YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Raporty


Prace PLK na Wiedence 2019-04-19
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą prace na linii kolejowej nr 1, czyli popularnej „Wiedence”. Dzięki inwestycją podróżni zyskają lepszy dostęp do pociągów. Inwestycja warta 380 mln zł uzyskała unijne wsparcie z POIiŚ. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




XXV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego Autostrada-Polska, 14-16.05.2019, Kielce 2019-05-14
Potężne maszyny, konkurs dla operatorów koparek i rozmowy 
o tematach palących dla branży – tak zapowiadają się jubileuszowe, XXV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA–POLSKA, które odbędą się od 14 maja do 16 maja w Targach Kielce. Wystawa nazywana przez specjalistów „kieleckim świętem drogownictwa” to miejsce, gdzie od lat wskazywane są kierunki rozwoju tego sektora w Europie Środkowo-Wschodniej. [...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Kruszywa do budowy dróg
Kruszywa naturalne to podstawowy surowiec wykorzystywany przez ludzkość niemal od początku rozwoju cywilizacyjnego, a zapotrzebowanie na nie ciągle wzrasta. Kruszywa wykorzystuje się przede wszystkim w budownictwie jako materiał konstrukcyjny lub tworzący strukturę konstrukcyjną, wypełniacz i materiał pomocniczy w różnych procesach technologicznych. Według szacunkowych danych, roczne światowe zużycie kruszyw przekracza już 40 mld t, w tym ok. 3 mld t w krajach Unii Europejskiej. W Polsce w ostatnim ćwierćwieczu wydobycie wzrosło ponad czterokrotnie – z 63 do 257 mln t.[...]


Budowa drogi ekspresowej S2 Puławska – Lubelska
Południowa Obwodnica Warszawy jest z pewnością jedną z najbardziej wyczekiwanych inwestycji ostatnich lat. Co więcej, trasa planowana była już od lat 70. XX w. jako część autostrady A2 wschód – zachód. Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku węzeł Puławska – węzeł Lubelska to 18,5 km drogi ekspresowej, której realizacja została podzielona na trzy zadania.[...]



Raporty

Kruszywa do budowy dróg »
2019-03-26
Autor: Autor: Opracowanie Redakcja

Kruszywa naturalne to podstawowy surowiec wykorzystywany przez ludzkość niemal od początku rozwoju cywilizacyjnego, a zapotrzebowanie na nie ciągle wzrasta. Kruszywa wykorzystuje się przede wszystkim w budownictwie jako materiał konstrukcyjny lub tworzący strukturę konstrukcyjną, wypełniacz i materiał pomocniczy w różnych procesach technologicznych. Według szacunkowych danych, roczne światowe zużycie kruszyw przekracza już 40 mld t, w tym ok. 3 mld t w krajach Unii Europejskiej. W Polsce w ostatnim ćwierćwieczu wydobycie wzrosło ponad czterokrotnie – z 63 do 257 mln t.

Wzmacnianie podłoża w drogownictwie »
2019-03-26
Autor: Autor: Marian Kowacki, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

Wzmocnienie podłoża gruntowego jest szczególnie odpowiedzialnym zadaniem z uwagi na ogromne koszty oraz problemy techniczne, jakie niesie za sobą popełnienie błędu na etapie projektowania lub wykonawstwa. Każde z dostępnych rozwiązań cechuje się określonymi właściwościami, a wybór odpowiedniej techniki powinien uwzględniać specyficzne warunki terenowe i potrzeby projektu.

Wpływ domieszek i dodatków na poprawę cech betonu »
2019-03-26
Autor: Autor: Marian Kowacki, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

Synergia pomiędzy betonem a chemią budowlaną jest oczywista – oba te obszary są ze sobą nierozerwalnie połączone, co znajduje odbicie w ich dynamicznym rozwoju. Ulepszanie właściwości betonu dla sprostania nowym potrzebom rynku i coraz trudniejszym wyzwaniom nie byłoby możliwe bez wprowadzenia modyfikatorów, wśród których najbardziej spektakularne efekty osiągnięto dzięki domieszkom. W rozwoju technologii betonu nie można pominąć także dodatków.

Wybrane czynniki wpływające na bezpieczeństwo w ruchu drogowym »
2019-03-26
Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

Na bezpieczeństwo w ruchu drogowym mają wpływ umiejętności kierowców, konstrukcja samochodów i infrastruktura drogowa. Problemem, z jakim muszą mierzyć się obecnie zarządcy dróg, jest systematyczne zwiększanie się liczby rejestrowanych w Polsce pojazdów. O ile kierowca decyduje, z jaką prędkością, w jakim stanie oraz w jaki sposób prowadzi pojazd, o tyle na zdarzenie drogowe wpływa otoczenie drogi.

Mniejsze firmy motorem wzrostu w sektorze budowlanym »
2019-03-26
Autor: Autor: Bartłomiej Sosna, ekspert rynku budowlanego, Spectis

Głównymi beneficjantami notowanego w latach 2017–2018 ożywienia inwestycyjnego nie są największe grupy budowlane działające w Polsce, lecz średniej wielkości firmy wykonawcze i podwykonawcze. Mniejsze podmioty są także bardziej aktywne na rynkach zagranicznych. W rezultacie w minionych latach miała miejsce wyraźna zmiana, jeżeli chodzi o strukturę podmiotów realizujących zlecenia zagraniczne – środek ciężkości przesunął się z największych grup budowlanych na mniejsze i bardziej wyspecjalizowane podmioty.

Rury – kluczowy element infrastruktury technicznej »
2019-03-26
Autor: Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

Szybkie tempo rozwoju procesów budowlanych zmusza do poszukiwania nowoczesnych i trwałych rozwiązań materiałowych i konstrukcyjnych. Rury, stanowiąc kluczowy element infrastruktury technicznej, w rezultacie tego rozwoju zyskują nowe obszary zastosowań, stają się bardziej uniwersalne i niezawodne, a wybór dostępnych rozwiązań jeszcze nigdy nie był tak szeroki.

Kobiety w budownictwie – blaski i cienie pracy jako kobieta inżynier »
2019-03-08
Autor: Autor: Karolina Bukała, Soletanche Polska Sp. z o.o.

8 marca to świetna okazja do tego, aby spojrzeć na branżę budowlaną okiem płci pięknej. Jak wygląda praca w biurze i na budowie, co determinuje kobiety do wyboru takiego zawodu, jakie stereotypy funkcjonują w kontekście kobiet inżynierów i czy istnieje zjawisko szklanego sufitu.

Sektor nieruchomości z największą liczbą przejęć i fuzji »
2019-02-20
Autor: Autor: Walter Herz

W 2018 roku najwięcej przejęć i fuzji w Polsce było w sektorze nieruchomości, przemysłowym, telekomunikacyjnym i IT, usługowym, handlowym oraz finansowo-ubezpieczeniowym.

Bezpieczeństwo na budowie »
2019-02-05
Autor: Autor: Marian Kowacki, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

Praca na budowie wiąże się z ryzykiem wypadku, dlatego każdy z pracowników powinien znać i przestrzegać zasad bhp, a pracodawca zapewniać odpowiednie warunki pracy. Warto także pamiętać, że każda budowa jest inna, w związku z czym są różne warunki pracy i zagrożenia zawodowe. By unikać wypadków, należy mieć świadomość tych zagrożeń, ale przede wszystkim stosować się do przepisów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.

Szalunki i deskowania »
2019-02-05
Autor: Autor: Marian Kowacki, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

Na rynku dostępne jest obecnie szerokie spektrum rozwiązań w zakresie deskowań. Cechuje je nie tylko najwyższe zaawansowanie techniczne, ale także coraz większy poziom bezpieczeństwa użytkowników. Z całą pewnością producenci deskowań nie wyczerpali jeszcze możliwości usprawnienia procesów budowlanych za pomocą oferowanych produktów, a granica wydajności deskowań będzie przesuwana coraz dalej.

Zarządzanie budową »
2019-02-04
Autor: Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

W 2019 r. budownictwo czekają kolejne wyzwania. Inwestorzy zapowiadają wzrost liczby zamówień, jednak wykonawcy obawiają się braku odpowiednio wykwalifikowanych pracowników przy jednoczesnym wzroście płac i cen surowców. Jak zatem poprawić skuteczność prowadzenia inwestycji budowlanych? Z pewnością warto pomyśleć o optymalizacji rozwiązań projektowych oraz poprawie efektywności pracy przez wykorzystanie oprogramowania, systemów informatycznych czy dronów, które w znaczący sposób mogą usprawnić organizację pracy na budowie.

W 2018 roku powstało 320 km nowych dróg krajowych »
2019-02-04
Autor: Autor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Na koniec 2018 r. GDDKiA realizowała 113 budów dróg krajowych o łącznej długości 1425,6 km. W 2018 r. udostępniono do ruchu 321,4 km nowych dróg. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji 3730,7 km dróg szybkiego ruchu, w tym 1638,5 km autostrad i 2092,2 km dróg ekspresowych. W trakcie postępowań przetargowych jest 11 zadań o łącznej długości 119,5 km.

2018 ważnym rokiem dla rozwoju dróg w Małopolsce »
2019-02-04
Autor: Autor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie

W 2018 r. w Małopolsce w trakcie realizacji były duże inwestycje drogowe, m.in. budowa wyczekiwanej przez kierowców drogi ekspresowej S7 od Lubnia do Rabki-Zdroju i dwujezdniowej drogi krajowej nr 47 od Rabki do Chabówki, która rozpoczęła się 2016 r.

Modernizacja i budowa umocnień brzegowych »
2019-02-04
Autor: Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo

Wybrzeże Bałtyku to obszar występowania coraz silniejszych sztormów zimowych. Ponadto na skutek ocieplania się klimatu rozwój morskiej pokrywy lodowej jest coraz słabszy. Wszystko to wzmaga procesy erozyjne i skutkuje niszczeniem brzegów klifowych i akumulacyjnych. Tym samym podejmowanie działań zmierzających do przeciwdziałania bądź spowalniania powyższych procesów, z zastrzeżeniem potrzeby zachowania naturalnych procesów dynamiki brzegowej, jest jak najbardziej uzasadnione.

Nawet dziesięciokrotny wzrost w dziesięć lat – #10yearschallenge w nieruchomościach komercyjnych »
2019-02-01
Autor: Autor: CBRE

Powiedzieć, że polski rynek nieruchomości sprostał wyzwaniu, to mało. Wartość inwestycji na rynku magazynowym od 2009 r. urosła aż dziesięciokrotnie, ilość powierzchni handlowej się podwoiła, a przestrzeni biurowej w polskich miastach regionalnych jest dziś niemal trzy razy więcej – wynika z analiz ekspertów CBRE. Niektóre z aktywnych obecnie regionów biurowych, czy magazynowych 10 lat temu praktycznie nie istniały. Rynek rozwija się tak intensywnie, że wyniki za kolejne dziesięciolecie mogą ponownie przekroczyć granice naszej wyobraźni.

Raport „Zamknięty obieg – otwarte możliwości” »
2018-12-11
Autor: Autor: Deloitte

Oddziaływanie ludzi na środowisko jest coraz większe. Liczba ludności przez ostatnie pół wieku wzrosła dwukrotnie: z 3,7 mld do 7,6 mld. Powoduje to, że zużycie surowców naturalnych wzrasta niewspółmiernie do możliwości regeneracyjnych Ziemi. Zwiększeniu ulega również ilość odpadów, które są nieprawidłowo zagospodarowane, co oznacza duże straty dla środowiska naturalnego. Odpowiedzią na te wyzwania jest gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ). Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”, gospodarka odpadami i zarządzanie surowcami są w Polsce nieefektywne.

Raport z budowy S7 Kraków – Rabka-Zdrój »
2018-12-03
Autor: Opracowanie Redakcja, tekst powstał na podstawie materiałów GDDKiA

Budowa drogi ekspresowej S7 Kraków – Rabka-Zdrój na odcinku Lubień – Rabka-Zdrój w km 713 + 580,21–729 + 410,00 oraz budowa nowego odcinka drogi krajowej nr 47 klasy GP na odcinku Rabka-Zdrój – Chabówka w km 0 + 000,00–0 + 877,22 została podzielona na trzy zadania. Inwestycje są prowadzone w trudnych warunkach geologicznych fliszu karpackiego, który stanowią naprzemianległe warstwy skał drobno- i gruboziarnistych.

Stabilizacja skarp i zboczy »
2018-12-03
Autor: Autor: Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

W związku z intensywnymi pracami budowlanymi przy powstających obiektach inżynieryjnych, w tym również na terenach osuwiskowych, często istnieje potrzeba wzmocnienia słabego podłoża gruntowego i stabilizacji budowli ziemnych, którymi są skarpy i nasypy. Można te działania rozpatrywać w kategorii uciążliwych, ale z drugiej strony stanowią doskonałą okazję do wdrożenia nowoczesnych, korzystnych technicznie i przyjaznych środowisku naturalnemu rozwiązań i technologii.

Droga ekspresowa S3 w województwach lubuskim i dolnośląskim »
2018-12-03
Autor: Opracowanie Redakcja, tekst powstał na podstawie materiałów GDDKiA

Droga ekspresowa S3 jest zlokalizowana w zachodniej części Polski, na terenach województw zachodniopomorskiego, lubuskiego i dolnośląskiego. Jej całkowita planowana długość, wytyczona południkowo ze Świnoujścia do Lubawki, wynosi ok. 480 km. Będzie stanowić główną oś transportową północ – południe całej ściany zachodniej Polski. Do ruchu sukcesywnie oddawane są kolejne odcinki.

Rentowność sektora budowlanego najniższa od pięciu lat »
2018-11-29
Autor: Autor: Bartłomiej Sosna, ekspert rynku budowlanego, Spectis

Wskutek wyraźnie rosnących kosztów rentowność w budownictwie gwałtownie spada i nic nie wskazuje na możliwość szybkiej poprawy zyskowności. W 2019 r. branża doświadczy dalszego wzrostu kosztów, m.in. w wyniku podwyższenia płacy minimalnej, rosnących cen paliw i energii elektrycznej, co przełoży się na dalszy wzrost cen materiałów budowlanych.

1 2 3 | Następna >>



Reklamy
DCS poland MPWiK Kraków Soletanche Keller Basf PAM Geobrugg Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję