REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Przetarg na III etap robót na węźle drogowym Szczecin Kijewo

Szczeciński Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na dokończenie pozostałych robót na węźle drogowym Szczecin Kijewo. Jest to III etap przebudowy węzła po poprzednim wykonawcy.

 
Grafika: GDDKiA O/Szczecin
Grafika: GDDKiA O/Szczecin
Roboty przy pierwszych dwóch etapach są już prowadzone przez nowych wykonawców. Ogłoszony przetarg obejmie przede wszystkim wykonanie nowego wiaduktu węzła na jezdni DK10 w stronę Stargardu, przebudowę jezdni autostrady A6 oraz pozostałych do wykonania łącznic i jezdni zbiorczo-rozporowadzająych w ciągu autostrady A6. Na dokończenie tych robót nowy wykonawca będzie miał od 13 do 15 miesięcy (skrócenie terminu realizacji to jedno z kryteriów przetargu).

Etapy przebudowy


Poprzedni wykonawca inwestycji zrealizował zaledwie około 20% robót na inwestycji. Dokończenie prac zostało podzielone na trzy etapy. Roboty dla etapu pierwszego – dokończenia wiaduktu DK10 dla jezdni w stronę Szczecina i drugiego – jezdni DK10 w stronę Szczecina wraz z łącznicami Stargard-Świnoujście i Świnoujście-Szczecin – trwają już od czerwca tego roku. Wykonanie tych prac ma umożliwić, na koniec tego roku, przeniesienie ruchu na nowy wiadukt i jezdnię DK10 w stronę Szczecina. Umożliwi to również rozpoczęcie prac dla trzeciego etapu, który obejmuję pozostałe roboty do wykonania na węźle.

Węzeł po nowemu


Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący miasto Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70-80.

Po przebudowie węzeł będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, ale również na jezdnie zbiorczo-rozprowadzające, dzięki którym poprawi się płynność przejazdu przez węzeł. Nawierzchnia autostrady w rejonie węzła zmieni się na nową, bitumiczną – w miejsce starej i zniszczonej nawierzchni betonowej. Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Źródło: GDDKiA O/Szczecin
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA