


























Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]




[...]


Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]
Przebudowano DK91 w Łęczycy
Zakończyła się przebudowa drogi krajowej nr 91 w Łęczycy. Prace objęły ponad 3 km odcinek trasy w granicach miasta. Wymieniona została m.in. cała konstrukcja trasy, dzięki czemu nowa jezdnia spełnia najwyższe normy nośności.


Poprawa bezpieczeństwa
Poza poprawą parametrów technicznych jezdni, znacząco podniósł się również poziom bezpieczeństwa. Na obu wlotach do miasta, zarówno od strony Łodzi jak i Gdańska, pojawiły się ronda porządkujące i spowalniające ruch. Skorygowana została geometria niemal wszystkich skrzyżowań. Zbudowano trzy nowoczesne akomodacyjne sygnalizacje świetlne (do czasu remontu, w mieście funkcjonowały dwie przestarzałe). Na przebudowanym odcinku jezdni pojawiły się także lewoskręty na skrzyżowaniach, a na części przejść dla pieszych azyle podnoszące komfort przechodniów.
Wygodniej, ciszej i bardziej ekologicznie
Zmiany objęły nie tylko jezdnię. W ramach remontu powstały dwie zatoki autobusowe z nowymi peronami, a wzdłuż jezdni pojawiło się 4,7 km nowych, wygodnych chodników, dostosowanych dla osób z niepełnosprawnościami. Zbudowano też ponad pół kilometra ciągu pieszo-rowerowego i półtora kilometra drogi dla rowerów. Na całym przebudowanym odcinku DK91 stanęło także niemal 60 nowych, energooszczędnych LED-owych lamp oświetleniowych. Nie tylko zużywają one mniej energii elektrycznej, ale także znacznie skuteczniej oświetlają drogę i jej sąsiedztwo, co znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa. W pobliżu szkoły zainstalowano również ekrany akustyczne.
Historia i współczesność
Droga krajowa nr 91, prowadząca przez centrum Łęczycy, przebiega w bezpośrednim sąsiedztwie cennych zabytków. Są to m.in. zamek Kazimierza Wielkiego, od którego dzieli ją zaledwie wąski chodnik, oraz więzienie w dawnych budynkach klasztornych. Prowadzenie prac wymagało od wykonawcy dużej ostrożności, ale będzie miało niebagatelny wpływ na ochronę tych zabytkowych obiektów w przyszłości (np. przed szkodliwymi wstrząsami). Koszt przebudowy trasy to ok. 39,3 mln zł.
Źródło: tekst GDDKiA O/Łódź, www.gov.pl/web/gddkia-lodz/
Poza poprawą parametrów technicznych jezdni, znacząco podniósł się również poziom bezpieczeństwa. Na obu wlotach do miasta, zarówno od strony Łodzi jak i Gdańska, pojawiły się ronda porządkujące i spowalniające ruch. Skorygowana została geometria niemal wszystkich skrzyżowań. Zbudowano trzy nowoczesne akomodacyjne sygnalizacje świetlne (do czasu remontu, w mieście funkcjonowały dwie przestarzałe). Na przebudowanym odcinku jezdni pojawiły się także lewoskręty na skrzyżowaniach, a na części przejść dla pieszych azyle podnoszące komfort przechodniów.
Wygodniej, ciszej i bardziej ekologicznie
Zmiany objęły nie tylko jezdnię. W ramach remontu powstały dwie zatoki autobusowe z nowymi peronami, a wzdłuż jezdni pojawiło się 4,7 km nowych, wygodnych chodników, dostosowanych dla osób z niepełnosprawnościami. Zbudowano też ponad pół kilometra ciągu pieszo-rowerowego i półtora kilometra drogi dla rowerów. Na całym przebudowanym odcinku DK91 stanęło także niemal 60 nowych, energooszczędnych LED-owych lamp oświetleniowych. Nie tylko zużywają one mniej energii elektrycznej, ale także znacznie skuteczniej oświetlają drogę i jej sąsiedztwo, co znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa. W pobliżu szkoły zainstalowano również ekrany akustyczne.
Historia i współczesność
Droga krajowa nr 91, prowadząca przez centrum Łęczycy, przebiega w bezpośrednim sąsiedztwie cennych zabytków. Są to m.in. zamek Kazimierza Wielkiego, od którego dzieli ją zaledwie wąski chodnik, oraz więzienie w dawnych budynkach klasztornych. Prowadzenie prac wymagało od wykonawcy dużej ostrożności, ale będzie miało niebagatelny wpływ na ochronę tych zabytkowych obiektów w przyszłości (np. przed szkodliwymi wstrząsami). Koszt przebudowy trasy to ok. 39,3 mln zł.
Źródło: tekst GDDKiA O/Łódź, www.gov.pl/web/gddkia-lodz/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.