Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Prace na linii Łódź Kaliska – Zgierz

Nowy peron i mijanka na przystanku Zgierz Północ usprawnią podróże. Na stacji Zgierz bezpieczeństwo zapewni podziemne przejście i windy. Inwestycja o wartości ponad 360 mln zł realizowana jest przez PLK ze środków budżetowych i RPO województwa łódzkiego.



 
Na przystanku Zgierz Północ budowana jest mijanka, która pozwoli na przejazd większej liczby pociągów na jednotorowym odcinku Zgierz – Ozorków – Kutno. Rozpoczęła się budowa drugiego peronu obok peronu nr 1. Wykonawca ustawił betonowe konstrukcje. Po ułożeniu nawierzchni zamontowane będą ławki i wiaty oraz oznakowanie i oświetlenie. Pasażerowie skorzystają z nowego obiektu w lipcu.

Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów na stacji Zgierz. Cztery windy ułatwią obsługę szczególnie osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Budowane jest przejście podziemne, które zastąpi drogę w poziomie szyn. Wykonano już większą część betonowej konstrukcji. Są szyby dwóch wind. Wykonawca pracuje od strony dworca oraz na peronie nr 2.

Przebudowywane perony to dla podróżnych wygodniejszy dostęp do wagonów. Przewidziano jasne oświetlenie, czytelną informację pasażerską i wyraźne oznakowanie oraz ławki i wiaty.
 
Wiadukty kolejowe, bezpieczniej i sprawniej nie tylko dla pociągów

Wyższe i szersze wiadukty zapewnią bezpieczne przejazdy pociągów oraz sprawniejszą komunikację drogową. Między Łodzią Kaliską a Zgierzem oraz dalej w stronę Kutna przebudowywane są cztery wiadukty kolejowe. Na dwutorowej linii w Zgierzu nad ul. Długą i ul. Łódzką pociągi jeżdżą jednym torem, na drugim zmieniają się konstrukcje betonowych obiektów.

Przy ul. Łódzkiej środkowe filary zostały usunięte, wzmocnione są przyczółki wiaduktu. Teraz powstają nowe przęsła i tzw. płyta główna dla toru m.in. do Elektrowni Zgierz. Będzie miejsce na trasę pieszo-rowerową. Nad ul. Długą jest już betonowa konstrukcja wiaduktu. Wykonawca przygotowuje kolejne elementy.

Na jednotorowej linii między Zgierzem a Ozorkowem przebudowywany jest wiadukt nad ul. Szczawińską. Będzie to nowa szersza konstrukcja. Takie rozwiązanie umożliwi poprowadzenie dwupasmowej jezdni, chodnika oraz ścieżki pieszo-rowerowej. Konstrukcja wiaduktu nad ul. Ozorkowską zostanie odmalowana i pokryta powłoką antykorozyjną.

Ze względu na zakres prac przy wiaduktach, przygotowano zmienioną organizację ruchu. Informacje są przekazywane z wyprzedzeniem przez zarządcę drogi oraz PLK. Na czas prac przy wiadukcie nad ul. Szczawińską dla komunikacji miejskiej wykonano tymczasowy przejazd w sąsiedztwie przystanku Zgierz Jaracza.

Z Łodzi do Kutna po nowych torach


Modernizacja kolei w Zgierzu jest elementem przebudowy trasy z Łodzi do Kutna na odcinkach Łódź Kaliska – Zgierz i Zgierz – Ozorków w ramach dwóch projektów łącznie o wartości ponad 360 mln zł. Wymieniane są tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. Po modernizacji, w 2022 r. pociągi pasażerskie relacji Łódź Kaliska – Zgierz – Ozorków przyspieszą ze 100 km/h do 120 km/h, a towarowe z 60 km/h do 100 km/h.

Inwestycja na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz jest prowadzona w ramach projektu „Wykonanie prac projektowych i robót budowlanych na liniach kolejowych nr 15, 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz od km 56,773 do km 66,664 linii kolejowej nr 15 i od km 12,980 do km 14,204 linii kolejowej nr 16”. Prace zakończą się do 2022 roku. Projekt za 229 mln zł netto jest finansowana z budżetu.

Inwestycja na odcinku Zgierz – Ozorków to projekt. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 16 Łódź Widzew – Kutno na odcinku Zgierz – Ozorków” o wartości 172,8 mln netto, dofinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 w kwocie 143,3 mln zł. Prace zaplanowano do końca 2021.

Tekst i zdjęcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.




Reklamy
Soletanche Keller GEO-Instruments Porr Geobrugg SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa Optem
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję