Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Otwarto jeden tunel w Sulejówku 2023-12-01
Gotowy jest nowy tunel pod torami w al. Marszalka Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. PLK otworzyły nowy obiekt i jednocześnie podpisały umowę z wykonawcą kolejnego bezkolizyjnego skrzyżowania, które powstanie w ciągu ul. Przejazd/Krasińskiego. [...]

125 lat Grupy Brugg





Przyszłością kolei są szybkie połączenia pasażerskie, kolej aglomeracyjna oraz ruch towarowy
Rozmowa z Ireneuszem Merchel, prezesem zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.[...]


Czas jako wieloaspektowy czynnik w inwestycjach budowlanych
Każda inwestycja budowlana jest osadzona w sprecyzowanych ramach czasowych, opisanych m.in. w harmonogramie rzeczowo-finansowym, harmonogramie prac projektowych i robót budowlanych czy innych dokumentach, jak umowa z wykonawcą, umowa z ubezpieczycielem. Czas w budownictwie może być sprzymierzeńcem, np. jako naturalny czynnik potrzebny do osiągnięcia dojrzałości konstrukcji. Może także powodować niedogodności, jak choćby w przypadku wystąpienia opóźnień. Jest jednak ponad wszelką wątpliwość istotnym wskaźnikiem mówiącym o efektywności i produktywności w całym budowlanym procesie inwestycyjnym oraz nieubłaganym kryterium miary sukcesu realizacji projektu zakładającego zachowanie terminu.[...]


Iniekcja kompensacyjna skutecznie wsparła drążenie tunelu kolejowego pod łódzkimi kamienicami
Łódzkie kamienice są bezpieczne. Soletanche Polska, wykonawca iniekcji kompensacyjnej – technologii, która wsparła przejście tarczy TBM Katarzyna podsumowuje zakończony pierwszy odcinek prac, w którym zaprojektowany tunel biegnie w świetle istniejących historycznych zabudowań Łodzi.[...]



Przyspieszenie prac fundamentowych na budowie stacji Warszawa Zachodnia

W tym roku jesień zaczęła się w lipcu. W pierwotnych planach Soletanche Polska – wykonawca zakresu fundamentowania specjalistycznego stacji Warszawa Zachodnia – miał zacząć pracę na kolejnym udostępnionym zakresie we wrześniu tego roku.
Materiały prasowe: Soletanche Polska Sp. z o.o.



  Soletanche Polska realizuje prace fundamentowe na segmencie 7. Trwa wykonanie ścian szczelinowych – Przebudowa Stacji Warszawa Zachodnia, fot. Soletanche Polska Sp. z o.o.
 
Dzięki sprawnej współpracy z generalnym wykonawcą, firmą Budimex możemy przyglądać się pracy żurawi głębiących ściany szczelinowe na segmencie 7. Plac budowy znajduje się pomiędzy istniejącym wejściem do podziemi i holu kasowego dworca kolejowego, a dworcem autobusowym Warszawa Zachodnia.
 

Prace przeskoczyły o jeden segment - dlaczego?

Do tej pory prace realizowane były segment po segmencie. Budimex wyburzał istniejącą infrastrukturę na segmentach 1,2,3 i4 (w miejscu peronów 6,7,8 i 9 ) następnie wykonano płytę stropową i prace prowadzone były w równolegle pod ziemią jak i na powierzchni odtwarzając perony i budując zadaszenie. Następnie przyszedł czas na wyburzenie kolejnych peronów 3,4,5 usytuowanych w ramach segmentu 5. Z tych peronów obsługiwane są głównie połączenia dalekobieżne. Najbardziej newralgicznym dla mieszkańców metropolii jest drożność trakcji usytuowanej między peronami 1 i 2 która obsługuje Szybką Kolej Miejską (SKM). I Warszawską Kolej Dojazdową (WKD).Ten zakres w podziale projektowym sklasyfikowane są jako segment 6. Wykonawca zdecydował się na przyśpieszenie prac projektowo wykonawczych realizując najpierw segment 7 aby jak najdłużej utrzymać płynny ruch połączeń metropolitalnych na stacji Warszawa Zachodnia.


 
 Widok na segment 6 z działającymi peronami 1 i 2 oraz pracami na segmencie 7- Przebudowa Stacji Warszawa Zachodnia, fot. Soletanche Polska Sp. z o.o.
 

Co do zrealizowania jest na segmencie 7

- Mamy na tym zakresie do wykonania przede wszystkim ściany szczelinowe, które pełnią tutaj rolę obudowy wykopu w trakcie trwania prac ziemnych, fundamentu konstrukcji podziemnego przejścia do hali dworcowej na poziomie -1 jak i tunelu tramwajowego na poziomie -2. Oprócz ścian szczelinowych mamy do wykonania również poziomą przesłonę przeciwfiltracyjną, którą zrealizujemy podobnie jak na pozostałych segmentach w technologii jet - grouting. Zakończymy nasz zakres wykonaniem rozparcia przy użyciu rozpór stalowych. Tym razem podobnie jak przy realizacji prac na segmencie 1 i 2 pozostałe będą prowadzone w wykopie otwartym - wyjaśnia Marek Wasiluk, Kierownik Projektu z ramienia Soletanche Polska

 
Głębienie pierwszej sekcji ścian szczelinowych na segmencie 7 miało miejsce 6 lipca, fot. Soletanche Polska Sp. z o.o.
 
 

60% ścian szczelinowych na segmencie 7 jest już zrealizowanych


– Tempo prac na tym segmencie oceniam jako bardzo sprawne. Pracujemy w trybie zmianowym. Nie przeszkadzają nam utrudnienia jakie mieliśmy na przykład na segmencie 5, gdzie z obu stron placu kursowały pociągi, co utrudniało nam dostawy. Z uwagi na okres wakacyjny odbiór materiałów realizowany  sprawnie. Na pewno jest tu więcej, kolizji które musimy wziąć pod uwagę realizując nasz zakres jak na przykład tunel pieszy łączący dwa dworce kolejowy z autobusowym. Mobilizację zestawu do ścian szczelinowych zaczęliśmy pod koniec czerwca, a 6 lipca rozpoczęliśmy kopanie pierwszej sekcji. Obecnie mamy zrealizowane 60% zakresu ścian szczelinowych na udostępnionym obszarze. Zostaną do zrealizowania najbardziej newralgiczne sekcje w bliskim sąsiedztwie istniejącego wejścia do podziemia –
relacjonuje Łukasz Pluta, Kierownik Robót odpowiedzialny za realizacje zakresu ścian szczelinowych.
 
Od Lewej: Marek Wasiluk, Kierownik Projektu z ramienia Soletanche Polska oraz Łukasz Pluta Kierownik Robót nadzorujący realizacje zakresu ścian szczelinowych – Przebudowa Stacji Warszawa Zachodnia, fot. Soletanche Polska Sp. z o.o.
 

Kiedy start prac na segmencie 6?


Aby geotechnicy mogli wejść z pracami na ten fragment najpierw musi zostać wyburzona obecna infrastruktura oraz niezbędne jest zlikwidowanie występujących kolizji ze starym przejściem podziemnym czy przyłączami technologiczno – sanitarnymi. 29 lipca rozpoczęła się rozbiórka peronów 1 i 2. Ruch pociągów SKM i WKD został przekierowany na inne stacje. Jeśli nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności  planowane rozpoczęcie prac geotechnicznych na segmencie 6 nastąpi jesienią bieżącego roku. Z tym, że segment 7 będzie już wykonany  w zakresie ścian szczelinowych. To bardzo przyśpieszy realizację prac na całości obiektu. Po wykonaniu główniej produkcji na segmencie 6 i odtworzeniu stropu wraz z peronami ruch kolejowy zostanie przywrócony, a prace ziemne i żelbetowe będą wykonywane metodą podstropową, co nie będzie miało wpływu na płynność ruchu kolejowego na całości stacji.

Postęp prac na segmencie 7 można śledzić jadąc Alejami Jerozolimskimi.
 
 





Reklamy
Keller Porr Wodociągi Miasta Krakowa Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję