REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Prace kolejowe w Łowiczu

W Łowiczu powstają nowe perony z windami. W Mysłakowie modernizowany jest drugi peron. Inwestycje Polskich Linii Kolejowych na linii kolejowej Poznań – Warszawa zwiększą komfort podróżnych. Wartość projektu to ok. 2 mld zł.

Peron w Łowiczu, fot. PKP PLK
Peron w Łowiczu, fot. PKP PLK
W Łowiczu kończy się budowa 400 metrowego peronu nr 1. Stoi już konstrukcja nowej wiaty. Wykonawca rozpoczyna montaż zadaszenia. Peron będzie miał ledowe oświetlenie. Antypoślizgowa nawierzchnia jest zaopatrzona w elementy ułatwiające poruszanie się osobom niedowidzącym i niewidomym. Pasażerowie, mający trudności z mobilnością będą mogli skorzystać z windy. Podobnie będzie wyglądał drugi peron.

Dla podróżnych w miejscu kładki budowane jest przejście podziemne. Będzie dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Prace zakończą się w 2020 r.

Widać już potężne konstrukcje wiaduktu drogowego, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy na ul. 3 Maja. Są już 3 podpory i pochylnia, którą na wiadukt wjadą rowerzyści i osoby na wózkach.

Rozpoczęła się budowa nasypu pod jezdnie i chodniki.

Na stacji trwają także roboty torowe i sieciowe. Powstaje budynek lokalnego centrum sterowania. Dzięki nowoczesnym urządzeniom komputerowym, umieszczonych w budynku, dyżurni ruchu będą mogli bezpiecznie i sprawnie prowadzić ruch pociągów.

W Mysłakowie rozpoczęła się modernizacja drugiego peronu. Już od października 2018 r. podróżni korzystają z nowego peronu nr 1. Wysoka na 76 cm i długa na 200 m platforma zapewnia łatwiejszy dostęp do pociągów. Peron o antypoślizgowej nawierzchni ma ledowe oświetlenie i został wyposażony w dwie wiaty, ławki i tablice informacyjne. Pochylnia ułatwia osobom o ograniczonych możliwościach poruszania dojście do pociągów. Specjalne ścieżki naprowadzające pomagają osobom niedowidzącym i niewidomym poruszać się po peronie.

Na 14-kilometrowym szlaku Jackowice – Żychlin wykorzystywany jest jeden nowy tor. Prace toczą się przy drugim torze. Podobnie jest na szlaku Bednary – Łowicz. W tym roku zaczną się również prace torowe na szlaku Sochaczew – Bednary.

Warta ponad 2 mld zł modernizacja trasy między Poznaniem a Warszawą planowana jest do końca 2020 r. Dla wszystkich pasażerów przebudowane stacje i przystanki będą wygodniejsze i przystępniejsze. Modernizacja torów, sieci trakcyjnej i obiektów inżynieryjnych zwiększy możliwości linii i pozwoli na przejazd większej liczby pociągów. Projekt zapewni sprawniejszy ruch regionalny i międzyregionalny. Przebudowa układów torowych stacji zapewni także sprawną obsługę 750 m pociągów towarowych i stworzy lepsze warunki dla przewozów cargo.
Nowoczesne urządzenia, lokalne centra sterowania, nowe bezkolizyjne skrzyżowania i przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększą poziom bezpieczeństwa.

Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” współfinansowany jest przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.


Tekst i zdjęcie: Zbigniew Wolny, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA