


























Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Przebudowa przystanków na linii Oleśnica – Chojnice
Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na przebudowę przystanków na odcinku linii Oleśnica – Chojnice. Inwestycja będzie realizowana w ramach Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych.


Przebudowa peronów na stacjach Orzechowo i Miłosław oraz na przystanku Książno (linia kolejowa nr 281 Oleśnica – Chojnice) zapewni dogodniejsze warunki podróży w stronę Wrześni lub Jarocina. Pasażerowie – także mający trudności z poruszaniem się – zyskają dobry dostęp do kolei.
- Dzięki inwestycjom z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” mieszkańcy zyskują lepszy dostęp kolei. Prace realizowane teraz przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. tworzą warunki do jeszcze lepszego korzystania z pociągów, najbardziej przewidywalnego i ekologicznego środka transportu – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.
Perony po przebudowie będą wyższe, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Zostaną wyposażone w wiaty, jasne oświetlenie, czytelne tablice i gabloty z informacjami przydatnymi w podróży. Na nowej, antypoślizgowej nawierzchni przewidziano ścieżki naprowadzające, pomocne osobom niedowidzącym i niewidomym. Będą także pochylnie ułatwiające dojścia. Przejścia w poziomie torów zyskają nową nawierzchnię i oznakowanie, aby zwiększyć bezpieczeństwo.
Prace obejmą perony w Orzechowie, Miłosławiu i Książnie. Na przystanku Książno planowana jest zmiana lokalizacji peronu wyspowego, który będzie obok toru w stronę Jarocina.
- „Rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” pozwala – w zależności od potrzeb, przebudować perony, korzystnie zmienić ich lokalizację lub przygotować dodatkowy dostęp do kolei. W Wielkopolsce z efektów rządowego programu skorzystają m.in. mieszkańcy Książna, Orzechowa i Miłosława. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na przygotowanie dokumentacji i realizację prac – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na przygotowanie dokumentacji i realizację prac budowlanych dla zadania „Przebudowa/odbudowa peronów na stacjach kolejowych Miłosław i Orzechowo oraz przystanku osobowym Książno” w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.
Zadanie jest podzielone na trzy przedsięwzięcia: w Książnie, Orzechowie i Miłosławiu. Otwarcie ofert planowane jest w grudniu br. Szacunkowa wartość prac to ok. 9,6 mln zł ze środków budżetowych. Podróżni skorzystają z efektów inwestycji w 2022 r.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
- Dzięki inwestycjom z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” mieszkańcy zyskują lepszy dostęp kolei. Prace realizowane teraz przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. tworzą warunki do jeszcze lepszego korzystania z pociągów, najbardziej przewidywalnego i ekologicznego środka transportu – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.
Perony po przebudowie będą wyższe, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Zostaną wyposażone w wiaty, jasne oświetlenie, czytelne tablice i gabloty z informacjami przydatnymi w podróży. Na nowej, antypoślizgowej nawierzchni przewidziano ścieżki naprowadzające, pomocne osobom niedowidzącym i niewidomym. Będą także pochylnie ułatwiające dojścia. Przejścia w poziomie torów zyskają nową nawierzchnię i oznakowanie, aby zwiększyć bezpieczeństwo.
Prace obejmą perony w Orzechowie, Miłosławiu i Książnie. Na przystanku Książno planowana jest zmiana lokalizacji peronu wyspowego, który będzie obok toru w stronę Jarocina.
- „Rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” pozwala – w zależności od potrzeb, przebudować perony, korzystnie zmienić ich lokalizację lub przygotować dodatkowy dostęp do kolei. W Wielkopolsce z efektów rządowego programu skorzystają m.in. mieszkańcy Książna, Orzechowa i Miłosława. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na przygotowanie dokumentacji i realizację prac – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na przygotowanie dokumentacji i realizację prac budowlanych dla zadania „Przebudowa/odbudowa peronów na stacjach kolejowych Miłosław i Orzechowo oraz przystanku osobowym Książno” w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.
Zadanie jest podzielone na trzy przedsięwzięcia: w Książnie, Orzechowie i Miłosławiu. Otwarcie ofert planowane jest w grudniu br. Szacunkowa wartość prac to ok. 9,6 mln zł ze środków budżetowych. Podróżni skorzystają z efektów inwestycji w 2022 r.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.