Prace na linii kolejowej Mielec – Padew
Lepsze możliwości podróży koleją na Podkarpaciu zapewni powrót pociągów na trasę z Mielca do Padwi. Rozpoczynają się prace na odcinku, który wydłuży przywrócone w 2021 r. połączenie Mielec – Dębica.
– Cieszę się, że realizowane są kolejne inwestycje mające znaczący wpływ na rozwój, zwiększenie dostępności i atrakcyjności regionu. Reaktywacja odcinka trasy z Mielca do Padwi to projekt niezwykle istotny z punktu widzenia mieszkańców północnej części naszego województwa i ważny krok w kierunku unowocześnienia podkarpackiej kolei – mówi Ewa Leniart, Wojewoda Podkarpacki.
– Po modernizacji torów myślę, że liczba pociągów pasażerskich znacznie się zwiększy, zarówno tych regionalnych jak i dalekobieżnych, bo takie deklaracje też już padały. Z końcem nowego roku ma być gotowe drugie przejście podziemne w Mielcu więc bezpieczeństwo będzie jeszcze większe. Chcę podkreślić także znaczenie gospodarcze szczególnie tego odcinka Mielec – Padew Narodowa, który łączy się z linią LHS. Gdy dodamy do tego remont linii Padew – Wola Baranowska i rozbudowę terminali przeładunkowych w Woli Baranowskiej tworzy nam się pełny obraz tego przedsięwzięcia, które będzie miało olbrzymie znacznie dla potencjału gospodarczego tego regionu – mówi Władysław Ortyl, Marszałek Woj. Podkarpackiego.
– Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., realizowane w ramach Krajowego Programu Kolejowego zwiększają dostępność i znaczenie kolei na Podkarpaciu. Dzięki przedsięwzięciu, po 12 latach wróciły pociągi pasażerskie na trasę Mielec – Dębica. Kolejne zadanie zapewni wznowienie połączeń kolejowych z Mielca do Padwi. Powstaną nowe możliwości komunikacji, które poprawią poziom życia mieszkańców. Lepsze warunki będą także w przewozach towarów – powiedział Piotr Majerczak, Członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Chorzelów, Jaślany, Tuszów Narodowy – wygodny dostęp do pociągów
Na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy podróżni wygodnie wsiądą do pociągów. Wybudowane zostaną nowe, odpowiednio wyższe perony. Przewidziano jasne oświetlenie oraz wiaty i ławki. Podróże ułatwią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, z szerokimi dojściami, zabezpieczonymi barierkami. Ułatwieniem dla podróżnych niewidomych i niedowidzących będą ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze.
Nowy wiadukt w Mielcu – korzystne rozwiązanie komunikacyjne
Nowy wiadukt drogowy w Mielcu przy ul. Sienkiewicza zapewni bezkolizyjną komunikację. Obiekt zastąpi dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziome szyn. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i znacznie usprawni komunikację drogową w mieście.
Przygotowanie odcinka Padew – Mielec do ruchu pociągów przewidziano do końca bieżącego roku. Zakończenie wszystkich prac, w tym przy budowie wiaduktu drogowego, zaplanowano w I kwartale 2023 r.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl