Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa kolejny etap Przekopu Mierzei
Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Prace przygotowawcze dla KDP na odc. Sieradz – Poznań

14 stycznia spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała umowę na studium wykonalności dla 170-kilometrowego odcinka Kolei Dużych Prędkości między Sieradzem a Poznaniem.



  Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/
Inwestycja jest częścią tzw. „igreka”, czyli linii łączącej Warszawę, Łódź, Poznań i Wrocław. Kontrakt został podpisany z konsorcjum firm BBF, IDOM i Arcadis. Wartość umowy to 42,9 mln zł.

Umowa dotyczy przygotowania Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ), czyli niezbędnej dokumentacji przedprojektowej, dla linii kolejowej Sieradz – Kalisz – Pleszew – Poznań. Większość tego odcinka, czyli tzw. szprychy nr 9, znajduje się na terenie województwa wielkopolskiego. Dzięki tej inwestycji pociągi między Sieradzem i Poznaniem będą jeździć z prędkością do 250 km/h. Przyjęta dla tego odcinka prędkość projektowa to jednak 350 km/h i do takiej wartości będzie można w przyszłości podnieść prędkość maksymalną bez przebudowy torowiska i zmiany geometrii łuków.

- Koleje Dużych Prędkości budowane w ramach CPK to skok cywilizacyjny dla polskiej infrastruktury kolejowej. Dzięki tej inwestycji Wielkopolska dołącza do regionów Polski, które będą beneficjentami tych przedsięwzięć. Ten projekt powinien być gotowy już dawno, ale niestety 10 lat temu przygotowania do budowy „igreka”, czyli linii łączącej Warszawę, Łódź, Poznań i Wrocław, zostały przerwane. Dzisiaj nadrabiamy zaległości sprzed lat i to jest bardzo dobra wiadomość dla pasażerów z regionu i całego kraju –
powiedział wiceminister infrastruktury Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK.


Po wybudowaniu tego odcinka przejazd koleją między Warszawą a Poznaniem potrwa zaledwie 1 godz. 55 min (dzisiaj taka podróż pociągiem zajmuje ok. 3 godz.). Ze stolicy do Kalisza będzie można dojechać w 1 godz. 20 min (zamiast ok. 3 godz. obecnie). Skrócą się także czasy przejazdu z Poznania do Kalisza do 35 min (dziś 1,5 godz.) oraz z Poznania do Łodzi do 1 godz. 10 min (teraz ok. 3 godz.). Do Centralnego Portu Komunikacyjnego pasażerowie dojadą z Poznania w 1 godz. i 40 min.

- Prace przygotowawcze STEŚ trwają już dla prawie 1200 km nowych tras kolejowych. Krok po kroku Program CPK staje się rzeczywistością. Celem podpisanej umowy jest opracowanie specjalistycznej dokumentacji na potrzeby projektowe wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu. Ten etap jest kluczowy, także z punktu widzenia mieszkańców, których będziemy pytać o zdanie np. o warianty przebiegów kolejowych. Im staranniej przeprowadzimy ten etap, tym efekt końcowy będzie lepszy dla pasażerów i dla mieszkańców –
stwierdził prezes spółki CPK Mikołaj Wild.


W ramach STEŚ wykonawca dostarczy spółce CPK m.in. prognozy ruchu, a także analizy, m.in. techniczne, środowiskowe i wielokryterialne. Czas na przygotowanie tzw. wariantu inwestorskiego, który będzie stanowił załącznik do wniosku o decyzję środowiskową, to 12 miesięcy.

W zakres umowy wchodzą także m.in. badania geologiczne wraz z dokumentacją i mapy do celów projektowych. Jak wynika z harmonogramu, pierwsze roboty budowlane na odcinku Sieradz – Poznań mają ruszyć na przełomie 2024 i 2025 r. Zakończenie prac planowane jest na przełomie 2028 i 2029 r.

Program Kolejowy CPK #KolejNaPolske przewiduje na terenie województwa wielkopolskiego budowę ok. 220 km nowych linii kolejowych i modernizację przez PKP Polskie Linie Kolejowe 530 km linii istniejących. Dotychczas spółka CPK opracowywała studia wykonalności STEŚ dla ośmiu kolejowych inwestycji o łącznej długości ok. 1 000 km. Po podpisaniu umowy na odcinek Sieradz – Poznań ta liczba wzrosła do prawie 1 200 km. W ciągu najbliższych tygodni spółka planuje podpisanie kolejnych kontraktów.

Źródło: tekst Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/
 




Reklamy
SG Pam Geobrugg Keller Wodociągi Miasta Krakowa Soletanche GEO-Instruments Porr
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję