YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


GDDKiA: Waloryzacja kontraktów budowlanych faktem
Nowe zasady waloryzacji kontraktów budowlanych stanowią odpowiedź GDDKiA na sygnały o nieadekwatności dotychczasowych zasad waloryzacji, które nie oddawały faktycznego tempa wzrostu cen robót budowlanych. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




III Forum Gospodarcze Budownictwa „Build4Future”, 11-12.02.2019, Poznań 2019-02-11
Najważniejszym wydarzeniem towarzyszącym targom Budma 2019 jest III edycja Forum Gospodarczego Budownictwa „Build4Future”, które zainauguruje święto branży budowlanej już 11-12 lutego 2019 roku w Poznaniu. Ciekawy program merytoryczny spotkania zapewnią, nie tylko prezentacje przedstawiane przez ekspertów, ale przede wszystkim panele dyskusyjne, które będą idealną okazją do merytorycznej dyskusji przedstawicieli administracji publicznej z przedsiębiorcami.[...]


Postęp w inżynierii rodzi się w mostownictwie
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Kazimierzem Flagą, dr h.c.m. z Katedry Budowy Mostów i Tuneli Politechniki Krakowskiej, rektorem tej uczelni w latach 1996-2002.[...]


Raport „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”
Oddziaływanie ludzi na środowisko jest coraz większe. Liczba ludności przez ostatnie pół wieku wzrosła dwukrotnie: z 3,7 mld do 7,6 mld. Powoduje to, że zużycie surowców naturalnych wzrasta niewspółmiernie do możliwości regeneracyjnych Ziemi. Zwiększeniu ulega również ilość odpadów, które są nieprawidłowo zagospodarowane, co oznacza duże straty dla środowiska naturalnego. Odpowiedzią na te wyzwania jest gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ). Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”, gospodarka odpadami i zarządzanie surowcami są w Polsce nieefektywne. [...]


Krakowskie inwestycje kolejowe w ramach Krajowego Programu Kolejowego
Nowe perony w Bieżanowie, Prokocimiu i Mydlnikach to jedne z pierwszych efektów miliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w krakowskim węźle kolejowym. Nowe rozwiązania usprawniają komunikację w Małopolsce i jej stolicy. Za kilka miesięcy podróże w aglomeracji i przejazdach dalekobieżnych będą łatwiejsze.[...]



Przetarg na rozbudowę DK94 Modlnica – Giebułtów

Wczoraj krakowski Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na zaprojektowanie i przebudowę odcinka drogi krajowej nr 94 Modlnica – Giebułtów. Droga będzie rozbudowana do parametrów drogi dwujezdniowej klasy GP.



Mapa: GDDKiA O/KrakówOferty do przetargu można składać do 21 stycznia 2019 r.

Ogłoszenie przetargu umożliwiło zwiększenie budżetu przeznaczonego na tą rozbudowę. Stosowne dokumenty podpisał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Poprzedni przetarg trzeba było unieważnić, ze względu na wysokość cen proponowanych przez potencjalnych wykonawców.

Zakres prac, które czekają wykonawcę przebudowy obejmuje:
- opracowanie dokumentacji projektowej,
- uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zezwoleń na budowę niezbędnych do wykonania robót budowlanych objętych umową,
- sprawowanie nadzoru autorskiego w okresie wykonywania robót budowlanych,
- wykonanie robót budowlanych.

Wszystkie prace muszą być zrealizowane w ciągu 28 miesięcy od daty podpisania umowy.

Istniejąca droga jednojezdniowa zostanie rozbudowana do drogi dwujezdniowej, a także przebudowane będą trzy skrzyżowania na ronda dwupasowe. Są to skrzyżowania DK94 z ul. św. Wojciecha/Ulubioną, ul. Polną, ul. Jurajską/Lipową i ul. Wierzbową. Przebudowa obejmie fragmenty dróg poprzecznych i chodników. Powstaną zatoki autobusowe w ciągu DK94, nowe chodniki i przejścia dla pieszych. Zbudowane będą drogi dojazdowe dla zapewnienia komunikacji lokalnej i ekrany akustyczne.

Przebudowa drogi krajowej nr 94 od Modlnicy do Giebułtowa pozwoli na zwiększenie przepustowości drogi (na długości ok. 1,7 km), poprawi bezpieczeństwo i komfort jazdy. Przebudowany odcinek rozpocznie się od skrzyżowania w Giebułtowie i włączony będzie do węzła Modlnica, co usprawni przejazd do drogi ekspresowej S52 i autostrady A4.

Tekst i mapa: GDDKiA O/Kraków





Reklamy
Keller Strabag MPWiK Kraków Amago Budimex Soletanche Aarsleff PAM
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję