















Katowicki Oddział GDDKiA podpisał umowę z firmą Budimex na realizację 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bieruń. Kierowcy pojadą tym odcinkiem S1 w IV kwartale 2025 r. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


25 czerwca 2022 r. konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. oraz Budimex S.A. oddało do użytku 12-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S14, od węzła Łódź Lublinek do węzła Aleksandrów Łódzki, stanowiącej południowy fragment zachodniej obwodnicy Łodzi.[...]
Projekt FALOCHRONY
Projekt Falochrony, a dokładniej Modernizacja układu falochronów osłonowych w Porcie Północnym w Gdańsku, był realizowany przez konsorcjum firm PORR SA, Rover Maritime SL i Roverpol Sp. z o.o. dla Urzędu Morskiego w Gdyni w okresie od grudnia 2018 r. do sierpnia 2021 r.
mgr inż. Łukasz Małkiewicz, dyrektor projektu Falochrony, PORR SA
mgr inż. Łukasz Małkiewicz, dyrektor projektu Falochrony, PORR SA


Roboty swoim zakresem objęły:
- remont istniejącego falochronu wyspowego,
- budowę nowego falochronu osłonowego o długości 853,0 m na przedłużeniu istniejącego falochronu wyspowego,
- budowę ptasiej platformy, zlokalizowanej pomiędzy istniejącym falochronem wyspowym a jego wydłużeniem,
- budowę nowego falochronu osłonowego wschodniego o długości 826,0 m.
Jednym z kluczowych elementów projektu była prefabrykacja wielkogabarytowych skrzyń. Od października 2019 r. do sierpnia 2020 r. (11 miesięcy) wykonaliśmy 38 skrzyń, w tym do przebudowy szalunku ślizgowego. Średni czas prefabrykacji jednej skrzyni wyniósł ok. 8,7 dnia, przy czym najszybszy cykl zamknął się w czasie 5,2 dnia. Każdy z cykli wykonywany był nieprzerwanie.
Wszystkie skrzynie prefabrykowane w Porcie wewnętrznym w Gdańsku zaholowaliśmy na miejsce wbudowania w Porcie Północnym i ustawiliśmy, otrzymując rdzeń budowli falochronu oraz front dla kolejnych zakresów robót.
Ustawienie skrzyń poprzedzone było wymianą gruntu oraz starannym przygotowaniem podłoża. Wykonaliśmy ok. 400 tys. m3 robót czerpalnych oraz 220 tys. m3 prac zasypowych. Na skrzyniach oraz grodzy ptasiej platformy przy użyciu 25 tys. m3 betonu wykonaliśmy nadbudowę żelbetową, wyposażoną w łamacz składający się z 505 prefabrykatów o masie 25–30 t. Wzdłuż falochronu oraz za jej głowicą wykonaliśmy skarpy rozpraszacza zwieńczone prawie 700 tys. t kamienia oraz 18 tys. gwiazdobloków o masie 5 i 8 t.
Dzięki współpracy oraz dużemu zaangażowaniu zespołu realizacyjnego, zamawiającego, podwykonawców, dostawców i kooperantów prace zostały ukończone w terminie.
Obecnie nasz zespół hydrotechniczny kontynuuje pracę w Porcie Północnym. W ramach kolejnej umowy z Urzędem Morskim w Gdyni wykonujemy zadanie Przebudowa wraz z robotami rozbiórkowymi Falochronu Północnego Wyspowego w Porcie Północnym.
- remont istniejącego falochronu wyspowego,
- budowę nowego falochronu osłonowego o długości 853,0 m na przedłużeniu istniejącego falochronu wyspowego,
- budowę ptasiej platformy, zlokalizowanej pomiędzy istniejącym falochronem wyspowym a jego wydłużeniem,
- budowę nowego falochronu osłonowego wschodniego o długości 826,0 m.
Jednym z kluczowych elementów projektu była prefabrykacja wielkogabarytowych skrzyń. Od października 2019 r. do sierpnia 2020 r. (11 miesięcy) wykonaliśmy 38 skrzyń, w tym do przebudowy szalunku ślizgowego. Średni czas prefabrykacji jednej skrzyni wyniósł ok. 8,7 dnia, przy czym najszybszy cykl zamknął się w czasie 5,2 dnia. Każdy z cykli wykonywany był nieprzerwanie.
Wszystkie skrzynie prefabrykowane w Porcie wewnętrznym w Gdańsku zaholowaliśmy na miejsce wbudowania w Porcie Północnym i ustawiliśmy, otrzymując rdzeń budowli falochronu oraz front dla kolejnych zakresów robót.
Ustawienie skrzyń poprzedzone było wymianą gruntu oraz starannym przygotowaniem podłoża. Wykonaliśmy ok. 400 tys. m3 robót czerpalnych oraz 220 tys. m3 prac zasypowych. Na skrzyniach oraz grodzy ptasiej platformy przy użyciu 25 tys. m3 betonu wykonaliśmy nadbudowę żelbetową, wyposażoną w łamacz składający się z 505 prefabrykatów o masie 25–30 t. Wzdłuż falochronu oraz za jej głowicą wykonaliśmy skarpy rozpraszacza zwieńczone prawie 700 tys. t kamienia oraz 18 tys. gwiazdobloków o masie 5 i 8 t.
Dzięki współpracy oraz dużemu zaangażowaniu zespołu realizacyjnego, zamawiającego, podwykonawców, dostawców i kooperantów prace zostały ukończone w terminie.
Obecnie nasz zespół hydrotechniczny kontynuuje pracę w Porcie Północnym. W ramach kolejnej umowy z Urzędem Morskim w Gdyni wykonujemy zadanie Przebudowa wraz z robotami rozbiórkowymi Falochronu Północnego Wyspowego w Porcie Północnym.

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.