






Rzeszowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki POLAQUA jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę 18 km drogi ekspresowej S19 Dukla – Barwinek (granica państwa). [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Przetarg na zaprojektowanie tramwaju wzdłuż Pola Mokotowskiego
Spółka Tramwaje Warszawskie ogłosiła przetarg na zaprojektowanie nowej trasy tramwajowej wzdłuż Pola Mokotowskiego w Warszawie.


Nowe tory pobiegną od pętli tramwajowej ulicą Banacha, Rostafińskich i św. Andrzeja Boboli, gdzie połączą się z istniejącymi przy Rakowieckiej. To element magistrali tramwajowej Wola – Wilanów. W ostatnich dniach wybrano ofertę na budowę innego fragmentu tego połączenia – odcinka do Wilanowa. Tramwaje Warszawskie zakładają przebudowę istniejących torów na ul. Banacha, przebudowę pętli tramwajowej, a także przebudowę torów na Rakowieckiej wraz z modernizacją pętli Kielecka. Łącznie trzeba będzie zbudować około 1,5 km nowych torów i przebudować ponad 2 km istniejących. Przewidziano jedną nową parę przystanków – przy skrzyżowaniu Banacha i Żwirki i Wigury.
Zamówienie jest podzielone na trzy fazy. Pierwsza będzie polegała na przygotowaniu dokumentacji środowiskowej. Kolejne to wykonanie projektu budowlanego następna faza to wsparcie techniczne i nadzór autorski nad realizacją inwestycji. Wykonawca będzie musiał też uzyskać wszelkie decyzje administracyjne, jak np. pozwolenie na budowę. Kolejnym etapem realizacji inwestycji będzie ogłoszenie przetargu na budowę nowej trasy tramwajowej, ale będzie to uzależnione od finansów i możliwości korzystania np. z środków UE. Termin składania ofert mija 12 kwietnia. Szacowana wartość całego zamówienia to 3,667 mln zł netto.
Tramwajowe inwestycje w stolicy
Zamówienie dokumentacji na tramwaj wzdłuż Pola Mokotowskiego, to tylko część programu inwestycji tramwajowych dla Warszawy. W ostatnich dniach podpisano umowę na studium techniczne potrzebne do budowy tramwaju przy ul. Modlińskiej. Na początku marca rozpoczęto budowę tramwaju na Kasprzaka. We wrześniu ubiegłego roku ruszył tramwaj do Winnicy na Białołęce. Tramwaje Warszawskie już przekazały wykonawcy teren pod budowę nowej zajezdni na Annopolu. Jest już wybrana najkorzystniejsza oferta na budowę trasy tramwajowej do Wilanowa. Pierwsze ze 123 nowo zamówionych tramwajów Hyundai już wożą warszawiaków. Trwają prace nad projektami budowlanymi kolejnych tras tramwajowych – między innymi trasy na Gocław i dalszymi fragmentami magistrali tramwajowej Wola – Wilanów. Przygotowywane inwestycje mają szanse na finansowanie z nowych środków UE na lata 2021-2027. Trwa również pozyskiwanie decyzji środowiskowych na budowę tras na Zieloną Białołękę i na al. Wilanowskiej
Źródło: tekst Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o., www.tw.waw.pl
Zamówienie jest podzielone na trzy fazy. Pierwsza będzie polegała na przygotowaniu dokumentacji środowiskowej. Kolejne to wykonanie projektu budowlanego następna faza to wsparcie techniczne i nadzór autorski nad realizacją inwestycji. Wykonawca będzie musiał też uzyskać wszelkie decyzje administracyjne, jak np. pozwolenie na budowę. Kolejnym etapem realizacji inwestycji będzie ogłoszenie przetargu na budowę nowej trasy tramwajowej, ale będzie to uzależnione od finansów i możliwości korzystania np. z środków UE. Termin składania ofert mija 12 kwietnia. Szacowana wartość całego zamówienia to 3,667 mln zł netto.
Tramwajowe inwestycje w stolicy
Zamówienie dokumentacji na tramwaj wzdłuż Pola Mokotowskiego, to tylko część programu inwestycji tramwajowych dla Warszawy. W ostatnich dniach podpisano umowę na studium techniczne potrzebne do budowy tramwaju przy ul. Modlińskiej. Na początku marca rozpoczęto budowę tramwaju na Kasprzaka. We wrześniu ubiegłego roku ruszył tramwaj do Winnicy na Białołęce. Tramwaje Warszawskie już przekazały wykonawcy teren pod budowę nowej zajezdni na Annopolu. Jest już wybrana najkorzystniejsza oferta na budowę trasy tramwajowej do Wilanowa. Pierwsze ze 123 nowo zamówionych tramwajów Hyundai już wożą warszawiaków. Trwają prace nad projektami budowlanymi kolejnych tras tramwajowych – między innymi trasy na Gocław i dalszymi fragmentami magistrali tramwajowej Wola – Wilanów. Przygotowywane inwestycje mają szanse na finansowanie z nowych środków UE na lata 2021-2027. Trwa również pozyskiwanie decyzji środowiskowych na budowę tras na Zieloną Białołękę i na al. Wilanowskiej
Źródło: tekst Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o., www.tw.waw.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.