






Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Prace na stacji Oświęcim
Na stacji Oświęcim budowane są nowe perony z przejściem podziemnym i windami. Przebudowa stacji, to ważna inwestycja realizowana przez Polskie Linie Kolejowe na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice.


Na stacji Oświęcim jesienią podróżni skorzystają z nowych peronów. Zamontowane będą wiaty i ławki. Przewidziano tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Istotnym udogodnieniem dla podróżnych będą windy przy wejściach na perony oraz w nowym przejściu podziemnym. Trasa pod torami zapewni dostęp do peronów i lepszą komunikację z dwóch stron miasta. Przejście o długości 133 m zastąpi kładkę nad torami i zwiększy bezpieczeństwo.
Prace na stacji Oświęcim obejmują m.in. perony i przejście podziemne oraz 11 torów. Roboty poprzedziła rozbiórka starych elementów, wykonana w ubiegłym roku. Już przygotowano konstrukcje podstawowe dwóch nowych peronów. Widać fundamenty wiat. Budowane są kolejne segmenty przejścia podziemnego. Ekipy wykonawcy wykonują prace zbrojarskie i żelbetowe.
Modernizacja stacji w Oświęcimiu, to nie tylko teren ważny dla podróżnych. Prace obejmują tory i odwodnienie, sieć trakcyjną oraz obiekty inżynieryjne i drogi w obrębie stacji. W obszarze bezpieczeństwa zakres prac dotyczy urządzeń telekomunikacyjnych i sterowania ruchem kolejowym. Kończy się budowa nowej nastawni dla obsługi ruchu kolejowego. Prace obejmują m.in. roboty instalacyjne, tynkarskie i malarskie.
Dostępniejsza kolej i krótsze podróże z Małopolski na Śląsk
Dzięki inwestycji PLK na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice, podróżni mają ułatwiony dostęp do pociągów. Są nowe perony m.in. w Chrzanowie, Chełmku i Gorzowie. Lepszy dostęp do kolei zapewniają nowe perony na stacji Brzeszcze Jawiszowice oraz na przystankach Jawiszowice Jaźnik, Kaniów i Dankowice. Obiekty są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Po zakończeniu wszystkich prac na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice, wyższy standard obsługi będzie na 10 stacjach i przystankach.
Oprócz zwiększenia dostępności i komfortu podróżnych, efektem prac na linii Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice (nr 93), będą krótsze i bezpieczniejsze podróże m.in. z Trzebini do Oświęcimia i na Śląsk. Przebudowa zapewni atrakcyjne przejazdy pociągiem oraz transport ładunków. Zmodernizowana trasa umożliwi efektywniejsze wykorzystanie ekologicznego potencjału kolei w przewozach krajowych i międzynarodowych.
Inwestycje PLK na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice wchodzą w skład projektu za ponad 800 mln zł netto: „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice”, współfinansowanego z (POIiŚ 5.1-12). Dofinansowanie unijne wynosi ponad 686 mln zł netto. Zakończenie planowane jest w IV kwartale 2023 r.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Prace na stacji Oświęcim obejmują m.in. perony i przejście podziemne oraz 11 torów. Roboty poprzedziła rozbiórka starych elementów, wykonana w ubiegłym roku. Już przygotowano konstrukcje podstawowe dwóch nowych peronów. Widać fundamenty wiat. Budowane są kolejne segmenty przejścia podziemnego. Ekipy wykonawcy wykonują prace zbrojarskie i żelbetowe.
Modernizacja stacji w Oświęcimiu, to nie tylko teren ważny dla podróżnych. Prace obejmują tory i odwodnienie, sieć trakcyjną oraz obiekty inżynieryjne i drogi w obrębie stacji. W obszarze bezpieczeństwa zakres prac dotyczy urządzeń telekomunikacyjnych i sterowania ruchem kolejowym. Kończy się budowa nowej nastawni dla obsługi ruchu kolejowego. Prace obejmują m.in. roboty instalacyjne, tynkarskie i malarskie.
Dostępniejsza kolej i krótsze podróże z Małopolski na Śląsk
Dzięki inwestycji PLK na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice, podróżni mają ułatwiony dostęp do pociągów. Są nowe perony m.in. w Chrzanowie, Chełmku i Gorzowie. Lepszy dostęp do kolei zapewniają nowe perony na stacji Brzeszcze Jawiszowice oraz na przystankach Jawiszowice Jaźnik, Kaniów i Dankowice. Obiekty są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Po zakończeniu wszystkich prac na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice, wyższy standard obsługi będzie na 10 stacjach i przystankach.
Oprócz zwiększenia dostępności i komfortu podróżnych, efektem prac na linii Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice (nr 93), będą krótsze i bezpieczniejsze podróże m.in. z Trzebini do Oświęcimia i na Śląsk. Przebudowa zapewni atrakcyjne przejazdy pociągiem oraz transport ładunków. Zmodernizowana trasa umożliwi efektywniejsze wykorzystanie ekologicznego potencjału kolei w przewozach krajowych i międzynarodowych.
Inwestycje PLK na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice wchodzą w skład projektu za ponad 800 mln zł netto: „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice”, współfinansowanego z (POIiŚ 5.1-12). Dofinansowanie unijne wynosi ponad 686 mln zł netto. Zakończenie planowane jest w IV kwartale 2023 r.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.