REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Przebudowano DK91 w Łęczycy

Zakończyła się przebudowa drogi krajowej nr 91 w Łęczycy. Prace objęły ponad 3 km odcinek trasy w granicach miasta. Wymieniona została m.in. cała konstrukcja trasy, dzięki czemu nowa jezdnia spełnia najwyższe normy nośności.

 

Zdjęcie: GDDKiA O/Łódź, www.gov.pl/web/gddkia-lodz/
Zdjęcie: GDDKiA O/Łódź, www.gov.pl/web/gddkia-lodz/

Poprawa bezpieczeństwa

Poza poprawą parametrów technicznych jezdni, znacząco podniósł się  również  poziom bezpieczeństwa. Na obu wlotach do miasta, zarówno od strony Łodzi  jak i Gdańska,  pojawiły się ronda porządkujące  i spowalniające ruch. Skorygowana została geometria niemal wszystkich skrzyżowań. Zbudowano trzy  nowoczesne akomodacyjne  sygnalizacje świetlne (do  czasu  remontu,  w mieście funkcjonowały dwie  przestarzałe). Na przebudowanym odcinku jezdni pojawiły się także lewoskręty na skrzyżowaniach,  a na części przejść dla pieszych azyle podnoszące komfort przechodniów.

Wygodniej, ciszej i bardziej ekologicznie

Zmiany objęły nie tylko jezdnię. W ramach  remontu powstały dwie zatoki autobusowe z nowymi peronami, a wzdłuż jezdni pojawiło  się  4,7 km nowych, wygodnych  chodników, dostosowanych dla  osób  z  niepełnosprawnościami.  Zbudowano też  ponad pół kilometra ciągu pieszo-rowerowego i półtora kilometra  drogi  dla  rowerów.  Na całym przebudowanym odcinku DK91 stanęło także  niemal 60 nowych, energooszczędnych  LED-owych  lamp oświetleniowych.  Nie tylko  zużywają  one  mniej energii elektrycznej,  ale także  znacznie skuteczniej oświetlają drogę i jej sąsiedztwo, co  znacząco  podnosi poziom bezpieczeństwa.  W  pobliżu  szkoły zainstalowano  również  ekrany akustyczne.

Historia i współczesność

Droga krajowa  nr  91,  prowadząca przez centrum Łęczycy, przebiega w bezpośrednim sąsiedztwie cennych zabytków.  Są  to m.in.  zamek  Kazimierza Wielkiego,  od którego dzieli ją zaledwie wąski chodnik,  oraz  więzienie  w dawnych budynkach klasztornych.  Prowadzenie prac  wymagało  od wykonawcy dużej ostrożności,  ale będzie miało niebagatelny wpływ na ochronę  tych  zabytkowych obiektów  w przyszłości  (np. przed szkodliwymi wstrząsami). Koszt przebudowy trasy to ok. 39,3  mln zł.

Źródło: tekst GDDKiA O/Łódź, www.gov.pl/web/gddkia-lodz/

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA