YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wyniki ekspertyzy A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie
Zakończyła się aktywność chemiczna materiałów wykorzystanych do wykonania podbudowy autostrady A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie, która przyczyniła się do powstania nierówności nawierzchni trasy. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




XIII Świąteczna Konferencja Naukowo-Techniczna PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019, 11-12.12.2019, Kraków 2019-12-11
nbi med!a oraz Infrastruktura Komunikacyjna Sp. z o.o. serdecznie zapraszają do udziału w XIII Świątecznej Konferencji Naukowo-Technicznej „PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019”, która odbędzie się w dniach 11-12 grudnia 2019 r. w Krakowie w Centrum Dydaktyki AGH. Dzień przed konferencją, 10 grudnia 2019 r. odbędą się warsztaty z zakresu projektowania przepustów i przejść dla zwierząt w infrastrukturze komunikacyjnej.[...]


Profesora Jana Biliszczuka poznałem…
[...]


Fundamenty na palach
Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Wydrążono jedną nitkę tunelu pod Luboniem
Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]



Prace kolejowe w Łowiczu

W Łowiczu powstają nowe perony z windami. W Mysłakowie modernizowany jest drugi peron. Inwestycje Polskich Linii Kolejowych na linii kolejowej Poznań – Warszawa zwiększą komfort podróżnych. Wartość projektu to ok. 2 mld zł.



Peron w Łowiczu, fot. PKP PLKW Łowiczu kończy się budowa 400 metrowego peronu nr 1. Stoi już konstrukcja nowej wiaty. Wykonawca rozpoczyna montaż zadaszenia. Peron będzie miał ledowe oświetlenie. Antypoślizgowa nawierzchnia jest zaopatrzona w elementy ułatwiające poruszanie się osobom niedowidzącym i niewidomym. Pasażerowie, mający trudności z mobilnością będą mogli skorzystać z windy. Podobnie będzie wyglądał drugi peron.


Dla podróżnych w miejscu kładki budowane jest przejście podziemne. Będzie dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Prace zakończą się w 2020 r.


Widać już potężne konstrukcje wiaduktu drogowego, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy na ul. 3 Maja. Są już 3 podpory i pochylnia, którą na wiadukt wjadą rowerzyści i osoby na wózkach.

Rozpoczęła się budowa nasypu pod jezdnie i chodniki.


Na stacji trwają także roboty torowe i sieciowe. Powstaje budynek lokalnego centrum sterowania. Dzięki nowoczesnym urządzeniom komputerowym, umieszczonych w budynku, dyżurni ruchu będą mogli bezpiecznie i sprawnie prowadzić ruch pociągów.

W Mysłakowie rozpoczęła się modernizacja drugiego peronu. Już od października 2018 r. podróżni korzystają z nowego peronu nr 1. Wysoka na 76 cm i długa na 200 m platforma zapewnia łatwiejszy dostęp do pociągów. Peron o antypoślizgowej nawierzchni ma ledowe oświetlenie i został wyposażony w dwie wiaty, ławki i tablice informacyjne. Pochylnia ułatwia osobom o ograniczonych możliwościach poruszania dojście do pociągów. Specjalne ścieżki naprowadzające pomagają osobom niedowidzącym i niewidomym poruszać się po peronie.

Na 14-kilometrowym szlaku Jackowice – Żychlin wykorzystywany jest jeden nowy tor. Prace toczą się przy drugim torze. Podobnie jest na szlaku Bednary – Łowicz. W tym roku zaczną się również prace torowe na szlaku Sochaczew – Bednary.

Warta ponad 2 mld zł modernizacja trasy między Poznaniem a Warszawą planowana jest do końca 2020 r. Dla wszystkich pasażerów przebudowane stacje i przystanki będą wygodniejsze i przystępniejsze. Modernizacja torów, sieci trakcyjnej i obiektów inżynieryjnych zwiększy możliwości linii i pozwoli na przejazd większej liczby pociągów. Projekt zapewni sprawniejszy ruch regionalny i międzyregionalny. Przebudowa układów torowych stacji zapewni także sprawną obsługę 750 m pociągów towarowych i stworzy lepsze warunki dla przewozów cargo.
Nowoczesne urządzenia, lokalne centra sterowania, nowe bezkolizyjne skrzyżowania i przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększą poziom bezpieczeństwa.


Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” współfinansowany jest przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.


Tekst i zdjęcie: Zbigniew Wolny, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Soletanche Aarsleff MPWiK Kraków Keller PAM DCS Uponor Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję