YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Prace na linii Częstochowa – Zawiercie

Modernizacja „Wiedenki” prowadzona przez PLK skróci czas przejazdu na linii Częstochowa – Zawiercie. Inwestycja warta jest 380 mln zł i współfinansowana z unijnego POIiŚ 2014-2020.



     Zdjęcie: Katarzyna Głowacka, PKP PLK
Perony w stacji Myszków oraz na przystankach Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód oraz Zawiercie Borowe Pole są już podwyższone, co ułatwia podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Mają nowe oświetlenie oraz są wyposażone w wiaty, ławki, gabloty informacyjne. Obiekty są także dostosowane do obsługi osób o ograniczonej mobilności. Bezpieczne dojście na perony zapewnią przejścia podziemne z monitoringiem na stacji Myszków oraz na przystanku Myszków Mrzygłód. Na modernizowanej trasie wymieniono jeden z dwóch torów od Zawiercia do Myszkowa oraz sieć trakcyjną. W stacji Myszków zbudowano też nowe rozjazdy.

Nowe tory między Porajem a Częstochową


Prace postępują także na linii między Porajem a Częstochową. Na ukończeniu są prace przy torze i sieci trakcyjnej na 17-kilometrowym odcinku. W Częstochowie Raków i Korwinowie modernizowane są perony. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują nową nastawnię w stacji Poraj, nowoczesne urządzenia zwiększą poziom bezpieczeństwa ruch kolejowego.

W trzecim kwartale tego roku remontowany będzie też odcinek Myszków – Poraj wraz z przystankami Myszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko i Masłońskie Natalin.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. obejmuje wymianę ok. 88 km torów i sieci trakcyjnej. Nowe rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem zapewnią sprawny przejazd pociągów. Zaplanowano rewitalizację 34 obiektów inżynieryjnych, w tym remont i przebudowę 20 mostów i 2 wiaduktów. Wybudowana będzie na nowo przeprawa nad rzeką Stradomką. Poziom bezpieczeństwa na linii zwiększy modernizacja 15 przejazdów kolejowo- drogowych.

Krótsze podróże od Zawiercia do Częstochowy


Efektem inwestycji na „Wiedence” będzie nie tylko zwiększenie komfortu obsługi podróżnych i zapewnienie dostępu do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Skróci się czas przejazdu z Częstochowy do Zawiercia o około 10 minut. Pociągi pojadą szybciej - prędkość wzrośnie ze 120 do 160 km/h.

Wartość modernizacji odcinka od Zawiercia do Częstochowy wynosi 380 mln zł. Finansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na III kwartał 2020 r.

Tekst i zdjęcie: Katarzyna Głowacka, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
DCS Geobrugg Uponor Basf MPWiK Kraków PAM Soletanche Llloyd Acoustics
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję