REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Przetarg na zaprojektowanie i budowę A2 Swory – Biała Podlaska

13 listopada 2020 roku GDDKiA wysłała do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o przetargu na zaprojektowanie i budowę autostrady A2 na odcinku Swory – Biała Podlaska.

 
Grafika: GDDKiA
Grafika: GDDKiA
                          – Zgodnie z naszymi deklaracjami, ogłaszamy kolejne przetargi na realizację odcinków autostrady A2 do Białej Podlaskiej. Jest to możliwe dzięki decyzji rządu o zwiększeniu limitu finansowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Każdy region Polski zasługuje na dobre skomunikowanie, a Polska potrzebuje spójnej sieci drogowej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

– Działamy zgodnie z planem oraz wcześniejszą zapowiedzią. To już trzeci z czerech zaplanowanych do ogłoszenia przetargów na realizację autostrady A2 w kierunku Białej Podlaskiej. Powstanie kolejne 14 kilometrów trasy po nowym śladzie, która będzie przebiegać po północnej stronie obecnej DK2. Na początku wykonawca przygotuje projekt budowlany, uzyska niezbędne decyzje, a potem wybuduje dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, z uwzględnieniem rezerwy pod dobudowę trzeciego pasa –
powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

A2 po nowym śladzie


Trzeci przetarg na zaprojektowanie i budowę dotyczy około 14-kilometrowego fragmentu A2 pomiędzy rejonem miejscowości Swory (km 610+722) a węzłem Biała Podlaska (Cicibór).

Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, co oznacza, że postępowanie zostanie wszczęte w najbliższych dniach.

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa około 14,1 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Wybudowany zostanie również węzeł drogowy – Biała Podlaska. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Dbamy o konkurencyjność


To kolejny przetarg, w którym dajemy potencjalnym wykonawcom możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę. Te nowe zapisy w dokumentach przetargowych wprowadzono latem 2019 roku.

Źródło: GDDKiA

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA