REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Przetarg na projekt i budowę A2 Malinowiec – Łukowisko

19 listopada 2020 r. GDDKiA skierowała do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o przetargu na zaprojektowanie i budowę autostrady A2 Malinowiec – Łukowisko.

 
– Konsekwentnie idziemy do przodu. Dziś ruszamy z czwartym,  a tym samym ostatnim przetargiem na A2 pomiędzy Siedlcami a Białą Podlaską. W ramach tego zadania powstanie bardzo ważny węzeł – Łukowisko, który połączy  autostradę A2 z S19, czyli Via  Carpatią. To umożliwi podróżującym bezpośrednie połączenie ze Stolicą,  a także wjazd na międzynarodowe szlaki komunikacyjne na osi północ – południe i wschód – zachód – powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. 
  
Autostrada A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej jest już w przetargu, czekamy na oferty firm, które zaprojektują i wybudują tę trasę. Dla Polski Wschodniej to ważny moment, bo dzięki nowej, bezpiecznej i komfortowej drodze, która połączy się z S19 w węźle Łukowisko, powstanie wygodne połączenie komunikacyjne z resztą kraju. To także szansa rozwojowa dla regionu, bowiem budowa autostrady to nowe miejsca pracy, nowe firmy i centra logistyczne – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

A2 po nowym śladzie 


Przetarg  dotyczy  zaprojektowania  i budowy  ostatniego około 18-kilometrowego  fragmentu A2 pomiędzy rejonem miejscowości  Malinowiec  (km 580+190) a węzłem Łukowisko.
 
Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, co oznacza, że postępowanie zostanie wszczęte w najbliższych dniach. 

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa około 18 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Wybudowany zostanie również węzeł drogowy Łukowisko. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Dbamy o konkurencyjność


To kolejny przetarg, w którym dajemy potencjalnym wykonawcom możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę. Te nowe zapisy w dokumentach przetargowych GDDKiA wprowadziła latem 2019 roku.

Źródło: GDDKiA
 
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA