YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Oddanie do ruchu A2 w. Lubelska – obwodnica Mińska Mazowieckiego
14 sierpnia 2020 r. kierowcy pojadą autostradą A2 pomiędzy węzłem Lubelska a początkiem obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Nowy odcinek pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy ze starej DK2 pomiędzy węzłem Halinów a Mińskiem Mazowieckim. [...]

S2 Południowa Obwodnica Warszawy




VIII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 14-16.09.2020, Rawa Mazowiecka 2020-09-14
[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Branża morskiej energetyki wiatrowej czeka na nowe przepisy
W nadchodzących latach na Bałtyku ma nastąpić boom inwestycyjny, a prąd z pierwszych farm wiatrowych ma popłynąć ok. 2025 roku.[...]


Ruszyła modernizacja stacji Warszawa Zachodnia
7 lipca 2020 r. Budimex SA podpisał umowę na wykonanie dwóch przedsięwzięć – przebudowę stacji kolejowej Warszawa Zachodnia oraz realizację podziemnego przystanku tramwajowego. Zadania mają zostać przeprowadzone w ramach projektu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1–13 oraz 6.1–22. To największa modernizacja węzła kolejowego w ramach Krajowego programu kolejowego do końca 2020 r.[...]



Prace kolejowe w Łowiczu

W Łowiczu powstają nowe perony z windami. W Mysłakowie modernizowany jest drugi peron. Inwestycje Polskich Linii Kolejowych na linii kolejowej Poznań – Warszawa zwiększą komfort podróżnych. Wartość projektu to ok. 2 mld zł.



Peron w Łowiczu, fot. PKP PLKW Łowiczu kończy się budowa 400 metrowego peronu nr 1. Stoi już konstrukcja nowej wiaty. Wykonawca rozpoczyna montaż zadaszenia. Peron będzie miał ledowe oświetlenie. Antypoślizgowa nawierzchnia jest zaopatrzona w elementy ułatwiające poruszanie się osobom niedowidzącym i niewidomym. Pasażerowie, mający trudności z mobilnością będą mogli skorzystać z windy. Podobnie będzie wyglądał drugi peron.


Dla podróżnych w miejscu kładki budowane jest przejście podziemne. Będzie dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Prace zakończą się w 2020 r.


Widać już potężne konstrukcje wiaduktu drogowego, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy na ul. 3 Maja. Są już 3 podpory i pochylnia, którą na wiadukt wjadą rowerzyści i osoby na wózkach.

Rozpoczęła się budowa nasypu pod jezdnie i chodniki.


Na stacji trwają także roboty torowe i sieciowe. Powstaje budynek lokalnego centrum sterowania. Dzięki nowoczesnym urządzeniom komputerowym, umieszczonych w budynku, dyżurni ruchu będą mogli bezpiecznie i sprawnie prowadzić ruch pociągów.

W Mysłakowie rozpoczęła się modernizacja drugiego peronu. Już od października 2018 r. podróżni korzystają z nowego peronu nr 1. Wysoka na 76 cm i długa na 200 m platforma zapewnia łatwiejszy dostęp do pociągów. Peron o antypoślizgowej nawierzchni ma ledowe oświetlenie i został wyposażony w dwie wiaty, ławki i tablice informacyjne. Pochylnia ułatwia osobom o ograniczonych możliwościach poruszania dojście do pociągów. Specjalne ścieżki naprowadzające pomagają osobom niedowidzącym i niewidomym poruszać się po peronie.

Na 14-kilometrowym szlaku Jackowice – Żychlin wykorzystywany jest jeden nowy tor. Prace toczą się przy drugim torze. Podobnie jest na szlaku Bednary – Łowicz. W tym roku zaczną się również prace torowe na szlaku Sochaczew – Bednary.

Warta ponad 2 mld zł modernizacja trasy między Poznaniem a Warszawą planowana jest do końca 2020 r. Dla wszystkich pasażerów przebudowane stacje i przystanki będą wygodniejsze i przystępniejsze. Modernizacja torów, sieci trakcyjnej i obiektów inżynieryjnych zwiększy możliwości linii i pozwoli na przejazd większej liczby pociągów. Projekt zapewni sprawniejszy ruch regionalny i międzyregionalny. Przebudowa układów torowych stacji zapewni także sprawną obsługę 750 m pociągów towarowych i stworzy lepsze warunki dla przewozów cargo.
Nowoczesne urządzenia, lokalne centra sterowania, nowe bezkolizyjne skrzyżowania i przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększą poziom bezpieczeństwa.


Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” współfinansowany jest przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.


Tekst i zdjęcie: Zbigniew Wolny, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
PPI Chrobok Geobrugg Keller Eurovia Wodociągi Miasta Krakowa Palisander Noe Luxo
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję