YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


PORR podpisał umowę na roboty drogowe na obwodnicy Wałcza
3 czerwca GDDKiA podpisała umowę ze spółką PORR na dokończenie robót na trasie głównej obwodnicy Wałcza w ciągu drogi ekspresowej S10. Wartość umowy to 87,3 mln zł. [...]

Uponor Infra – renowacja wodociągu na terenie szkód górniczych




Konferencja „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, 09.09.2020, Warszawa 2020-09-09
Instytut Badawczy Dróg i Mostów serdecznie zaprasza do udziału w konferencji „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, która odbędzie się w dniu 9 września 2020 roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Nawierzchnie betonowe a zrównoważone budownictwo
Pierwsze polskie doświadczenia z budową nawierzchni betonowych miały miejsce ok. sto lat temu. Od ponad wieku nie zmieniły się także podstawowe zasady produkcji betonu. Niemniej w budownictwie drogowym i mostowym dzięki betonom nowej generacji można dziś stosować rozwiązania, które do tej pory były nieosiągalne. Wysoka trwałość betonu oraz coraz większa wiedza i doświadczenie wykonawców sprawiają, że na polskich drogach spotyka się go coraz częściej.[...]


Badania powietrza gruntowego dla celów oceny zagrożeń
Obecnie obowiązujące przepisy prawa środowiskowego obligują do przeprowadzenia oceny występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska w procesie uzgadniania sposobu remediacji. [...]



Próby obciążeniowe estakady na S7

Wczoraj rozpoczęły się próbne obciążenia największej estakady budowanej na drodze S7 Lubień – Rabka-Zdrój. Są to obciążenia statyczne. Dzisiaj wykonywane będą obciążenia dynamiczne sprawdzające odpowiednie parametry obiektu.



 Próby estakady, fot. GDDKiA O/Kraków Próby estakady, fot. GDDKiA O/Kraków
Estakada w Skomielnej Białej ma długość 1 km i 49 m wysokości nad terenem w najwyższym miejscu. Są to dwa równoległe obiekty po dwa pasy ruchu.

Próbne obciążenie - po co to robimy?


Próbne obciążenia pozwalają przebadać sztywność konstrukcji na podstawie pomiarów ugięć ustroju nośnego, a także stabilność podpór na podstawie pomiarów wielkości ich osiadań.

Ciężarówki niezbędne


Do obciążania obiektu używane są samochody ciężarowe czteroosiowe o masie każdego ok. 32 t w liczbie 8 szt.

W celu sprawdzenia zachowania konstrukcji samochody ciężarowe ustawia się ściśle określonych miejscach w taki sposób, aby wygenerować maksymalne siły pozwalające sprawdzić zachowanie obiektu.

Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Kraków





Reklamy
Keller Wodociągi Miasta Krakowa Noe Geobrugg Eurovia Palisander Luxo PPI Chrobok
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję