YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Prace kolejowe w Łowiczu

W Łowiczu powstają nowe perony z windami. W Mysłakowie modernizowany jest drugi peron. Inwestycje Polskich Linii Kolejowych na linii kolejowej Poznań – Warszawa zwiększą komfort podróżnych. Wartość projektu to ok. 2 mld zł.



Peron w Łowiczu, fot. PKP PLKW Łowiczu kończy się budowa 400 metrowego peronu nr 1. Stoi już konstrukcja nowej wiaty. Wykonawca rozpoczyna montaż zadaszenia. Peron będzie miał ledowe oświetlenie. Antypoślizgowa nawierzchnia jest zaopatrzona w elementy ułatwiające poruszanie się osobom niedowidzącym i niewidomym. Pasażerowie, mający trudności z mobilnością będą mogli skorzystać z windy. Podobnie będzie wyglądał drugi peron.


Dla podróżnych w miejscu kładki budowane jest przejście podziemne. Będzie dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Prace zakończą się w 2020 r.


Widać już potężne konstrukcje wiaduktu drogowego, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy na ul. 3 Maja. Są już 3 podpory i pochylnia, którą na wiadukt wjadą rowerzyści i osoby na wózkach.

Rozpoczęła się budowa nasypu pod jezdnie i chodniki.


Na stacji trwają także roboty torowe i sieciowe. Powstaje budynek lokalnego centrum sterowania. Dzięki nowoczesnym urządzeniom komputerowym, umieszczonych w budynku, dyżurni ruchu będą mogli bezpiecznie i sprawnie prowadzić ruch pociągów.

W Mysłakowie rozpoczęła się modernizacja drugiego peronu. Już od października 2018 r. podróżni korzystają z nowego peronu nr 1. Wysoka na 76 cm i długa na 200 m platforma zapewnia łatwiejszy dostęp do pociągów. Peron o antypoślizgowej nawierzchni ma ledowe oświetlenie i został wyposażony w dwie wiaty, ławki i tablice informacyjne. Pochylnia ułatwia osobom o ograniczonych możliwościach poruszania dojście do pociągów. Specjalne ścieżki naprowadzające pomagają osobom niedowidzącym i niewidomym poruszać się po peronie.

Na 14-kilometrowym szlaku Jackowice – Żychlin wykorzystywany jest jeden nowy tor. Prace toczą się przy drugim torze. Podobnie jest na szlaku Bednary – Łowicz. W tym roku zaczną się również prace torowe na szlaku Sochaczew – Bednary.

Warta ponad 2 mld zł modernizacja trasy między Poznaniem a Warszawą planowana jest do końca 2020 r. Dla wszystkich pasażerów przebudowane stacje i przystanki będą wygodniejsze i przystępniejsze. Modernizacja torów, sieci trakcyjnej i obiektów inżynieryjnych zwiększy możliwości linii i pozwoli na przejazd większej liczby pociągów. Projekt zapewni sprawniejszy ruch regionalny i międzyregionalny. Przebudowa układów torowych stacji zapewni także sprawną obsługę 750 m pociągów towarowych i stworzy lepsze warunki dla przewozów cargo.
Nowoczesne urządzenia, lokalne centra sterowania, nowe bezkolizyjne skrzyżowania i przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększą poziom bezpieczeństwa.


Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” współfinansowany jest przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.


Tekst i zdjęcie: Zbigniew Wolny, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Soletanche DCS PAM Uponor MPWiK Kraków Basf Llloyd Acoustics Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję