Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa kolejny etap Przekopu Mierzei
Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Przebudowa dworca we Władysławowie

Jasnoszara elewacja z białymi oknami i drzwiami, wnętrze będące połączeniem klasyki i nowoczesności – tak będzie wyglądał po przebudowie dworzec kolejowy we Władysławowie.



  Wizualizacja: TPF i TbiARCHITEKCI, www.pkp.pl
Zanim to jednak nastąpi, przed wykonawcą jeszcze sporo pracy. Do tej pory zrealizowano niezbędne rozbiórki obiektów na terenie placu budowy, a obecnie wykonawca przygotowuje się do uruchomienia dworca tymczasowego oraz prowadzi prace rozbiórkowe w pomieszczeniach wewnątrz budynku. Sama inwestycja rozpoczęła się jesienią 2021 roku. Jest ona realizowana w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Przebudowa sprawi, że wybudowany w latach 1928-29 dworzec odzyska swoje historyczne piękno. Elewacja po renowacji zostanie pomalowana na jasnoszary kolor, poza gzymsami i obramowaniami okien i drzwi, które będą białe, tak jak odtworzona na wzór historycznej stolarka okienna i drzwiowa. Z utrzymaną w jasnych barwach kolorystyką elewacji kontrastować będzie czerwony dach wykonany z dachówki karpiówki. Na fasadach budynku od strony miasta i peronów, tuż na wejściem do przestrzeni obsługi podróżnych, zaprojektowano zegary dworcowe i nowe przestrzenne oraz podświetlane napisy „Dworzec Kolejowy” (od strony miasta) i „Władysławowo” (od strony peronów). Całość uzyskanego w ten sposób efektu estetycznego podkreśli nowa iluminacja nocna budynku.

Olbrzymią metamorfozę, ale z poszanowaniem dla historycznego charakteru dworca, przejdzie jego wnętrze. Przestrzeń obsługi podróżnych, znajdująca się w centralnej części budynku, połączy w sobie klasycystyczne elementy wystroju z nowoczesnością. Hol pełniący jednocześnie funkcję poczekalni będzie utrzymany w jasnej kolorystyce. Szara posadzka i ściany będą idealnie współgrać z bielą drewnianych boazerii i kolumn oraz sufitu, w który wkomponowano liniowe oświetlenie. W holu podróżni znajdą również ergonomiczne ławki, gabloty z rozkładem jazdy, a także elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów. Przestrzeń obsługi podróżnych będzie klimatyzowana. W jej sąsiedztwie zlokalizowano pomieszczenia kas biletowych oraz toalety. Południowa część dworca będzie przeznaczona na sezonowe kasy biletowe, natomiast w północnej i na piętrze, w centralnej części budynku, zaplanowano lokale na wynajem. 

- Rozpoczęcie przebudowy dworca we Władysławowie to kolejny element wielkiej modernizacji polskiej kolei. Mieszkańcy Pomorza zyskają dzięki temu dostęp do bezpiecznej i komfortowej infrastruktury kolejowej. Mam nadzieję, że zmodernizowany historyczny budynek dworca stanie się wizytówką Władysławowa, ważnym centrum społeczności lokalnej i ułatwi turystom oraz mieszkańcom miasta podróżowanie do Gdańska i nad Zatokę Helską. Wszystko to dzięki Programowi Inwestycji Dworcowych, w ramach którego polski rząd przeznaczy do 2023 r. prawie 2 mld zł na modernizację blisko 200 dworców –
mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

- Przebudowa dworca we Władysławowie to inwestycja, dzięki której zabytkowy obiekt odzyska swoje historyczne walory, a przy tym stanie się budynkiem nowoczesnym oraz spełniającym współczesne standardy obsługi podróżnych. Metamorfozę przejdzie również bezpośrednie otoczenia dworca, gdzie powstaną m. in. nowy parking, wiata rowerowa oraz tereny zielone, co z pewnością wpłynie pozytywnie na wygląd tego miejsca –
mówi Ireneusz Maślany, członek zarządu PKP S.A.

- Jestem przekonana, że zmodernizowany dzięki Funduszom UE dworzec we Władysławowie zachęci pasażerów do podróży koleją. Nowoczesny budynek zostanie dostosowany do potrzeb zarówno osób poruszających się na wózkach, jak i również dla rodzin z małymi dziećmi. Dzięki modernizacji dworzec będzie też bardziej przyjazny środowisku. Każda taka inwestycja, krok po kroku, zbliża nas do osiągnięcia celu neutralności klimatycznej w ramach strategii Europejskiego Zielonego Ładu –
mówi Joanna Lech, p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Dzięki inwestycji dworzec stanie się miejscem przyjaznym dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Wyeliminowane zostaną bariery architektoniczne związane z dostępnością budynku. Dla osób poruszających się na wózkach, a także dla rodzin z małymi dziećmi zaprojektowano specjalne pochylnie od strony miasta i peronów umożliwiające swobodny dostęp do przestrzeni obsługi podróżnych. Na dworcu znajdziemy również przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami toalety, a także szereg innych usprawnień, w tym m.in. tablice w alfabecie Braille’a, plany dotykowe dworca, ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących.

Dworzec po przebudowie będzie również bardziej ekologiczny i bezpieczny. Budynek zostanie ocieplony, a nowa stolarka o wysokich współczynnikach termoizolacyjności przyczyni się do ograniczenia strat energii cieplnej. Ponadto w  obiekcie, co jest standardem przy inwestycjach prowadzonych przez PKP S.A., zaprojektowano nowoczesne, energooszczędne oświetlenie w technologii LED wraz z automatyką sterującą oraz pompy ciepła. Dworzec planuje się wyposażyć także w system BMS (Building Management System) zarządzający instalacjami i urządzeniami, dzięki czemu możliwe będzie ograniczenie zużycia energii elektrycznej, cieplnej oraz wody. Dzięki montażowi nowoczesnych systemów – monitoringu, kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu oraz przeciwpożarowych – poprawi się bezpieczeństwo podróżnych i mienia.

Sporo zmian zajdzie w otoczeniu dworca we Władysławowie. W sąsiedztwie budynku zaprojektowano dwa parkingi oraz wiatę rowerową (niedaleko północnej elewacji dworca). Pierwszy z nich, istniejący już obecnie od strony południowej wzdłuż jezdni, zyska nową nawierzchnię (11 miejsc, w tym dwa dla osób z niepełnosprawnościami). Drugi powstanie w miejscu, gdzie przed remontem stały pawilony tymczasowe i pomieści około 20 samochodów osobowych. Ciekawostką jest zastosowanie na nim betonowych płyt ażurowych. Jest to rozwiązanie proekologiczne umożliwiające wnikanie wody bezpośrednio do gleby, tworzące przestrzeń bioaktywną, a także chroniące przed zalewaniem parkingu przy ponadnormatywnych opadach deszczu. W ramach inwestycji zostaną również zasadzone nowe drzewa i krzewy oraz uporządkowane tereny zielone. Pod częścią z nich zostanie wybudowany znacznych rozmiarów zbiornik retencyjny gromadzący deszczówkę, która w części będzie użytkowana m.in. do podlewania zieleni oraz spłukiwania dworcowych toalet.

Przebudowa dworca we Władysławowie będzie kosztowała 14,32 mln złotych brutto. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A., dokumentację projektową wykonała firma TPF Sp. z o.o. oraz TBiARCHITEKCI Sp. z o. o., a wykonawcą robót jest KAMARO Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą w Gdańsku. Planowany termin zakończenia inwestycji to pierwsza połowa 2023 roku.

Źródło: tekst PKP S.A., www.pkp.pl




Reklamy
GEO-Instruments Porr Wodociągi Miasta Krakowa SG Pam Geobrugg Keller Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję