YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wywiady


Przetarg na rozbudowę DK94 Modlnica – Giebułtów 2018-12-14
Wczoraj krakowski Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na zaprojektowanie i przebudowę odcinka drogi krajowej nr 94 Modlnica – Giebułtów. Droga będzie rozbudowana do parametrów drogi dwujezdniowej klasy GP. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”, 17-18.01.2019, Kraków 2019-01-17
W dniach 17-18 stycznia 2019 roku odbędzie się w Krakowie pod patronatem JM Rektora Politechniki Krakowskiej oraz Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej - V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”. Patronat Honorowy nad Konferencją sprawuje Prezes Wyższego Urzędu Górniczego.[...]


Postęp w inżynierii rodzi się w mostownictwie
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Kazimierzem Flagą, dr h.c.m. z Katedry Budowy Mostów i Tuneli Politechniki Krakowskiej, rektorem tej uczelni w latach 1996-2002.[...]


Raport „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”
Oddziaływanie ludzi na środowisko jest coraz większe. Liczba ludności przez ostatnie pół wieku wzrosła dwukrotnie: z 3,7 mld do 7,6 mld. Powoduje to, że zużycie surowców naturalnych wzrasta niewspółmiernie do możliwości regeneracyjnych Ziemi. Zwiększeniu ulega również ilość odpadów, które są nieprawidłowo zagospodarowane, co oznacza duże straty dla środowiska naturalnego. Odpowiedzią na te wyzwania jest gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ). Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”, gospodarka odpadami i zarządzanie surowcami są w Polsce nieefektywne. [...]


Krakowskie inwestycje kolejowe w ramach Krajowego Programu Kolejowego
Nowe perony w Bieżanowie, Prokocimiu i Mydlnikach to jedne z pierwszych efektów miliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w krakowskim węźle kolejowym. Nowe rozwiązania usprawniają komunikację w Małopolsce i jej stolicy. Za kilka miesięcy podróże w aglomeracji i przejazdach dalekobieżnych będą łatwiejsze.[...]



Projektowanie, wykonawstwo i technologie – kompleksowe usługi dla sektora infrastruktury

Rozmowa z Łukaszem Marcinkiewiczem, prezesem zarządu LH Engineering Sp. z o.o.
Mariusz Karpiński-Rzepa, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne



Łukasz Marcinkiewicz, prezes zarządu LH EngineeringJak w kilku słowach określiłby Pan rynek infrastruktury w Polsce?

Rynek budownictwa infrastrukturalnego w Polsce jest z jednej strony bardzo wymagający, a z drugiej bardzo ciekawy i atrakcyjny biznesowo. Po kilku latach oczekiwania na boom w budownictwie nareszcie możemy powiedzieć, że powoli ten obszar pokazuje swój potencjał. Nie będzie to na pewno tak spektakularne otwarcie jak przed Euro 2012, ale na pewno czeka nas interesujących 5–10 lat wzrostu wartości rynku budowlanego. Zauważamy też tendencję wzrostu wartości usług wykonawczych i materiałowych. To bardzo dobrze, gdyż oznacza to, że rynek powraca do równowagi. Przez ostatnie lata – wskutek stosowania kryterium najniższej ceny w przetargach publicznych – wartość usług wykonawczych i ceny materiałów budowlanych zostały mocno obniżone, często poniżej kosztów produkcji. Sami inwestorzy i wykonawcy bardzo dużo się nauczyli i widać to również w precyzyjniej opisanych przedmiotach zamówień i lepiej skonstruowanych ofertach.

Jakie są wyzwania i szanse na rynku? Czy to one wpłynęły na decyzję o założeniu firmy LH Engineering?


Z jednej strony klienci oczekują najwyższej jakości i profesjonalnej obsługi, a z drugiej strony rynek zamówień publicznych, na którym opiera się infrastruktura, stawia warunek najniższej ceny w przetargu. Nadal tak się dzieje, mimo zmian w Prawie Zamówień Publicznych, zobowiązujących zamawiającego do stosowania pozacenowych kryteriów przy wyborze oferty. Połączenie tych dwóch czynników jest dużym wyzwaniem, ale także szansą. Aby takie projekty mogły zakończyć się sukcesem, niezbędne jest zrozumienie specyfiki danego zamierzenia budowlanego oraz kompleksowe i indywidualne podejście do jego realizacji. Właśnie w tym upatrujemy szansę dla nas. Mając dużą wiedzę techniczną, możemy łączyć nasze produkty z usługami projektowymi, doradztwem technicznym czy badaniami laboratoryjnymi. Tym samym możemy tworzyć rozwiązania techniczne, które są dopasowane do potrzeb klienta. Właśnie te czynniki wpłynęły na naszą decyzję o powołaniu LH Engineering. To innowacyjne podejście do realizacji potrzeb klienta infrastrukturalnego. Chcemy stać się dla naszych klientów nie tylko preferowanym dostawcą materiałów budowlanych, chcemy też być dla nich partnerem biznesowym i technologicznym, szukającym optymalnych rozwiązań już od wstępnej fazy planowania projektu. Naszym celem jest wspieranie klienta na każdym etapie realizacji inwestycji, dzieląc się naszą wiedzą i wykorzystując nasz potencjał do zwiększenia efektywności kontraktu.

Co wyróżnia ofertę LH Engineering na rynku?


Wartość dla klientów tworzymy w kilku obszarach. Po pierwsze, współpracując z generalnym wykonawcą już na etapie przygotowywania oferty, optymalizujemy rozwiązania projektowe, tak aby wygenerować przewagę konkurencyjną. Jest to trudny proces i wymaga skomplikowanych obliczeń, rysunków i koordynowania opracowań projektowych z różnych branż, takich jak obiekty mostowe, oświetlenie, odwodnienie itd. Drugim obszarem budowania wartości jest przygotowywanie dokumentacji projektowej dla dróg lokalnych i inwestycji prywatnych. Edukujemy, jak układać nawierzchnię drogową czy parkingową, a z kolei zaangażowanie sprawdzonych podwykonawców daje gwarancję jakości i zapewnia poczucie komfortu zaangażowanym w projekt inwestorom.

Segment budownictwa drogowego w Polsce to konkurencyjny rynek. Jak zamierzają Państwo walczyć z silną konkurencją?


LH Engineering łączy w sobie doświadczenie projektowania i wykonawstwa drogowego z wiedzą technologiczną o materiałach budowlanych. To połączenie wiedzy i doświadczenia pozwala dostarczać klientom kompleksowe rozwiązania na każdym etapie inwestycji. Propozycje zawarte w przygotowywanych przez nas dokumentacjach projektowych zawsze są poparte badaniami laboratoryjnymi i polowymi. Dzięki temu możemy bezpiecznie przyjąć do realizacji najbardziej optymalne rozwiązania, które są faktycznie możliwe do wdrożenia. Dodatkowo specjalizujemy się w technologii nawierzchni z betonu cementowego, co jest swego rodzaju ekspercką dziedziną budownictwa drogowego. Chcemy kreować trendy technologiczne w tym zakresie, współpracując ze znanymi ośrodkami badawczymi i naukowymi. Jesteśmy przekonani, że kompleksowość oferty oraz odpowiedzialność za zaproponowane rozwiązania techniczne przekonają zarówno generalnych wykonawców, jak i inwestorów do współpracy z LH Engineering.

Dziękuję za rozmowę.


Zdjęcie: Lafarge



Reklamy
PAM Sitech Keller Budimex Soletanche Aarsleff MPWiK Kraków Amago
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję