwicach już teraz jest jednym z ważniejszych punktów na ich trasach. Dlatego ważne jest inwestowanie w nowoczesne rozwiązania technologiczne, które umożliwiają usprawnienie obsługi kontenerów, czemu służy nowy reach stacker.
- Niewątpliwą zaletą Kalmara jest możliwość składowania kontenerów w pięciu warstwach i do trzech rzędów – mówi Witold Strobel, członek zarządu ds. operacyjnych PKP CARGO Connect. - Kolejna maszyna z łapami do chwytu dolnego, tzw. piggy backiem zostanie uruchomiona w terminalu w przyszłym miesiącu. Wpisujemy się w ten sposób w politykę przerzucania większych wolumenów ładownych z dróg na tory – dodaje Witold Strobel.
Nowoczesny sprzęt znacznie podniesie wydajność pracy terminala w Gliwicach, co jest istotne w kontekście ciągle rosnącego rynku intermodalnego. - Dzięki zakupowi nowego urządzenia jesteśmy w stanie zwiększyć liczbę przeładowywanych kontenerów i tym samym sprawniej realizować zamówienia naszych kontrahentów. Jest to szczególnie ważne w czasie, kiedy rynek przewozów intermodalnych wykazuje tendencję rosnącą. Tylko w 2020 roku, pomimo trwającej epidemii koronawirusa, ruch w terminalu w Gliwicach wzrósł do 40 629 TEU (gate in) z 36 432 TEU w 2019 roku – argumentuje Witold Strobel.
Po zmodernizowaniu bazy maszynowej gliwicki terminal będzie posiadał zdolność przeładunkową 130 tys. TEU. Działania PKP CARGO Connect mają związek z planowanymi projektami i przygotowaniem rozwiązań pod nowych klientów, którzy zgłaszają się ze swoimi potrzebami logistycznymi do operatora terminala. Spółka realizuje stąd stałe przewozy kontenerów do włoskiej Piacenzy, posiada bezpośrednie połączenie z Małaszewiczami, zwanymi bramą do UE na Nowym Jedwabnym Szlaku. Już wkrótce terminal w Gliwicach zyska też nowe połączenia w ramach projektu Connect Operator z polskimi portami oraz z Turcją. Warto dodać, że spółka obsługuje również połączenia w eksporcie europejskich towarów do Azji, między innymi do Chongqing w Chinach.
- Rozwijanie działalności PKP CARGO Connect to jeden z istotnych elementów strategii całej Grupy PKP CARGO. Przewozy intermodalne i inne usługi logistyczne to fundament naszego rozwoju. Na rynku nie ma już bowiem przyszłości dla tradycyjnych przewoźników kolejowych skupionych na transporcie ładunków masowych, gdyż przyszłością kolei jest segment intermodalny – mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A. - Dlatego bardzo pozytywnie trzeba ocenić to, że nasza spółka zależna inwestuje w rozwój swojego terminala w Gliwicach. Będzie mogła dzięki temu poprawić jakość obsługi obecnych klientów i podnieść jednocześnie swoją pozycję konkurencyjną na rynku – wskazuje prezes Warsewicz.
Tekst i zdjęcie: PKP CARGO S.A.
- Niewątpliwą zaletą Kalmara jest możliwość składowania kontenerów w pięciu warstwach i do trzech rzędów – mówi Witold Strobel, członek zarządu ds. operacyjnych PKP CARGO Connect. - Kolejna maszyna z łapami do chwytu dolnego, tzw. piggy backiem zostanie uruchomiona w terminalu w przyszłym miesiącu. Wpisujemy się w ten sposób w politykę przerzucania większych wolumenów ładownych z dróg na tory – dodaje Witold Strobel.
Nowoczesny sprzęt znacznie podniesie wydajność pracy terminala w Gliwicach, co jest istotne w kontekście ciągle rosnącego rynku intermodalnego. - Dzięki zakupowi nowego urządzenia jesteśmy w stanie zwiększyć liczbę przeładowywanych kontenerów i tym samym sprawniej realizować zamówienia naszych kontrahentów. Jest to szczególnie ważne w czasie, kiedy rynek przewozów intermodalnych wykazuje tendencję rosnącą. Tylko w 2020 roku, pomimo trwającej epidemii koronawirusa, ruch w terminalu w Gliwicach wzrósł do 40 629 TEU (gate in) z 36 432 TEU w 2019 roku – argumentuje Witold Strobel.
Po zmodernizowaniu bazy maszynowej gliwicki terminal będzie posiadał zdolność przeładunkową 130 tys. TEU. Działania PKP CARGO Connect mają związek z planowanymi projektami i przygotowaniem rozwiązań pod nowych klientów, którzy zgłaszają się ze swoimi potrzebami logistycznymi do operatora terminala. Spółka realizuje stąd stałe przewozy kontenerów do włoskiej Piacenzy, posiada bezpośrednie połączenie z Małaszewiczami, zwanymi bramą do UE na Nowym Jedwabnym Szlaku. Już wkrótce terminal w Gliwicach zyska też nowe połączenia w ramach projektu Connect Operator z polskimi portami oraz z Turcją. Warto dodać, że spółka obsługuje również połączenia w eksporcie europejskich towarów do Azji, między innymi do Chongqing w Chinach.
- Rozwijanie działalności PKP CARGO Connect to jeden z istotnych elementów strategii całej Grupy PKP CARGO. Przewozy intermodalne i inne usługi logistyczne to fundament naszego rozwoju. Na rynku nie ma już bowiem przyszłości dla tradycyjnych przewoźników kolejowych skupionych na transporcie ładunków masowych, gdyż przyszłością kolei jest segment intermodalny – mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A. - Dlatego bardzo pozytywnie trzeba ocenić to, że nasza spółka zależna inwestuje w rozwój swojego terminala w Gliwicach. Będzie mogła dzięki temu poprawić jakość obsługi obecnych klientów i podnieść jednocześnie swoją pozycję konkurencyjną na rynku – wskazuje prezes Warsewicz.
Tekst i zdjęcie: PKP CARGO S.A.

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.