English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Koniec budowy II linii metra w Warszawie
Budowa centralnego odcinka II linii metra w Warszawie dobiegła końca. Zespół informacyjny Centralnego Odcinka II Linii Metra w Warszawie - dziękuje internautom, którzy odwiedzili ich stronę w sumie ponad 2 mln razy. [...]

Podwodne betonowanie - Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku




Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym 2014, 3-5.12.2014, Zakopane 2014-12-03
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Krakowie przy udziale Krajowej Sekcji Kolejowej SITK RP, Politechniki Krakowskiej – Katedra Infrastruktury Transportu Szynowego i Lotniczego, PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa w Krakowie zaprasza do udziału w XIII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Technicznej: Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym, która odbędzie się w dniach 3-5 grudnia 2014 roku w Hotelu Mercure KASPROWY ZAKOPANE ul. Szymaszkowa, 34-500 Zakopane.[...]


Cenię sobie współpracę ze środowiskiem górnictwa odkrywkowego
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Wiesławem Koziołem z Katedry Górnictwa Odkrywkowego Akademii Górniczo-Hutniczej.[...]


Geosyntetyki Cz. 2. Zastosowanie – podział według PN-EN ISO 10318:2007
W pierwszej części artykułu [„Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne”, nr 4 (55) lipiec – sierpień 2014, s. 48–51], dotyczącej charakterystyki i funkcji geosyntetyków według PN-EN ISO 10318:2007, omówiono liczne zalety tych produktów, dzięki którym wyroby geosyntetyczne znajdują coraz szersze zastosowanie w różnych konstrukcjach inżynieryjnych. Trzeba jednak pamiętać, że analiza celowości zastosowania geosyntetyku wymaga wiedzy na temat funkcji, jaką mogą pełnić geosyntetyki w danej konstrukcji inżynieryjnej, znajomości zasad projektowania oraz umiejętności określenia kluczowych parametrów geosyntetyku w kontekście późniejszej bezpiecznej eksploatacji obiektu.[...]


Modernizacja kanalizacji na os. Stałym w Jaworznie
Złogi tłuszczy spożywczych, piasek oraz elementy stałe to główne przyczyny powstawania niedrożności w sieci kanalizacyjnej. Mają one bezpośrednie przełożenie na zmniejszającą się średnicę przepływu instalacji. Taka sytuacja pojawiła się m.in. na ulicy Jaśminowej oraz Armii Krajowej. Niebawem, poprzez właściwą modernizację kanalizacji, zostanie ona rozwiązana.[...]



Przyspiesza budowa mostu w Kamieniu

W Kamieniu po przejściu wysokiej wody na Wiśle przyspieszyły prace związane z budową nowego mostu, który połączy Lubelszczyznę z Mazowszem. Ukończona została cześć fundamentów. Niektóre filary wystają już ponad lustro wody.



- Po opadnięciu stanu wody wznowione zostały prace przy fundamentach kilku podpór (od numeru 2 do 6) – wyjaśnia dyrektor d.s. realizacji kontraktów w firmie "Gotowski", Paweł Pietraszak. - W przypadku kolejnych filarów (od numeru 7-11) mogliśmy rozpocząć betonowanie korpusów i wykonywać izolacje. Niektóre filary osiągnęły już połowę swojej docelowej wysokości. Jednocześnie musimy zadbać o stabilne nasypy prowadzące do przyczółków. W tym celu wzmacniamy grunt kolumnami CMC. Te prace polegają na formowaniu w gruncie pali, które stabilizują podłoże. Od strony Mazowsza te prace się zakończyły, natomiast po stronie wschodniej zakończą się w ciągu miesiąca. Dodatkowo po stronie lubelskiej usuwamy też kolizje teletechniczne.

Budowa ponad kilometrowego mostu pomiędzy miejscowościami Kamień na Lubelszczyźnie i Solcem nad Wisłą na Mazowszu to największa inwestycja realizowana przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie. Most powstanie w ciągu DW nr 747, która ma stanowić wygodne połączenie pomiędzy Lublinem i Radomiem oraz Kielcami. Zgodnie z umową inwestycja zakończy się do grudnia 2014 roku. Kontrakt jest warty 209 mln zł.

Inwestorem jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie.

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Energopol-Szczecin SA oraz Firma Gotowski BKiP sp. z o.o. z Bydgoszczy.

Autor: Gotowski BKiP Sp.z o.o.




Reklamy
Tiga E-droga Freyssinet BBV Systems Warbud Mosty Polskie
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2014
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję