Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wybrano wykonawcę przebudowy DK94 Zederman – Jerzmanowice
Krakowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki Eurovia Polska jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i rozbudowę drogi krajowej nr 94 na odcinku Zederman – Jerzmanowice. [...]

Diamenty Infrastruktury i Budownictwa 2021




XVI Wrocławskie Dni Mostowe 2021 – Bezpieczeństwo budowli mostowych 2021-11-25
[...]


10 lat PORR na rynku budownictwa kolejowego w Polsce
Rozmowa z Siegfriedem Weindokiem, członkiem zarządu, dyrektorem Pionu Kolei w PORR SA.[...]


PlanRadar: cyfryzacja pomoże branży budowlanej
Branża budowlana okazała się sektorem gospodarki, który stosunkowo dobrze poradził sobie w najtrudniejszym okresie pandemii. Większość przedsiębiorstw stopniowo wraca do poziomu sprzed lockdownów i z umiarkowanym optymizmem patrzy w przyszłość.[...]


Grupa STRABAG zrealizuje nową linię tramwajową w Warszawie
Konsorcjum spółek STRABAG i Strabag Rail podpisało umowę ze spółką Tramwaje Warszawskie na zaprojektowanie i budowę nowej linii tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka oraz modernizację fragmentu linii wzdłuż ul. Wolskiej w Warszawie. [...]



Przęsło krakowskiego mostu wykorzystane gdzie indziej

Przęsło mostu kolejowego z Krakowa umożliwia sprawny i bezpieczny przejazd pociągów na trasie Herby Nowe – Kępno. PLK wykorzystują obiekty z modernizowanych linii w nowych lokalizacjach.



  Zdjęcie: Wiesław Marchewka, www.plk-sa.pl
Nad rzeką Wyderką w Janinowie na linii Herby Nowe – Kępno pociągi jeżdżą już po konstrukcji z kolejowego mostu w Krakowie. Korzystają z niego składy pasażerskie i towarowe – ponad 20 pociągów na dobę. Zapewniony jest bezpieczny przejazd dłuższych i cięższych składów towarowych. 26-metrowe stalowe przęsło znad Wisły spoczęło na nowych przyczółkach żelbetowych. Wzmocniono także fundamenty przyczółków. Wymieniony został tor. Kończą się prace obok przeprawy. Stalowe przęsło nad Wyderką pochodzi z mostu nad Wisłą w Krakowie. Na międzynarodowej linii budowany jest nowy most.

Obiekty z kolejowych magistrali, po szczegółowym przeglądzie lub dodatkowych pracach są wykorzystywane na mniej uczęszczanych liniach. Po sprawdzeniu przez specjalistów, nie tylko podkłady i szyny, ale duże konstrukcje mostów nadal służą kolei. To racjonalne gospodarowanie dobrymi jeszcze materiałami i optymalne korzystanie ze środków programu utrzymaniowego.

Tylko z mostu nad Wisłą w Krakowie ponownie wykorzystano aż 12 przęseł. Dwanaście stalowych elementów po renowacji przeznaczono na wiadukty i mosty, m.in. w Zagórzu na Podkarpaciu, gdzie zastąpią wysłużony most kolejowy nad Sanem. Trzy trafiły do Częstochowy na linię Kielce – Fosowskie. Pozostałe przęsła są wykorzystane do rewitalizacji wiaduktów kolejowych, m.in. w Krasnymstawie i Rykach na Lubelszczyźnie oraz Wojkowicach w woj. śląskim.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl




Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa Keller SG Pam Keramo Porr Geobrugg Ecol Unicon Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję