REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Prace na linii kolejowej Zamość Szopinek – Hrubieszów

Nowe szyny i podkłady montuje specjalistyczna maszyna PUN między Zamościem a Hrubieszowem (LK72). Inwestycja o wartości ok. 10 mln zł, realizowana jest przez PLK ze środków własnych.

 
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Specjalna maszyna PUN, czyli pociąg do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej zdemontowała 10 kilometrów starego toru między stacjami Zamość Szopinek a Hrubieszowem i w jego miejscu ułożyła nowe podkłady i szyny. Do końca tygodnia PUN wykona prace na ostatnim 2,5-kilometrowym odcinku linii. Roboty metodą „tradycyjną” zajęłyby ponad miesiąc, a maszyna PUN wykona je łącznie w 10 dni.

– Efektywnie wykorzystywane środki własne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zapewniają lepsze parametry techniczne linii kolejowych. Prace na linii numer 72 to zapowiedź dogodniejszych podróży między Hrubieszowem a Zamościem. Takimi działaniami zwiększamy rolę kolei, jako sprawnego i ekologicznego środka transportu w codziennych i okazjonalnych podróżach –
powiedział Piotr Kaliszewski, asystent wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela.

Na części trasy, wykonawca wykorzystał staro użyteczne szyny i podkłady, pozyskane po modernizacji linii kolejowej Otwock – Lublin Główny (LK7). Wymieniono już ponad 19 000 podkładów, z czego 11 200 stanowiły materiały z linii na Lublin.

Po wymianie podkładów i szyn na szlak wyjedzie oczyszczarka tłucznia. Nowe szyny będą zgrzewane, a tor ustabilizowany. Klasyczne połączenie szyn między Zamościem a Hrubieszowem zostanie zastąpione bezstykowym, co zmniejszy oddziaływanie linii na otoczenie, zredukuje poziom hałasu i wibracji. Podróże będą cichsze i bardziej komfortowe.

Dzięki inwestycji PLK, planowane jest skrócenie podróży na modernizowanym szlaku o ok. 10 minut. Teraz pociągi pasażerskie jadą z prędkością 60 km/h, po wymianie torów planowane jest przyśpieszenie o 20 km/h. Dla pociągów towarowych maksymalna prędkość wynosi 50 km/h, po modernizacji będzie o 10 km/h wyższa.

Prace prowadzone z budżetu własnego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok 10 mln zł. Roboty mają zakończyć się w IV kwartale 2022 r.
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA