


























Zdemontowana już została konstrukcja wiaduktu kolejowego nad DK61 w Wieliszewie. Rozebrane zostały także przyczółki obiektu. Zgodnie z planem 7 lipca ruch w ciągu DK61 pomiędzy rondem w Zegrzu a ul. Wczasową zostanie wznowiony. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


25 czerwca 2022 r. konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. oraz Budimex S.A. oddało do użytku 12-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S14, od węzła Łódź Lublinek do węzła Aleksandrów Łódzki, stanowiącej południowy fragment zachodniej obwodnicy Łodzi.[...]
Przetarg na rozbudowę drogi krajowej nr 22 Chojnice – Czersk
Gdański Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na rozbudowę drogi krajowej nr 22 od Chojnic do Czerska. Na ponad 22 km odcinku drogi przebudowane zostaną mosty i skrzyżowania.


GDDKiA czeka na oferty do 15 grudnia 2021 r. Roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 20 miesięcy od daty zawarcia umowy (do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca).
Kryteriami oceny ofert będą: cena (60 proc.), wydłużenie gwarancji od roku do 5 lat (30 proc.) i skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące (10 proc.).
Zakres prac
W ramach prac budowlanych rozbudowany zostanie odcinek DK22 od końca obwodnicy Chojnic do Czerska o długości ok. 22,5 km. Obecnie ten odcinek drogi jest wykonany z płyt betonowych przykrytych dywanikiem z nawierzchni bitumicznej, która zostanie rozebrana. Przyszły wykonawca zbuduje nową konstrukcję i nawierzchnię drogi dostosowanej do nośności 11,5 t/oś. W ramach prac przebudowane zostaną skrzyżowania, powstanie droga dojazdowa, zatoki autobusowe, chodniki oraz ścieżka pieszo-rowerowa wraz z miejscami odpoczynku i rekreacji rowerzystów.
Ponadto przebudowany zostanie most i kładka na Suskiej Strudze, powstaną też przepusty pod drogami. Na trasie zbudowany zostanie również system odwodnienia ze zbiornikami na wody opadowe, kanał technologiczny, oświetlenie i ekrany akustyczne.
Oczekiwane rezultaty
Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego oraz poprawy bezpieczeństwa (m.in. poprzez rozdzielenie ruchu kołowego, rowerowego i pieszego). Zwiększy też dostępność transportową terenów sąsiadujących z inwestycją.
Rozbudowa pozytywnie wpłynie również na jakość życia mieszkańców i środowisko naturalne, m.in. dzięki obniżeniu poziomu hałasu, drgań oraz redukcję ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport.
Źródło: tekst GDDKiA O/Gdańsk, www.gov.pl/web/gddkia-gdansk/
Kryteriami oceny ofert będą: cena (60 proc.), wydłużenie gwarancji od roku do 5 lat (30 proc.) i skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące (10 proc.).
Zakres prac
W ramach prac budowlanych rozbudowany zostanie odcinek DK22 od końca obwodnicy Chojnic do Czerska o długości ok. 22,5 km. Obecnie ten odcinek drogi jest wykonany z płyt betonowych przykrytych dywanikiem z nawierzchni bitumicznej, która zostanie rozebrana. Przyszły wykonawca zbuduje nową konstrukcję i nawierzchnię drogi dostosowanej do nośności 11,5 t/oś. W ramach prac przebudowane zostaną skrzyżowania, powstanie droga dojazdowa, zatoki autobusowe, chodniki oraz ścieżka pieszo-rowerowa wraz z miejscami odpoczynku i rekreacji rowerzystów.
Ponadto przebudowany zostanie most i kładka na Suskiej Strudze, powstaną też przepusty pod drogami. Na trasie zbudowany zostanie również system odwodnienia ze zbiornikami na wody opadowe, kanał technologiczny, oświetlenie i ekrany akustyczne.
Oczekiwane rezultaty
Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego oraz poprawy bezpieczeństwa (m.in. poprzez rozdzielenie ruchu kołowego, rowerowego i pieszego). Zwiększy też dostępność transportową terenów sąsiadujących z inwestycją.
Rozbudowa pozytywnie wpłynie również na jakość życia mieszkańców i środowisko naturalne, m.in. dzięki obniżeniu poziomu hałasu, drgań oraz redukcję ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport.
Źródło: tekst GDDKiA O/Gdańsk, www.gov.pl/web/gddkia-gdansk/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.