YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Nowy wiadukt na ul. Rydla w Krakowie
PLK informują, że w drugiej połowie maja nowy wiadukt na ul. Rydla w Krakowie ułatwi komunikację kierowcom i pieszym, zwiększy poziom bezpieczeństwa oraz zapewni sprawny przejazd pociągów na linii E30 Kraków – Katowice. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




XXV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego Autostrada-Polska, 14-16.05.2019, Kielce 2019-05-14
Potężne maszyny, konkurs dla operatorów koparek i rozmowy 
o tematach palących dla branży – tak zapowiadają się jubileuszowe, XXV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA–POLSKA, które odbędą się od 14 maja do 16 maja w Targach Kielce. Wystawa nazywana przez specjalistów „kieleckim świętem drogownictwa” to miejsce, gdzie od lat wskazywane są kierunki rozwoju tego sektora w Europie Środkowo-Wschodniej. [...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Mieszkanie z fabryki? Bardzo chętnie
Nowoczesne bloki i domy lubiane szczególnie w Skandynawii już teraz powstają w polskich fabrykach, a wygląda na to, że rodzime zakłady będą produkować coraz więcej również na krajowe potrzeby. W badaniu zrealizowanym na zamówienie Stowarzyszenia Producentów Cementu aż 43% respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że prefabrykacja betonowa może pomóc rozwiązać problemy mieszkaniowe w Polsce.[...]


Budowa drogi ekspresowej S2 Puławska – Lubelska
Południowa Obwodnica Warszawy jest z pewnością jedną z najbardziej wyczekiwanych inwestycji ostatnich lat. Co więcej, trasa planowana była już od lat 70. XX w. jako część autostrady A2 wschód – zachód. Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku węzeł Puławska – węzeł Lubelska to 18,5 km drogi ekspresowej, której realizacja została podzielona na trzy zadania.[...]



Przetarg na kolejny elementy KSZR

Po ogłoszonym 17 października 2018 r. przetargu na „Serce” KSZR, obecnie ruszyło postępowanie na 4 Regionalne Projekty Wdrożeniowe będące elementami Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem na sieci TEN-T Etap 1 (RPW).



Grafika: GDDKiACelem GDDKiA jest wdrożenie elementów zarządzania ruchem na wybranych drogach krajowych sześciu województw (pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, łódzkiego, dolnośląskiego, opolskiego i śląskiego) oraz ich integracja z systemem centralnym KSZR tj. Centralnym Projektem Wdrożeniowym, będącym w przetargu przed planowanym na 20 lutego 2019 r. otwarciem ofert.

Przetarg na Regionalne Projekty Wdrożeniowe prowadzi katowicki oddział GDDKiA, a termin otwarcia ofert to 4 kwietnia 2019 r. Przewidujemy że system, jako całość, a więc zarówno CPW (Centralny Projekt Wdrożeniowy) jak i RPW (Regionalne Projekty Wdrożeniowe) będzie funkcjonował w 2021 r.
 
 
Zgodnie z założeniami zamówienie RPW zostało podzielone na cztery części, które obejmują następujące drogi krajowe:
- Część 1 – drogi S6 i S7 w oddziałach GDDKiA w Gdańsku i w Olsztynie,
- Część 2 – drogi A1 i A2 w Oddziale GDDKiA w Łodzi,
- Część 3 – drogi A1, A4, S1 w Oddziale GDDKiA w Katowicach,
- Część 4 – drogi A4 i A8 w oddziałach GDDKiA we Wrocławiu i w Opolu.

Zadaniem wykonawców poszczególnych części RPW będzie zaprojektowanie, wdrożenie i uruchomienie infrastruktury przydrożnej ITS na ww. drogach wraz z wykonaniem testów i podłączeniem do regionalnych Centrów Zarządzania Ruchem w m. Dworek (k. Gdańska), Stryków (k. Łodzi), Kończyce (k. Zabrza) i Widawa (k. Wrocławia).

Ma się to przełożyć m.in. stały i bieżący monitoring natężenia ruchu i sytuacji na objętych KSZR-em trasach. To również możliwości zarządzania ruchem poprzez chociażby dynamiczne zmiany ograniczeń prędkości, zamykanie wjazdów na zablokowane np. w wyniku zdarzenia odcinki dróg szybkiego ruchu, czy też kontrole dopływu potoków ruchu do autostrad i tras ekspresowych przez np. sterowanie sygnalizacją świetlną na drogach dojazdowych. Co ważne, KSZR przełoży się na przede wszystkim wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podróży także dzięki możliwościom podejmowania działań prewencyjnych. Co więcej, będzie miał wpływ na jeszcze sprawniejszą i szybszą realizację działań ratowniczych, dzięki lepszemu i pełniejszemu przepływowi informacji między służbami ratowniczymi i nadzoru nad ruchem.

KSZR to największy taki projekt ITS w Europie!


Elastyczność pod kątem możliwości interoperacyjności, dalszej rozbudowy i dostosowania się do bieżących potrzeb użytkowników dróg, to jedne z ważniejszych zalet projektu, który został doceniony także w 2016 r. przez UE i otrzymał dofinansowanie ze środków CEF.

Przypomnijmy, że w ramach projektu „Krajowy System Zarządzania Ruchem Drogowym na sieci TEN-T - etap I” jest budowa i wdrożenie jednolitego, zintegrowanego inteligentnego systemu teleinformatycznego, umożliwiającego uruchomienie usług ITS o największym znaczeniu dla kierowców oraz GDDKiA. System umożliwi dynamiczne zarządzanie ruchem i zapewnieni szybki, bezpieczny oraz płynny transport drogowy na najważniejszych korytarzach transportowych sieci bazowej o znaczeniu europejskim na terenie Polski zarządzanych przez GDDKiA. Łączna długość sieci drogowej objętej Projektem wynosi ok. 1 100 km, co stanowi ok. 28% długości sieci bazowej TEN-T na obszarze Polski.

Jako najważniejsze usługi ITS wdrażane w ramach Projektu to m.in. przekazywanie informacji: o warunkach ruchu i czasach podróży, o sieci drogowej, o zdarzeniach, o warunkach atmosferycznych, czy dane obszarowe i korytarzowe dotyczące zarządzania ruchem, a także dynamiczne wyznaczanie objazdów oraz inteligentne i bezpieczne parkingi.

Tekst i grafika: GDDKiA




Reklamy
Uponor MPWiK Kraków DCS poland Basf PAM Soletanche Geobrugg Keller
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję